کد خبر: ۵۳۰۲۹۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۱۷ مهر ۱۴۰۲
تداوم درگیری بین نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست موجب سقوط حدود ۶ درصدی شاخص سهام بورس تل‌آویو شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، در پی حمله مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی، شاخص بورس تل‌آویو نیز حدود ۶ درصد سقوط کرد.

«الی لوی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از حضور نیروهای مقاومت فلسطین در جاده های سرزمین های اشغالی خبر داد و از رانندگان صهیونیست خواست، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم از برگزاری نشستی تازه با حضور وی و مقامات امنیتی این رژیم در مقرهای وزارت جنگ در تل آویو، برای ارزیابی تحولات خبر داد. براساس گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، چهار صهیونیست نیز در آخرین حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین «سدیروت» زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

شورای منطقه ای سدیروت-نقب از صهیونیست ها خواست تا اطلاع ثانونی در پناهگاه‌ها بمانند. وزارت خارجه تایلند نیز اعلام کرد که ۱۱ نفر از اتباع این کشور در میان اسرای بازداشت شده توسط نیروهای مقاومت فلسطین هستند. براساس گزارش «تایمز اسرائیل»، ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک هشدار به نیروهای حزب الله لبنان که قصد بازسازی چادر تخریب شده در مرز با سرزمین های اشغالی را داشتند، خبر داد. در پی تبادل آتش بین حزب الله لبنان و نظامیان صهیونیست، چادر دیده بانی حزب الله لبنان در مرز سرزمین های اشغالی امروز هدف حمله صهیونیست ها قرار گرفته و تخریب شد.

نیروهای مقاومت فلسطین از صبح (شنبه) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است. این عملیات پیچیده مقاومت فلسطین که از طریق تونل ها، روی زمین، دریا و هوا به همراه شلیک هزاران راکت و موشک به سرزمین های اشغالی صورت گرفته تاکنون موجب هلاکت حداقل ۳۵۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از یکهزارو ۸۰۰ صهیونیست دیگر شده است. این عملیات با پیوستن رزمندگان جنبش جهاد اسلامی، وارد دومین روز خود شده و با شدت تمام ادامه دارد. عملیات طوفان الاقصی آنقدر برای صهیونیست ها سهمگین بوده که روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» صبح (یکشنبه) اعلام کرده که حداقل ۷۵۰ اسرائیلی نیز طی آن مفقود شده اند.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها