کد خبر: ۵۳۰۵۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۳ مهر ۱۴۰۲
نهمین روز طوفان الاقصی
در حالی که جنگ غزه وارد نهمین روز خود از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌شود، حملات رژیم صهیونیستی به مردم و زیرساخت‌های این منطقه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، با ورود نبرد طوفان الاقصی به نهمین روز خود یک مقام سازمان ملل هشدار داد که فلسطینی‌ها در معرض «پاکسازی قومی جمعی» هستند.

«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر مستقل سازمان ملل درخصوص وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، با هشدار در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد: این خطر جدی وجود دارد که آنچه ما شاهد آن هستیم تکرار «نکبت» در سال ۱۹۴۸ و فاجعه سال ۱۹۶۷ باشد، اما در مقیاس بزرگتر. جامعه بین‌الملل باید هر کاری می‌تواند انجام دهد تا از تکرار این اتفاق جلوگیری کند.

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داده است، در نتیجه کشتارهای صهیونیست‌ها در غزه ۴۷ خانواده که شامل ۵۰۰ فلسطینی هستند شناسنامه‌هایشان باطل شده است.

افزایش شمار شهدای غزه

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: در آخرین آمار اعلام شده از آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی تا کنون تعداد شهدا در غزه به ۲۳۲۹ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۹۰۲۴ تن رسیده که اکثرشان کودکان و زنان بی‌دفاع هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: تعداد شهدای غزه در نتیجه تجاوزات هشت روزه صهیونیست‌ها از تعداد شهدای جنگ ۲۰۱۴ طی ۵۱ روز فراتر رفته است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: تعداد شهدای غزه دال بر آن است که صهیونیست‌ها در حق ملت ما دست به پاک‌سازی نژادی زده‌اند.

وزارت بهداشت غزه می‌گوید: کادر امدادرسانی به دلیل ویرانی گسترده محله‌های مسکونی در انتقال قربانیان با مشکل بسیاری روبه‌رو هستند.

اشرف قدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: ۷۰ درصد ساکنان غزه و شمال غزه به دلیل تجاوزات مستمر اشغالگران از خدمات بهداشتی محروم هستند. خدمات رسانی سازمان امداد و کاریابی سازمان ملل (آنروا) به ۷۰ درصد ساکنان غزه متوقف شده است.

در این راستا وانگ یی، وزیر خارجه چین اعلام کرد، دولت اسرائیل باید دست از مجازات جمعی ساکنان غزه بردارد.

تخلیه بیمارستان صحرایی اردن در غزه

آژانس خبری «عمون» اردن گزارش داد که تصمیم رسمی برای تخلیه کارکنان بیمارستان صحرایی اردن «غزه ۷۶» پس از دسترس خارج شدن آن در نتیجه بمباران مناطق اطراف گرفته شده است.

انتظار می‌رود کارکنان بیمارستان به نزدیک‌ترین نقطه ممکن خارج از نوار غزه منتقل شوند تا کارکنان بتوانند در اسرع وقت «در صورت وجود شرایط مناسب» در نتیجه نیاز فوری در نوار غزه به خدمات و کارکنان بیمارستان به کار خود بازگردند.

تخلیه کارکنان بیمارستان که تعداد آنها به ۱۰۰ نفر می‌رسد، پس از آن صورت می‌گیرد که طرف اسرائیلی از دادن ضمانت‌هایی برای حفظ ایمنی بیمارستان و کارکنان آن خودداری کرد و از مقامات ذیصلاح خواست برای حفظ سلامت کارکنان تصمیم فوری برای تخلیه اتخاذ کنند.

در این راستا سازمان جهانی بهداشت شنبه از رژیم صهیونیستی خواست فورا دستور تخلیه بیمارستان‌های شمال غزه را لغو کند.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که دستور تخلیه بیمارستان‌های شمال غزه توسط این رژیم حکم اعدام برای بیماران و مجروحان است.

شهدا از جمله کودکان در بمباران غزه

در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی خبرنگار شبکه الجزیره با بیان اینکه در بمباران نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از شهروندان از جمله کودکان شهید شدند، گفت: حملات صهیونیست‌ها خانه‌ای در شهرک الزوایده (مرکز نوار غزه) را هدف قرار داد که منجر به شهادت شش فلسطینی شد. این در حالی است که ۱۵ نفر دیگر از جمله کودکان نیز در بمباران صهیونیست‌ها که خانه‌ای در محله تل الهوا در غزه را هدف قرار داد به شهادت رسیدند. خبرنگار المیادین می‌گوید: تعداد شهدای در بمباران خانه آل زنون در محله الجنینه در رفح به هفت نفر افزایش یافت. کل اعضای این خانواده شهید شده و فقط یک تن باقی مانده است.

وزارت داخلی در غزه گفت: یک شهید و پنج زخمی بعد از حملات هوایی اشغالگران به چند منزل در منطقه توام در شمال غزه به بیمارستان اندونزی منتقل شدند.

وزارت داخلی افزود: در نتیجه حملات جنگنده‌های اشغالگر به دو خانه در شمال غزه بیش از ۱۵ تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره همچنین گفت: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو ایستگاه پلیس را در جبالیا و بیت لاهیا در شمال نوار غزه منهدم کردند.

طبق گزارش خبرنگار المیادین، منزلی در نزدیکی برج الفرا در مرکز خان یونس هدف حملات هوایی قرار گرفت.

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آژیر خطر در جلیل علیا، شمال اراضی اشغالی به صدا درآمد. این آژیرها در نتیجه هشدار اشتباهی به صدا درآمدند زیرا آژیرها این روزها در حساسیت بالا قرار داده شده‌اند.

تخلیه شهرک سدیروت

این در حالی است که رادیو عبری اعلام کرد، تخلیه شهرک سدیروت از شهرک‌نشینان امروز نیز ادامه دارد. تعداد باقی مانده حدود ۷۰۰۰ تن است که به داخل اراضی اشغالی منتقل می‌شوند. این شهرک در پی حملات مقاومت خالی از سکنه شده است.

سدیروت با ۲۰ هزار جمعیت یکی از بیشترین مناطقی بوده که طی طوفان الاقصی مورد حملات موشکی و راکتی مقاومت قرار گرفته است.

شهردار سدیروت می‌گوید: بیش از ۹۰ درصد ساکنان تا عصر از سدیروت خارج می‌شوند.

همچنین رسانه‌های عبری به نقل از شهردار عسقلان تاکید کردند: از ابتدای حملات طوفان الاقصی ۱۰۳۹ راکت و خمپاره به شهر عسقلان شلیک شده است.

در عین حال رسانه‌های عبری گزارش دادند: حدود نیمی از شهرک‌نشینان در نیر عوز یا کشته شده یا مفقود شده‌اند.

افزایش تعداد کشته شدگان ارتش اشغالگر

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اسامی هفت سرباز دیگر کشته شده در روزهای اخیر را منتشر و تعداد کشته شدگان خود را از آغاز عملیات طوفان الاقصی ۲۸۶ نفر اعلام کرد.

ارتش اشغالگر همچنین گفته است: یک سرباز زن «بر اثر خلل عملیاتی» در نزدیکی مرز لبنان کشته شد.

رادیو ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در جریان عملیات نظامی نیروهای صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان، یک سرباز زن کشته و یک سرباز مرد زخمی شده است.

بامداد روز شنبه هفتم اکتبر ۲۰۲۳، گردان‌های القسام از آغاز عملیات طوفان الاقصی با شلیک بیش از ۵۰۰۰ موشک از نوار غزه خبر داد. مبارزان فلسطینی همچنین در یک عملیات ویژه به تعدادی شهرک‌های اطراف غزه حمله کردند و با نیروهای اشغالگر درگیر جنگ خیابانی شدند و تعدادی از آنها را کشته و زخمی کردند، همچنین تعدادی از سربازان و شهرک نشینان را اسیر کردند و خودروهای اشغالگران را تحت کنترل خود درآوردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها