کد خبر: ۵۳۰۳۰۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۱۷ مهر ۱۴۰۲
کارشناس و فعال رسانه در گفتگو با ۵۹۸:
حجت الاسلام شمس اللهی: یکی از اتفاقاتی که معمولا در تعدی‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی می‌افتد، حمله به جریان‌های اطلاع‌رسانی است. بارها شده که خبرنگاران و مراکز رسانه‌ای مورد هدف و هجوم سربازان رژیم صهیونیستی قرار گرفته و در مواردی نیز به اسارت رفتند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه تحلیلی خبری 598؛ از روز گذشته با شروع عملیات طوفان القدس در اراضی اشغالی توسط حماس، هرلحظه شگفتی جدیدی از گروه‌های مقاومت و ذلت متفاوتی از جانب رژیم صهیونیستی خلق شد. گویا هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی که در طول 75 سال اشغالگری و عملیات رسانه‌ای ساخته شده بود به یکباره فروریخت.

ارتشی که سال‌های سال خود را به عنوان ابرقدرت منطقه و دومین ابرقدرت دنیا جا میزد، در چند دقیقه تمام امنتیش مختل شد و توان حراست از مرزهای خود را از دست داد بطوریکه دست کم 300 نفر از نیروهایش به هلاکت رسیدند و چندصد نفر دیگر نیز به اسارت نیروهای مقاومت رفتند و معلوم شد که آن گنبد آهنین، آنچنان آهنین هم نیست!

ارتش رژیم صهیونیستی که در شبانه روز گذشته به انحطاط تمام خود نزدیک شده، تنها توانست که چند عملیات کوچک انجام دهد که یکی از آنها حمله به ساختمان 14 طبقه‌ای فلسطین بود. ساختمانی که مرکز فعالیت جریانات رسانه‌ای مقاومت فلطسن بوده است.

اما نکته قابل توجه اینجاست که چرا باید رژیم صهیونیستی در اولین حملات خود پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، به ساختمان مرکز رسانه‌های خبری مقاومت فلسطین حمله کند؟

از این رو خبرنگار 598 برای یافتن پاسخ این سئوال با حجت‌الاسلام شمس‌اللهی، فعال و کارشناس حوزه رسانه گفتگو کرد. متن گفتگو این فعال رسانه به شرح ذیل است:

یکی از اتفاقاتی که معمولا در تعدی‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی می‌افتد، حمله به جریان‌های اطلاع‌رسانی است. بارها شده که خبرنگاران و مراکز رسانه‌ای مورد هدف و هجوم سربازان رژیم صهیونیستی قرار گرفته و در مواردی نیز به اسارت رفتند.

رژیم صهیونیستی در طول سال‌های متمادی با قدرت رسانه‌ای خود توانسته یک ابرقدرت درجه دو از خود بسازد بطوریکه در بعد نظامی آمریکا را به عنوان ابرقدرت اول و خودش را به عنوان ابرقدرت دوم در دنیا معرفی کرد. آنها با استفاده از این فضای رسانه‌ای در جهت پیش بردن اهداف خویش برای ترساندن و حتی باج گیری از کشورهای منطقه، دولت‌های عربی بهره بردند.

روز گذشته نیز برج 14 طبقه‌ای فلسطین که دفتر و مرکز تجمع جریان های مختلف رسانه‌ای بوده را با حمله هوایی به خاک و خوون کشاندند. حال به نظر شما چرا باید رژیم صهیونیستی در اولین حملات خود به این ساختمان حمله کند یا بهتر است بگوییم که اهمیت این ساختمان چه بوده که خشم صهیونیست‌ها را تا این اندازه برانگیخته است؟

اگر این برج و جریان‌های رسانه‌ای مختلف فرو نریزند و اخبار شکست اسرائیل با جزئیات بیشتر انعکاس پیدا کند، باعث فرو ریزش هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی می‌شود. بطوریکه میتواند حتی باعث تشجیع جریان‌های مختلف برای پیوستن به حماس هم بشود که در این صورت عرصه بر رژیم صهیونیستی تنگ‌تر می‌شود.

البته خود رژیم صهیونیستی هم می‌داند که در عصر ارتباطات و رسانه دیگر نمی‌توان جلوی اخبار را گرفت به همین دلیل تنها تلاش صهیونیست‌ها این است که با ایجاد ترس و وحشت دربین اصحاب رسانه، آنها را از نزدیک شدن به مراکز حساس خبر، اصل میدان و نقاط حساس درگیری منصرف کنند و خبرنگاران صرفا دورادور اخباری را مخابره کرده و جرئیات مسئله فاش و وایرال نشود.

در چنین شرایطی نیروهای رسانه‌ای جبهه مقاومت وظیفه داند که از تمام تجهیزات برای انتشار رسانه‌ای تمام وقایع میدان استفاده کنند. از طرفی جریان‌های بیرون از فلسطین اشغالی و نوار غزه نیز باید به زبان های مختلف مخصوصا زبان عربی، تولیدات رسانه‌ای داشته باشند.

باید توجه داشت که 24 آینده سرنوشت ساز است. یک پایه حرکتی که در روزهای اخیر توسط حماس آغاز شده، رسانه است و باید حواسمان باشد تا در حوزه رسانه نبازیم و اجازه ندهیم تصویری که رژیم صهیونیستی می‌خواهد به دنیا مخابره شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲
۰
۰
اسرائیل ، بلندهای جولان سوریه را سالهای زیادی است که اشغال کرده که در نقشه سیاسی متعلق به سوریه است . و حالا که ارتش اسرائیل در قسمت غرب یعنی غزه تجمع یافته و در نتیجه قسمت شرق کشورش که بلندهای جولان است ، با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه است .
اگر کشور سوریه ادعای برگشت و آزاد سازی بلندی های جولان را داشته باشد و فوراً از قسمت شرقی به اسرائیل حمله کند ، می تواند به راحتی بلندهای جولان را پس بگیرد و مواضع خود را در آن تحکیم کند و در نتیجه فلسطینی ها نیز در جنگ غزه موفق و پیروز خواهند شد .
تذکر : باید سوریه بداند که در مراحل اولیه جنگ با اسرائیل ، شاید با مشکل روبرو شود ولی در مدت چند روز که تجهیزات و مهمات اسرائیل در بلندی های جولان با کمبود مواجه شود ، به راحتی می تواند بلندهای جولان را بدست آورد .
پاسخ
احمد شَهرَه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
۰
۰
خبر نگار ایرانی که در مرز لبنان با اسرائیل گزارش تهیه می کرد ، بسیار هراسان و بیمناک بود .
همه باید بدانند که اسرائیل با جادو و غیره سعی می کنند در دیگران ایجاد رعب و وحشت و ترس کند .
در طب سنتی برای دفع ترس و وحشت ، خوردن چایی دارچین بسیار سفارش شده است که اگر چایی شیرین حاوی دارچین باشد ، هر گونه ترس و وحشت را ا انسان دور می کند .
خوردن شیر کاکائو با شکر هم ترس و وحشت را از انسان دور می کند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها