کد خبر: ۵۳۰۱۳۰
زمان انتشار: ۰۸:۳۶     ۱۰ مهر ۱۴۰۲
وزیر کشور گفت: برای ساختن ایران قوی به دانشگاه قوی محتاجیم و در جهت پیشرفت کشور و ارتقای منافع ملی با تمام وجود از دیدگاه‌های اساتید و برجستگان دانشگاه‌ها استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، احمد وحیدی در دومین نشست هم‌اندیشی با جمعی از اساتید ممتاز دانشگاهی که به مناسبت بازگشائی دانشگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اهمیت دانشگاه در تحقق اهداف عالی انقلاب و کشور افزود: تحول‌خواهی که در جامعه وجود دارد نشانه پیشرفت و ارتقاء در کشور است و از دل تلخی‌های دفاع مقدس و ترورها و تهدیدهای فراوان، اقتدار امنیتی امروز جامعه حاصل شده است.


در این نشست جمعی از اساتید ممتاز علوم انسانی از جمله دکتر تقی آزاد ارمکی، دکتر جواد اطاعت، دکتر مصطفی تقوی، دکتر حمید جلائی‌پور، دکتر علی ربیعی، دکتر علی شکوری‌راد، دکتر بیژن عبدالکریمی، دکتر صادق کوشکی، دکتر ابراهیم محسنی، دکتر سعید معیدفر، دکتر جواد میری و دکتر کیومرث یزدان‌پناه حضور داشتند.

وزیر کشور خطاب به استادان حاضر در این جلسه، با اشاره به اینکه «لفاظی‌ها و درافتادن گروه‌ها و جناح‌ها مشکلی از جامعه و مردم حل نمی کند»، گفت: انقلاب اسلامی پیامی جهانی برای بشریت داشته است و نباید ذیل تقسیم‌بندی‌های کاذب و غیرواقعی محدود شود. کارآمدی و توجه به اهداف عالی انقلاب و کشور بر همه چیز اولویت دارد.

وحیدی با تأکید بر این مهم که دولت از دانشگاه و اساتید ممتاز برای حل مشکلات کشور کمک می‌خواهد، افزود: اگر دانشگاه گرفتار رکود و بی‌رمقی شود که نتواند مشکلات خود را حل کند، چگونه خواهد توانست برای مشکلات کشور و جامعه راه حل پیدا کند. دانشگاه باید در مسیر اصلی توسعه و پیشرفت قرار گیرد و این مهم، مسئولیت و وظیفه اساتید برجسته و ممتاز دانشگاه‌ها است.
 
وزیر کشور ادامه داد: برای ساختن ایران قوی به دانشگاه قوی محتاجیم و در جهت پیشرفت کشور و ارتقای منافع ملی با تمام وجود از دیدگاه‌های اساتید و برجستگان دانشگاه‌ها استقبال می‌کنیم.

احمد وحیدی با ذکر این نکته که در دوران قبل از پیروزی انقلاب هیچ چیز قابل دفاعی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: واقعیت‌ها و حقایق عمیق انقلاب به‌درستی روایت و بازگویی نشده و از زبان مناسبی برای روایت این مسائل مهم استفاده نشده است.

وی افزود: مسیر انقلاب اسلامی در طول تاریخ خود با رشد و پیشرفت به‌صورت کلی مواجه بوده است و با تبیین جایگاه واقعی کشور می‌توان مانع از مهاجرت نخبگان از کشور شد.

وحیدی با تأکید بر ناکامی توطئه دشمن در ایجاد ناآرامی و ناامنی با محور قرار دادن دانشگاه گفت: تقسیم‌بندی‌های جناحی و سیاسی کاذب موجب گم‌شدن حقیقت خواهد شد، حال آنکه باید ذیل آرمان‌ها و چارچوب کلی نظام جمهوری اسلامی، با گفتگوهای مستمر و سازنده به تقویت وحدت ملی و وفاق اجتماعی توجه شود و در همین چارچوب اگر متعهد به پیشرفت کشور هستیم باید فعالانه به مسائل مهمی چون انتخابات بپردازیم.
 
در ابتدای این نشست جمعی از اساتید ممتاز علوم انسانی از جمله دکتر تقی آزاد ارمکی، دکتر جواد اطاعت، دکتر مصطفی تقوی، دکتر حمید جلائی‌پور، دکتر علی ربیعی، دکتر علی شکوری‌راد، دکتر بیژن عبدالکریمی، دکتر صادق کوشکی، دکتر ابراهیم محسنی، دکتر سعید معیدفر، دکتر جواد میری و دکتر کیومرث یزدان‌پناه به ارائه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

معاصریت بی‌مانند جامعه ایرانی، ضرورت توجه بیشتر به مشکلات دانشگاه‌ها و دانشجویان از ناحیه دولت، فرآیند ناصحیح انتخاب مدیران دانشگاه‌ها، دو جهانی‌شدن گفتگوها با وجود فضای مجازی و ضرورت افزایش آگاهی‌های تکنیکی در این زمینه، بخشی از نکات مطرح شده از سوی اساتید حاضر در این جلسه بود.

از دیگر موضوعاتی که اساتید برجسته دانشگاه ها در این جلسه مطرح کردند، پرهیز از موقتی‌سازی دانشگاه و ضرورت پیشگیری از شکاف دولت-ملت، ایجاد سیاست معطوف به حل مسئله در دانشگاه‌ها و ایجاد امنیت روانی، ضرورت حمایت از رویش نیروهای مستقل جدید در ساحت سیاست و مدیریت کشور بود.

مقابله با دوقطبی‌شدن در جامعه و ضرورت پایبندی به لوازم یکپارچگی در جامعه، نیاز به تعریف دقیق و درست از شرایط فعلی و ترسیم آینده، ضرورت اعتماد سازی از سوی حاکمیت، لزوم بازسازی و احیای جامعه برای مشارکت در انتخابات، تقویت جدی تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجوئی برای ایجاد رقابت به‌عنوان مهم‌ترین الزام مشارکت در انتخابات و مدیریت پوست‌اندازی جامعه توسط وزارت کشور از دیگر نکات مهمی بود که از سوی اساتید حاضر در نشست مورد اشاره و بررسی قرار گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها