کد خبر: ۵۳۰۹۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۰۸ آبان ۱۴۰۲
مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی قم با اشاره به پرچمداری قم در تولید آثار مذهبی در هنرهای تجسمی و لزوم بازتاب فرهنگ و هویت ملی و مذهبی در هویت بصری شهر قم، گفت: نهادهایی نظیر مدیریت شهری می‌توانند از آثار سوگواره «سلسله طلایی» در فضای فرهنگی شهرمان در مناسبت‌های مختلف مذهبی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری 598، وحید سلیمانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه آثار منتخب سوگواره ملی سلسله طلایی در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: برگزاری این سوگواره تجسمی با موضوع امام حسین(ع) کار ارزشمندی است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه از کیفیت خوبی به لحاظ حجم و چاپ و نصب آثار برخوردار است و خوشبختانه غالب آثار منتخب به لحاظ کیفی، استاندارد و حرفه‌ای هستند.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی قم با تأکید بر تداوم برپایی این سوگواره با رویکرد مذهبی در شهر قم، افزود: از هنر قم انتظار می‌رود که در تولید آثار باکیفیت مذهبی پرچمدار باشیم و می‌توان از آثار و محصولات این سوگواره در رویدادهای مذهبی نظیر ایام محرم، اربعین و ... استفاده کرد.

سلیمانی بر لزوم بازتاب فرهنگ و هویت ملی و مذهبی در هویت بصری شهر قم تأکید کرد و گفت: امکان بهره‌گیری از آثار این نمایشگاه به عنوان هویت بصری در شهر وجود دارد و قطعاً می‌توان فضای شهر را با این آثار هنری مزین کرد.

وی همچنین بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان قم توسط شهرداری و ناشران تأکید کرد و افزود: اگر آثار خلاقانه این نمایشگاه فقط در حد نمایشگاه باقی بماند و رها شود، کم لطفی شده است، نهادهای مربوطه نظیر مدیریت شهری می‌توانند از آثار سوگواره سلسله طلایی در فضای فرهنگی شهرمان به مناسبت‌های مختلف مذهبی استفاده کنند.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی استان قم در بخش دیگری از این گفت‌وگو به حضور پررنگ آثار هنرمندان قمی در نخستین سوگواره سلسله طلایی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این رویکرد تفکر حسینی و مذهبی در بخش هنر و هنرمندان استان پررنگ است و امیدوارم با حمایت نهادهای فرهنگی شاهد تولید آثار باکیفیت مذهبی باشیم.

سلیمانی در پایان از عوامل برگزاری سوگواره سلسله طلایی بویژه علی سلطانی دبیر اجرایی این سوگواره قدردانی کرد و گفت: نباید فراموش کنیم که این سوگواره ملی با تلاش یک مؤسسه هنری در قم اجرا شده و این نشان می‌دهد هنرمندان قم در حوزه اجرای باکیفیت رویدادهای هنری و مذهبی نیز موفق و سرآمد هستند.

خاطرنشان می‌شود نخستین سوگواره ملی «سلسله طلایی» با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مؤسسه هنری «بهفام» و انتشارات «اعلایی» برگزار می‌شود و آثار منتخب بخش تصویرگری و داستان‌نویسی در گالری «بهفام» به نشانی «خیابان مصلی، بین کوچه ۱۰ و ۱۲» و آثار منتخب بخش‌ تایپوگرافی در گالری «سرو» به نشانی «میدان شهید دستغیب» از ۲۸ مهر تا ۱۲ آبان‌ماه پذیرای علاقه‌مندان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها