کد خبر: ۵۳۰۸۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۰۳ آبان ۱۴۰۲
یک خبرنگار تحقیقی آمریکایی در گزارشی نوشت که اسرائیل پیش از حمله زمینی قصد دارد در تونل‌های زیرزمینی حماس آب جاری کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سیمور هرش در یک یادداشت در پلتفورم «ساب‌استک» با طرح این موضوع افزود: یک مقام آمریکایی مطلع به من گفت که سران اسرائیل در نظر دارند پیش از ارسال نیروها (به غزه) در سیستم تونل گسترده حماس آب بیاندازند.

هرش گفت که تل‌آویو از طریق بمباران مداوم در حال تبدیل شهر غزه به ویرانه است و همچنین قصد دارد به زودی تهاجم زمینی را آغاز کند.

این خبرنگار تحقیقی بر این عقیده است که آب انداختن در تونل‌ها می‌تواند بدین معنی باشد که رژیم صهیونیستی اسرا را نادیده خواهد گرفت.

هرش با طرح این مطلب که «حدود ۲۰۰ اسیر دقیقا کجا هستند؟ و این همچنان یک سوال باز باقی می‌ماند»، ادامه داد که اسرائیل فقط در مورد نابودی حماس صحبت می‌کند و حماس تاکنون چهار اسیر را آزاد کرده است. وی به نقل از مقام آمریکایی آگاه اشاره کرد که رژیم صهیونیستی انتظار آزادی اسرای بیشتر را دارد.

پیش از این، امانوئل نهشون، معاون مدیر کل دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی گفت که تل آویو شروع تهاجم زمینی به غزه را به دلیل احتمال «تله‌های مرگبار» به تعویق می‌اندازد.

وی افزود که ارتش باید سربازان خود را برای این وضعیت منحصر به فرد آماده کند.

هرش همچنین اشاره کرد که گردان شهدای الاقصی در عملیات در «کیبوتز» و روستاهای سرزمین‌های اشغالی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به گردان قسام شاخه نظامی حماس پیوست.

این خبرنگار تحقیقی همچنین مدعی است که مشارکت گروه‌های خارجی طرف حماس در جریان عملیات (طوفان الاقصی) احتمالاً یکی از دلایل موفقیت‌آمیز نبودن مذاکرات محرمانه درباره آزادی اسرای بیشتر بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها