کد خبر: ۵۳۰۴۸۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۲۲ مهر ۱۴۰۲
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرد که ورزشکاران بی‌طرف روسیه از المپیک محروم نخواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری 598، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) گفت که اعضای کمیته المپیک روسیه به دلیل اینکه هیچ ارتباطی با ارتش این کشور ندارند و از جنگ در اوکراین حمایت نمی‌کنند، جریمه نمی‌شوند.

این اظهارات باخ یک روز پس از آن بیان شد که کمیته بین المللی المپیک، کمیته المپیک روسیه را به دلیل اعلام اختیار بر سازمان‌های ورزشی اوکراین، تعلیق کرد.

توماس باخ در نشست خبری درباره محرومیت ۲ عضو روسی IOC، عنوان کرد: آنها نمایندگان روسیه در IOC نیستند بلکه نماینده IOC در روسیه هستند.

باخ گفت که این تصمیم تا بر اساس اعلام کمیسیون اخلاق IOC است. باخ گفت: درک کمیسیون اخلاق این است که نه خانم ایسینبایوا و نه آقای تارپیشف ارتباط قراردادی با ارتش روسیه یا آژانس‌های امنیتی نداشتند یا از جنگ در اوکراین حمایت نکردند.

در ماه جولای، IOC اعلام کرد که روسیه و بلاروس را به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس دعوت نمی‌کند. هنوز تصمیمی رسمی در مورد اینکه آیا ورزشکاران ۲ کشور مجاز به رقابت با پرچم بی طرف هستند یا خیر، گرفته نشده است. باخ گفت که تصمیم تعلیق کمیته المپیک روسیه هیچ تاثیری بر وضعیت ورزشکاران بی طرف ندارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها