کد خبر: ۵۲۹۷۹۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در خریدها صرفا به رسید پرداخت ارائه شده خریدار اعتماد نکنید و با بررسی حساب بانکی خود از واریز وجه خریدار اطمینان حاصل کنید.

به گزارش پایگاه خبری 598، سرهنگ عبداله چولکی گفت: افراد کلاهبردار با دانلود و نصب برنامه رسید ساز جعلی بر روی تلفن همراه خود، برای اجرای نقشه شیطانی با فروشندگانی که کالاهای با ارزش بالایی در دیوار و شیپور دارند، ارتباط برقرار می‌کنند.

وی افزود: این افراد فرصت طلب در تماس تلفنی با فروشنده و توافق قیمت برای دریافت کالا مراجعه می‌کنند و تراکنش جعلی بانکی و رسید پرداخت از طریق برنامه نرم افزاری رسید ساز جعلی در گوشی تلفن همراه خود به فروشنده ارائه می‌دهند و به بهانه اعلام شلوغی بانک‌ها و تأخیر در دریافت پیامک واریز به فروشنده، کالا را تحویل می‌گیرند و دیگر پاسخگوی تلفن همراه خود نیستند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در معاملاتی که مقدمه آن‌ها از طریق سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بوده و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ، تاپ و … کرده است و وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد، اطمینان نکنید.

سرهنگ چولکی افزود: برای جلوگیری از کلاهبرداری، پس از ملاحظه تراکنش پرداخت از طریق همراه بانک و یا ارائه رسید واریز وجه به حساب، حتماً با مراجعه به عابر بانک موجودی حساب خود را بررسی کنید.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها