کد خبر: ۵۳۰۷۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۲۶ مهر ۱۴۰۲
طوفان الاقصی؛
سبقه رژیم صهیونیستی نشان داده که کشتار خبرنگاران اتفاقی نبوده و اسرائیل عامدانه خبرنگارانی را که مشغول تهیه گزارش از جنایات آنان‌اند را حذف و یا به عبارتی دیگر ترور می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری 598؛ جنگ همیشه صحنه‌های بدی را از خود بجا گذاشته است. اگرچه جنگ ماحصل نقض قوانین است اما در دل بی‌قانونی آن نیز قوانینی وجود دارد. قوانینی همچون عدم حمله به مناطق مسکونی، خودداری از کشتار غیرنظامیان بخصوص زنان و کودکان، خودداری از حمله به بیمارستان‌ها مدارس و پناهگاه‌ها، خودداری از کشتار امدادگران خبرنگاران و... .

متاسفانه همانطورکه قوانین جاری بین‌الملل نقض شده و باعث جنگ می‌شود، قوانین جنگی نیز براحتی نادیده گرفته و زیر پا گذاشته می‌شود. در این بین خبرنگاران به عنوان یکی از عناصر حاضر در میدان نبرد، جانشان از سوی قانون تضمین شده است؛ چراکه آنان وظیفه خبررسانی به مردم و ثبت واقعیت در تاریخ را برعهده دارند. واقعیتی که در آینده به عنوان تاریخ یک مملکت مورد مطالعه قرار گرفته و ظالم و مظلوم را معرفی می‌کند.

همیشه و در تمام تاریخ جنگ‌ها، ظالمان سعی بر کشتار خبرنگاران داشته‌اند تا بلکه حقایق پوشیده بمانند و جنایات آنان در تاریخ مغفول باقی بماند. حال نیز رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن خبرنگاران سعی دارد تا جنایات خود را از تاریخ آینده روزگار حذف نماید.

در گزارش پیشین گفته شد که رژیم صهیونیستی پس از چندین روز بهت و حیرت و ناتوانی در پاسخگویی به حملات مقاومت، در اولین حمله خود برج 14طبقه‌ای غزه را که مرکز رسانه‌های جهان برای پوشش اخبار فلسطین بوده را با خاک یکسان کرد. از طرفی به گفته کمیته بین‌المللی حمایت از خبرنگاران اعلام کرده که از روزهای آغازین عملیات طوفان الاقصی تاکنون 19 خبرنگار توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

در روزهای گذشته محسن مقصودی و تیم همراهش نیز که جهت ساخت مستند به جنوب لبنان و در نزدیکی مرز با اسرائیل رفته بودند، مورد هدف مستقیم نیروهای ارتش اشغالگر صهیونیستی قرار گرفتند که متاسفانه یکی از راهنمایان محلی به شهادت رسیده و مقصودی نیز مورد اصابت ترکش خمپاره رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

ترور خبرنگاران، روشی برای پوشاندن جنایات رژیم صهیونیستی

از طرفی روزنامه لوموند در گزارشی در ماه می ۲۰۲۲ اعلام کرد که از سال ۲۰۰۰ میلادی تا سال ۲۰۲۲ بر اساس آمار گزاشگران بدون مرز، ۳۵ روزنامه‌نگار در حین انجام کار خود در سرزمین‌های فلسطینی اشغالی کشته شدند. معروف‌ترین آنها شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره بود که در ۱۱ می ۲۰۲۲ در منطقه «جنین» کشته شد. او قبل از شهادت در مصاحبه‌ای با الجزیره گفته بود که «اشغالگران همیشه او را به فیلمبرداری و عکاسی از مناطق امنیتی متهم می‌کردند و به صراحت اعلام کرد که در همه این سال‌ها احساس می‌کرد که توسط نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست هدف قرار گرفته است».

ترور خبرنگاران، روشی برای پوشاندن جنایات رژیم صهیونیستی

سبقه رژیم صهیونیستی نشان داده که کشتار خبرنگاران اتفاقی نبوده و اسرائیل عامدانه خبرنگارانی را که مشغول تهیه گزارش از جنایات آنان‌اند را حذف و یا به عبارتی دیگر ترور می‌کند. رژیم صهیونیستی با این کار در واقع این پیام را به اصحاب رسانه دنیا مخابره کرده که پوشش و انعکاس جنایات و وحشیگری‌های اسرائیل، تاوانی به اندازه مرگ خواهد داشت. از طرفی اسرائیل با این کار نشان داده بدنبال خالی کردن میدان برای حضور یکسری رسانه همسو با این رژیم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها