کد خبر: ۵۲۹۷۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
در دیدار جمعی از اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا:
رئیس جمهور گفت: بیشترین پول و سلاح برای ادامه جنگ و درگیری بین اوکراین و روسیه از سوی آمریکا داده شده، همانند هزینه ای که در افغانستان خرج کردند. مالیات مردم آمریکا خرج پر کردن جیب کارخانجات اسلحه‌سازی برای جنگ افروزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به نیویورک، در دیدار جمعی از اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا با اشاره به جنگ روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌مخالف است، و برای میانجیگری و پایان جنگ بین روسیه و اوکراین اعلام آمادگی کرده ایم.

بیشترین پول و سلاح برای ادامه جنگ و درگیری بین اوکراین و روسیه از سوی آمریکا داده شد

وی افزود: بیشترین پول و سلاح برای ادامه جنگ و درگیری بین اوکراین و روسیه از سوی آمریکا داده شده است. همانند هزینه ای که در افغانستان خرج کردند.مالیات مردم آمریکا خرج پر کردن جیب کارخانجات اسلحه‌سازی برای جنگ افروزی شده است.

رئیسی درباره تبادل زندانیان هم گفت: واژه گروگان‌گیری برای زندانیان آمریکایی واژه درستی نیست. تمام افراد زندانی در ایران دارای اتهاماتی بوده اند و مرتکب جرم شدند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر تبادلی صورت گرفته و مجازات متهمین‌ اجرا نشده به خاطر نگاه انسان دوستانه جمهوری اسلامی است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: سوال من از شما اندیشمندان این است که تفاوت بین حمله نظامی و تحریم‌چیست، حمله نظامی سلاح و حربه ای علیه ملت هاست و تحریم نیز همینگونه عمل میکند.

وی گفت: مگر نمی‌گفتند که دارو و غذا در تحریم ها امری مستثنی است اما تحریم های آمریکا به نسبت ایران منجر به فوت کودکان دارای بیماری پروانه‌ای شد.

رئیسی تصریح کرد: تحریم علیه ملت است نه دولت ها، آمریکا در برابر تحریم هایی که علیه ایران اعمال کرده چه پاسخی دارد؟

استفاده از زبان زور در قالب تحریم و تهدید علیه ملت ایران، ابزاری کارآمد نیست

رئیس‌جمهور افزود: آمریکا باید پاسخگو باشد چرا ظالمانه اموال ایران در کره جنوبی را توقیف کرده است این پول متعلق به مردم ایران است. زبان تحریم کارآمدی برای آمریکا ندارد.

وی افزود: استفاده از زبان زور در قالب تحریم و تهدید علیه ملت ایران، ابزاری کارآمد نیست، باید با منطق سخن گفت.

رئیسی تاکید کرد: آمریکا را براساس گام های عملی قضاوت می کنیم، سخن و ادعا بسیار است. رفتار آمریکا تاکنون نتوانسته اعتماد جمهوری اسلامی را جلب کند.

وی افزود: قضاوت جمهوری اسلامی بر اساس اقدامات آمریکا خواهد بود و آنچه می‌تواند موجب جلب اعتماد شود، تغییر این رفتار زورگویانه و عمل بر اساس تعهدات خواهد بود که آمریکا تاکنون در این زمینه موفق عمل نکرده است.

حاج قاسم اگر جلوی داعش را نگرفته بود، تروریسم سراسر اروپا را فرامی‌گرفت

رئیس‌جمهور در ادامه دیدار با جمعی از اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا اظهار داشت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به رییس جمهور سابق آمریکا نگاه به یک مجرم و قاتل است زیرا یک امتی را عزادار کرد و حاج قاسم‌، قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه را به شهادت رساند. شهید سلیمانی فرمانده مبارزه با تروریسم و داعش بود.

وی گفت: در مناظرات انتخاباتی آمریکا رسما اعلام شد آمریکا داعش را تشکیل داده است.

رئیسی تاکید کرد: حاج قاسم اگر جلوی داعش را نگرفته بود، تروریسم سراسر اروپا را فرامی‌گرفت و اروپا نمی توانست یک شب آرام داشته باشد. باید رییس جمهور سابق آمریکا در یک دادگاه عادلانه محاکمه شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها