کد خبر: ۵۲۹۷۹۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
آمریکا در حال مذاکره با عربستان سعودی در مورد شرایط یک معاهده دفاعی مشترک مشابه قراردادهای نظامی با ژاپن و کره جنوبی است.

به گزارش پایگاه خبری 598، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از طریق یک توافق به دنبال آن است که عربستان سعودی را به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوق دهد.

این توافق بر اساس تعهد آمریکا به طور کلی برای ارائه حمایت نظامی در صورتی است که عربستان یا هر منطقه در خاک این کشور مورد حمله قرار می گیرد.

این روزنامه به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکایی نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان توافق دفاعی مشترک با آمریکا را مهمترین عنصر در مذاکرات خود با دولت بایدن در خصوص رژیم صهیونیستی می داند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که بن سلمان همچنین از دولت بایدن می‌خواهد که به کشورش برای توسعه برنامه هسته‌ای غیرنظامی کمک کند، خواسته‌ای که برخی مقامات آمریکایی نگران آن هستند که «پوششی برای برنامه سلاح‌های هسته‌ای برای مقابله با کشورهای منطقه باشد».

این روزنامه می‌نویسد: «این توافق مخالفت‌های شدیدی را در کنگره به دنبال خواهد داشت، زیرا برخی از قانون‌گذاران ارشد آمریکایی معتقدند که دولت سعودی و شخص محمد بن سلمان شرکای غیرقابل اعتمادی هستند که به منافع آمریکا یا حقوق بشر اهمیتی نمی‌دهند».

نیویورک تایمز می‌گوید: «میانجی‌گری در چنین معامله‌ای یک دستاورد سیاسی برای دولت راست افراطی بنیامین نتانیاهو است که به‌خاطر مواضعش در تضعیف دستگاه قضایی اسرائیل و تشویق آن به شهرک‌سازی در سرزمین‌های فلسطینی مورد انتقاد شدید مقامات آمریکایی قرار گرفت.»

 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها