کد خبر: ۵۳۰۲۳۸
زمان انتشار: ۰۸:۳۹     ۱۶ مهر ۱۴۰۲
عملیات طوفان الاقصی نه تنها صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد بلکه خواب حاکمان کشورهای عربی در عادی سازی با رژیم صهیونیستی را به سراب و کابوسی وحشتناک تبدیل نمود.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از حوزه، بعد از گذشت چند روز از سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در جمع سفرا و میمهمانان کنفرانس وحدت اسلامی در خصوص زوال رژیم صهیوینستی و هشدار به کشورهای عربی که خواهان عادی سازی با این رژیم هستند فلسطین شاهد صحنه‌ای کم نظیر در تاریخ حیات خود بود.

از سجده شکر رهبران حماس تا اسارت ذلیلانه صهیونیست‌ها

جبهه مقاومت اسلامی از بامداد روز گذشته عملیات طوفان الاقصی را آغاز کرد. عملیاتی که صهیوینست‌ها را غافلگیر کرد و به اعتقاد کارشناسان مسائل فلسطین طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بود.محمد الضیف فرمانده گردان‌های القسام گفت: ۵ هزار راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده و امروز پایانی بر هماهنگی امنیتی با اشغالگران است. از برادرانمان در ایران، لبنان، یمن و عراق و سوریه می‌خواهیم در این عملیات در کنار مبارزان فلسطینی باشند.

رسانه‌های صهیونیستی در ابتدای آغاز این عملیات اعلام کردند؛ تاکنون ۲۲ اسرائیلی کشته و بیش از ۵۵۰ نفر زخمی شده‌اند و این در حالی است که تعداد مفقودین هنوز مشخص نیست.

بعد از گذشت چند ساعت از این عملیات منابع عبری اعلام کردند؛ شرکت‌های هواپیمایی خارجی پروازهای خود به اسرائیل را لغو کردند.

پایگاه عبری والا نوشت: حماس پیروز نبرد است و اینکه آن‌ها توانستند قدرتمندترین و خبره‌ترین سازمان اطلاعاتی منطقه و جهان را غافلگیر کرده و قوی‌ترین سیستم امنیتی خاورمیانه را ساعت‌ها به تمسخر بگیرد، هرگز از اذهان بازیگران منطقه پاک نخواهد شد.

پس از آنکه یک جوخه جدید القسام وارد شهرک سدیروت شد، منابع عبری خبر از ادامه درگیری‌ها در این شهرک اشغالی دادند. یدیعوت آحارانوت اعلام کرد: بعد از گذشت ۹ ساعت ارتش نتوانسته به صورت کامل برخی شهرک‌ها را آزاد کند.

یکی از نقاط عطف این عملیات اسارت بیش از ۵۰ صهیونیست به دست جوانان مقاومت اسلامی فلسطین است که در میان آنها حداقل ۳ افسر بلند پایه قرار دارد.

رسانه‌های صهیونیستی در اخبار بعدی خود اذعان کردند که فقط در یک شهرک ۵۰ صهیونیست به گروگان گرفته شدند. خبرنگار کانال ۱۳ اسرائیل از گروگان گرفته شدن ۵۰ صهیونیست در شهرک بئیری خبر داد.

جنبش جهاد اسلامی در همین راستا اعلام کرد: چندین اسیر اسرائیلی در اختیار داریم، ارتباط ارتش اسرائیل با سربازهایش در یک پایگاه جدید قطع شده است. خبرگزاری والا نوشت: این جنگ غافلگیر کننده بود و بیش از هزار نظامی از غزه وارد شهرک‌ها شدند.

 

از سجده شکر رهبران حماس تا اسارت ذلیلانه صهیونیست‌ها

 

در این عملیات گردان های القسام از سامانه موشکی القسام رونمایی کردند. علاوه بر کشته و زخمی شدن تعداد زیادی نظامی صهیونیست اسیران صهیونیستی برگه برنده‌ای در دست نیروهای مقاومت هستند. خبرنگار شبکه ۱۴ صهیونیستی نوشت: «رویداد پیچیده، مساله اسرا است. با فرض اینکه بخواهید همه را زنده برگردانید، شکست نوار غزه در صورت لزوم بسیار دشوار خواهد بود. سیاسیون مجبور خواهند شد یکی از سخت‌ترین تصمیم‌ها را برای دولت بگیرند، این که آیا با تمام قوا بجنگند، حتی به قیمت عدم بازگشت اسرا، یا اینکه با وجود آسیب بسیار شدید، به نوعی واکنش نشان دهند که به آنها آسیبی نمی‌رساند.»

حمله نظامیان صهیونیستی به غزه همزمان با التماس از حماس برای توقف حملات

رژیم سعودی و دولت‌های ترکیه و مصر که از عملیات ترکیبی مقاومت فلسطین و شدت ضربه وارده بر پیکر رژیم تل‌آویو شوکه شده‌اند، در بیانیه‌هایی جداگانه از فلسطینیان خواستند که سطح تنش را پایین بیاورند و از خود خویشتنداری نشان دهند.

نمایش تزلزل اسرائیل و موج وحشتی که بر مناطق اشغالی حکمفرما شده، رژیم‌های سازشکار منطقه را بی آبروتر کرده و خدشه بزرگی بر اعتبار آنان در افکار عمومی است؛ چراکه در عملیات‌های پیروزمندانه ملت فلسطین نیز همچنان از منظر خیانت‌پیشگی موضع می‌گیرند.

شهادت ۱۶۰ فلسطینی

منابع پزشکی الجزیره شمار شهدای حملات کور جنگنده‌های صهیونیستی به مناطق مختلف غزه را ۱۶۰ شهید برشمردند.

واکنش رهبران گروه‌های سیاسی و مقاومتی عراق به عملیات طوفان الاقصی

علاوه بر سجده شکر رهبران حماس برای موفقیت چشمگیر عملیات الاقصی سایر رهبران مقاومت اسلامی ضمن ابراز خرسندی خود این موفقیت را به برادران فلسطینی خود تبریک گفتند.

نوری المالکی نخست‌وزیر سابق عراق گفت: به عملیات نیروهای قسام علیه صهیونیست‌ها افتخار می‌کنیم و به ملت فلسطین تبریک می‌گوییم و از کشورهای اسلامی می‌خواهیم از مقاومت فلسطین در برابر تروریست‌های صهیونیستی حمایت کنند.

این عملیات خارج از تصور و محاسبات صهیونیست‌ها بود و اکنون شجاعت فلسطینیان در آن‌ها حالتی از سردرگمی ایجاد کرده است.

ابو آلاء الولایی دبیرکل کتائب سیدالشهداء گفت: امروز روز تحقق وعده خداوند است و طوفان الاقصی نهایت دروغی به نام «رژیم صهیونیستی» و پایان خباثت‌های آن به حساب می‌آید.

شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل حق گفت: این عملیات و اسارت سربازان ارتش اشغالگر و حملات راکتی را تبریک می‌گوییم. این عملیات آب سردی بر قلب ما بود و تحولات جاری را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق هم اظهار کرد: حمایت و همبستگی خود را از ملت فلسطین اعلام می‌کنیم و آماده یاری آن‌ها در جهت بازیابی حقوق‌شان هستیم.

 

از سجده شکر رهبران حماس تا اسارت ذلیلانه صهیونیست‌ها

نجَباء: تصاویر امروز بصیرت امام خامنه‌ای را در پیش‌بینی زوال اسرائیل نشان داد

شیخ علی الاسدی، رئیس شورای سیاسی جنبش نُجَباء گفت: بار دیگر درخشان‌ترین تصاویر وعده الهی در خصوص نابودی رژیم صهیونیستی به‌دست دلاورمردان مقاومت رقم خورده است.. این امر همچنین نشان‌دهنده بصیرت رهبری حکیم (امام خامنه‌ای) است که زوال اسرائیل را پیش‌بینی کرد. این طوفانی است که تمام داشته‌های اسرائیل را از بین می‌برد. مردان مقاومت فلسطین بدانند که ما در کنارشان هستیم.

پایان عملیات طوفان الاقصی را جوانان فلسطینی تعیین می‌کنند

یکی از گمانه زنی‌ها در محافل خبری در خصوص سرنوشت این عملیات است و سناریوهای احتمالی برای این عملیات پیروزمندانه با وجود آغاز تهاجمات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و غیر نظامیان مطرح شده است.

صالح العاروری، رئیس دفتر سیاسی حماس در این باره اعلام کرد: ما به مبارزه خود تا آزادی خود ادامه خواهیم داد؛ مقاومت فلسطین و گردان‌های القسام در برابر هتک حرمت مقدسات ما سکوت نخواهند کرد. ما نمی‌پذیریم که محاصره غزه ادامه یابد یا اسرای ما در زندان های اسرائیل بمانند. ما تعداد زیادی اسیر اسرائیلی از جمله افسران ارشد داریم؛ آنچه در دست ماست همه زندانیان در زندان های اشغالی را آزاد می‌کند.

صالح العاروری در پاسخ به خبرنگار الجزیره گفت: موضوع فلسطین در منطقه از حساسیت خاصی برخوردار است و امکان امتداد یافتن جغرافیای درگیری وجود دارد. نبرد تازه شروع شده و اکنون صدایی بلندتر از صدای نبرد نیست. این طرح طبق برنامه اجرا شد که شامل کنترل این شهرک‌ها و کمپ‌ها می‌شد. چند طرف بین‌المللی و منطقه‌ای برای آرام کردن اوضاع با ما در ارتباط هستند و ما می‌گوییم: با اشغالگر متجاوز صحبت کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها