کد خبر: ۵۳۰۹۴۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۰۷ آبان ۱۴۰۲
گزارش؛
عمليات زميني اخير نيروهاي صهيونيستي از سه جبهه عليه غزه انجام شد و همزمان ارتش رژيم صهيونيستي تایید كرد كه اين عمليات با پشتيباني 100 جنگنده صورت گرفته، اما اين عمليات جز شكست و زمين‌گير شدن نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي هيچ نتيجه‌اي براي اشغالگران نداشت.
به گزارش پایگاه خبری 598، رژيم صهيونيستي تا مدت‌ها در اين تصور بود كه سرانجام روزي خواهد رسيد كه با اقدامات نظامی حماس را از ميان خواهد برداشت. صهيونيست‌ها براي حذف حماس سال‌ها برنامه‌ريزي و تمرين كرده بودند و اكنون آن روزي كه صهيونيست‌ها منتظرش بودند، فرا رسيده و تل‌آويو مشغول يك جنگ و درگيري تمام عيار نظامي با نيروهاي حماس در غزه است، اما پس از 23 روز نه تنها از حذف حماس خبري نيست بلكه ارتش رژيم صهيونيستي تاكنون نتوانسته از سدنيروهاي حماس براي اشغال غزه عبور كند. ارتش صهيونيستي از روز جمعه در عملياتي ديوانه‌وار از زمين، هوا و دريا جنگ خود عليه غزه را شدت بخشيد. عمليات زميني اخير نيروهاي صهيونيستي براي نفوذ به غزه براي چهارمين بار در سه هفته گذشته انجام گرديد، اما اين بار نيز ارتش صهيونيستي براي ورود به غزه ناكام ماند و نيروهاي اشغالگر پس از چند ساعت عمليات زميني در چندكيلومتري مرز غزه زمين‌گير شدند. شدت حملات اخير عليه غزه به حدي بود كه خبرنگار فاکس‌نیوز در گزارشي اعلام كرد حملاتی که اکنون علیه غزه در جریان است، جنون‌آميزترين بمباراني است که دیده‌ام؛ قوی‌ترین حملات از آغاز جنگ.
 
شكست در بزرگ‌ترين عمليات
عمليات زميني اخير نيروهاي صهيونيستي از سه جبهه عليه غزه انجام شد و همزمان ارتش رژيم صهيونيستي تایید كرد كه عمليات زميني با پشتيباني 100 جنگنده به همراه مشاركت كشتي‌ها در سواحل غزه براي بمباران همراه بوده است. با وجود اين حجم ادوات و بمباران سنگيني كه همراه با تلاش براي نفوذ نيروهاي زميني به غزه انجام شد، اما اين بار نيز نفوذ صهيونيست‌ها به غزه ناتمام و شكست خورده باقي ماند و منابع محلی اعلام کردند كه هیچ‌گونه پیشروی زمینی ارتش رژیم اشغالگر در مرزهای غزه انجام نگرفته است. در جريان عمليات زميني اخير رژيم صهيونيستي براي نفوذ به غزه، مبارزان مقاومت موفق شدند در چند محور جلوی پیشروی اشغالگران را گرفته و آنها را وادار به عقب‌نشینی کنند و در چند نقطه اجازه دادند مسافت بسیار کمی پیشروی داشته باشند تا در کمین مبارزان مقاومت گرفتار شوند. المیادین گزارش داده است كه حداقل ۵ سرباز ارتش صهیونیستی هنگام تجاوز زميني آنها در تله انفجاری شرق غزه کشته و یک‌تانک هم منهدم شد. بيانيه حماس هم درباره شكست عمليات زميني رژيم صهيونيستي مي‌گويد كه برای دفع این حمله از موشک‌های کورنت و یاسین استفاده شد و نیروهای اشغالگر برای خروج مجروحان و کشته‌شدگان از میدان نبرد از بالگرد استفاده کردند. شبكه العهد عراق نيز تایید كرده است كه حداقل ۳۰‌تانک و زره‌پوش اسرائیل در جريان يورش زميني به غزه منهدم شدند. اين شكست نيروهاي صهيونيستي در حالي صورت گرفته كه برخي منابع از مشارکت ۵ هزار نظامی آمریکایی در عملیات برای ورود به غزه خبر داده‌ بودند. همچنين حمله زميني اخير به نوار غزه با مشارکت ۳ لشگر و چند تیپ انجام شده بود. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشي پس از شكست عمليات زميني اخير با مشاركت نيروهاي آمريكايي نوشته است: «اسرائيل در چشم آمریکایی‌ها به مثابه کسی است که نه فقط نیاز به حمایت بلکه کمک برای نجات یافتن دارد.»
 
جنايت در سكوت
صهيونيست‌ها در حالي در نفوذ زميني دوباره به غزه با شكست رو‌به‌رو شدند كه همزمان اینترنت و تلفن همراه در غزه و ارتباط آن با دنیای خارج بدليل بمباران تاسيسات مخابراتي قطع شد. اقدامي كه با هدف پنهان کردن حقایق و جلوگیری از مخابره تصاویر و ویدیوهای جنایات صهيونيست‌ها در نوار غزه انجام شد. «گوستاوو پترو»، رئیس‌جمهور کلمبیا در بیانیه‌ای در واكنش به قطع اينترنت در غزه همزمان با عمليات ناتمام زميني گفت: «اسرائیل برق و اینترنت غزه را برای شروع قتل عام قطع کرد.» «پون پلارا» وزیر امور حقوق اجتماعی اسپانیا هم در واکنش به قطع خطوط ارتباطی و اینترنت نوار غزه اظهار داشت: «هدف از قطع همه ارتباطات از نوار غزه ارتکاب جنایات فجیع‌تر و فرار از مجازات است.»
 
اسرائيل در دام حماس
بسياري معتقدند كه رژيم اسرائیل در حال دست و پا زدن در یک جنگ بازنده است و اين رژيم چه حمله زمینی به غزه داشته باشد یا نه، اما در نهايت از نظر نظامی نمی‌تواند با حماس مقابله كند، چون ارتش رژيم صهيونيستي همواره براي جنگ‌‍‌هاي كلاسيك تمرين كرده بود، اما اكنون در نبرد چريكي مقابل حماس گير كرده است. در واقع حماس با موفقیت توانسته تل‌آویو را بین دو انتخاب پرهزينه انجام حمله زميني يا عدم حمله زميني به دام اندازد. اگر نتانياهو حمله زميني گسترده به غزه داشته باشد، احتمال شكستش در اين جنگ چريكي بسيار زياد است و اگر نتانياهو به غزه حمله زميني نكند، حتما با سقوط سياسي رو‌به‌رو خواهد شد. تلفات نظامی جنگ زمینی در غزه قطعا كابينه نتانیاهو را زمين خواهد زد. 
 
از سوي ديگر در صورت حمله زميني، رژيم اسرائیل به‌طور کامل نمی‌داند که تونل‌های حماس کجا و چگونه هستند، زیرا اين تونل‌ها سال‌ها به صورت مخفیانه برای همین جنگ امروز ساخته شده‌اند. در واقع حماس منتظر است تا ارتش اسرائیل را در غزه با تونل‌هاي تو در تو غافلگير كند و آنها را در وسط معركه به دام اندازد.
 
همچنين چند بار نفوذ زميني ناكام و شكست خورده ارتش اسرائيل به نوار غزه نشان داد كه ارتش و نظاميان صهيونيستي آمادگي كافي براي نبرد زميني در غزه را ندارند و روحيه خود را از دست داده‌اند. تصاویر ‌تانک‌های آتش گرفته مرکاوای اسرائیلي، اسارت افسران، تلفات 316 نفري نظاميان به همان ميزان كه روحیه مقاومت فلسطین را تقویت كرده، باعث احساس سرخوردگي و شكست در ميان افسران صهيونيستي شده است. «گرشون هکوهین»، ژنرال ذخیره ارتش اسرائیل اعتراف كرده كه پس از عمليات ۷ اکتبر (طوفان الاقصي)، رؤیای احساس امنیت در اسرائیل از بین رفته و این مفهوم که اسرائیل می‌تواند از مرزهای خود محافظت کند، بي‌معني شد. 
 
« ناداف آرگمان»، رئیس‌سابق شاباک درباره جنگ زميني ارتش در غزه گفته است كه اين جنگ یعنی ۱۰ هزار کشته و حماس هنوز از تسلیحاتش رونمایی نکرده است.
 
شكست بين‌المللي تل‌آويو
همزمان با شكست نظاميان صهيونيستي براي ورود زميني به غزه، صهيونيست‌ها در جامعه بين‌الملل نيز متحمل يك شكست سنگين شدند و شامگاه جمعه يك قطعنامه ضداسرائیلی در مجمع عمومی سازمان ملل به تصويب رسيد. اين قطعنامه با 120 راي مثبت خواستار آتش‌بس فوري در نوار غزه و توقف بمباران اين منطقه شد. نكته جالب در تصويب اين قطعنامه آن بود كه فقط 12 كشور به نفع اسرائيل راي دادند. علاوه‌بر آمريكا، مجارستان، اتريش، چك و كرواسي، ساير كشورهاي همسو با اسرائيل برخي ميكروكشورها مانند ميكرونزي و يا جزاير مارشال بودند كه اولي 500 هزار نفر و ديگري 50 هزار نفر جمعيت دارند. قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل آن‌قدر براي تل‌آويو سنگين بود كه سفیر اين رژیم در سازمان ملل بعد از تصویب اين قطع‌نامه رو‌به‌روي دوربين خبرنگاران گفت: «سازمان ملل مشروعیت و اهمیتی ندارد.»
 
دو دستگي بر سر جنگ
از سوي ديگر، در جامعه صهيونيستي نيز آشفتگي و سردرگمي همراه با نارضایتي شهروندان درباره جنگ به چشم مي‌خورد. گروهي خواستار انجام حمله زميني و گروهي ديگر خواستار توقف جنگ براي نجات اسرا و بستگان خود هستند. به نظر مي‌رسد كه انجام عمليات زميني در غزه، باعث شكاف و دو دستگي در جامعه صهيونيستي شده و روز گذشته نيز خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار تظاهرات در سراسر سرزمین‌های اشغالی و جلوی اقامتگاه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر شدند. معترضان برگزاري اين تظاهرات را با توجه به کشته‌شدن اسرای صهیونیست در بمباران و حمله زمینی شكست خورده اخير ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ضروري عنوان كردند.
 
جنايت به روايت آمار
آمارهاي متعددي نيز درباره حجم جنايت اشغالگران در نوار غزه وجود دارد. برمبناي گزارش‌ها، رژيم صهيونيستي تاكنون 12 هزار تن بمب روي سر مردم غزه ريخته است. اين در حالي است كه ميزان انفجار بمب اتمي هيروشيما به اندازه 15 هزار بمب بود. دکتر نیک مینارد، فوق تخصص گوارش در بیمارستان دانشگاه آکسفورد نيز با انتقاد از اشغالگران در برنامه بي‌بي‌سي گفته است: «اسرائیل غیرنظامیان فلسطینی را به صورت کور و گسترده می‌کشد. دنیا مردم غزه را به چشم یک انسان ببیند!» همچنين براساس گزارش‌ها، به ازاي هر كيلومتر از غزه، بيش از 20 بمب شليك مي‌شود. به ازاي هر سه شهيد نيز يك نفر كودك است و به‌طور میانگین هر ۱۵ دقیقه یک کودک به شهادت مي‎رسد. تخریب ۲۰۷ مدرسه و بازماندن از تحصیل بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز بخش ديگري از كارنامه جنايت رژيم صهيونيستي در نوار غزه است. براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، شمار شهدا از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 7703 نفر افزایش یافته است. تاکنون 3195 کودک و 1863 زن در حملات دشمن صهیونیستی به شهادت رسیدند و شمار مجروحان نیز به 19743 نفر رسیده است.
 
موشکباران دیمونا
آخرین گزارش ها حاکی است، مقاومت فلسطین دیروز و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی دیمونا را موشک باران کرده است. صهیونیست ها تا لحظه تنظیم این گزارش، درباره این خبر، سکوت کرده بودند. گردان القسام اعلام کرد که در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه، دیمونا را موشک‌باران کرده است.
منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها