کد خبر: ۵۳۱۲۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۱۵ آبان ۱۴۰۲
لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز سی‌ویکم؛
هشدار درباره وقوع قحطی شدید در غزه و تعطیلی فراگیری بیمارستان ها از جمله آخرین تحولات مربوط به جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع این باریکه است.

به گزارش پایگاه خبری 598، در حالیکه بمباران مناطق مختلف نوار غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ادامه دارد اخبار منتشر شده از وقوع درگیری‌های سنگین میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در حمله زمینی به این منطقه حکایت دارد.

قحطی شدید در غزه و تعطیلی بیمارستان‌ها

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه اعلام کرد که این منطقه از قحطی شدید رنج می‌برد و ساکنان آن برای پیدا کردن قطعه‌ای نان باید ساعت‌ها جستجو کنند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نانوایی‌ها و منابع آب و پنل‌های خورشیدی در غزه را نیز بمباران می‌کنند.

جنبش حماس نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰۰ بیمارستان و مرکز پزشکی را هدف قرار داده و ۱۶ بیمارستان از شمال تا جنوب نوار غزه بر اثر این حملات تعطیل شده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در جریان حملات وحشیانه شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون دست کم ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

دولت غزه تاکید کرد که تعداد فلسطینی‌های مفقود شده در نوار غزه تاکنون به ۲ هزار و ۳۰۰ تن و تعداد شهدا به ۹ هزار و ۷۷۰ تن رسیده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی دولت غزه، ۲۲۰ هزار واحد مسکونی در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی خسارت دیده و ۴۰ هزار واحد مسکونی به صورت کلی تخریب شده است.

قحطی شدید در غزه و تعطیلی بیمارستان‌ها

روزنامه صهیونیستی: اسرائیل در صورت شکست در جنگ النقب و الجلیل را از دست می‌دهد

روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم در گزارشی نوشت: اگر اسرائیل در جنگ علیه حماس و بعد از آن علیه حزب الله پیروز نشود مناطق النقب و الجلیل را از دست خواهد داد. این جنگ یک جنگ سرنوشت ساز درباره ماهیت اسرائیل است.

در همین راستا «اهارون هالیوا» رئیس شاخه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی و عملیاتی این رژیم در زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی اذعان کرده بود. وی مدعی شده بود که جنگ کنونی جنگ علیه ماهیت رژیم صهیونیستی نیست بلکه جنگ علیه وجود اسرائیل در منطقه است. یوسی کوهن رئیس سابق سرویس جاسوسی موساد نیز این سخنان را تأیید کرده بود.

روزنامه اسرائیل الیوم گزارش داد: مطرح کردن چنین سخنانی بیانگر شکست فکری منطق حاکم بر نهادهای نظامی و امنیتی اسرائیل است که به مفاهیم مندرج در توافقنامه اسلو وابستگی پیدا کرده‌اند. این جنگ علیه شهرک نشینان نیز است چرا که هیچ کسی خود و خانواده اش را در خطر نمی‌اندازد تا به مناطق النقب و الجلیل برگردد.

دانی یاتوم رئیس اسبق سرویس جاسوسی موساد روز گذشته اعلام کرده بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باعث وارد آوردن ضربات زیادی به این رژیم شده و در جنگ علیه غزه این ضربات را تشدید می‌کند.

اسرائیل در صورت شکست در جنگ النقب و الجلیل را از دست می‌دهد

«عهد التمیمی» دختر مبارز فلسطینی بازداشت شد

سحرگاه امروز دوشنبه، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی، عهد التمیمی دختر ۲۳ ساله فلسطینی که از مبارزان مشهور در برابر اشغالگران است را در شهرک نبی صالح در غرب رام الله (مرکز کرانه باختری) بازداشت کردند.

«ناری‌مان التمیمی»، مادر این دختر جوان فلسطینی در این باره گفت که نظامیان صهیونیست امروز به خانه‌ آنها یورش برده و دخترش را پس از تفتیش خانه، تخریب برخی تجهیزات و مصادره تلفن های همراه آنها، بازداشت کرده اند.

وی افزود: نظامیان صهیونیست چند روز پیش نیز پدر عهد التمیمی را بازداشت کرده و وی را برای انجام تحقیقات به مراکز امنیتی منتقل کرده اند.

«عهد التمیمی» دختر مبارز فلسطینی بازداشت شد

جنگنده‌های صهیونیست طی یک شب ۴۵۰ منطقه در غزه را بمباران کردند

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی جنایت جدیدی را در نوار غزه رقم زدند به طوری که با بمباران ۲ منزل مسکونی در دیرالبلح و الزوایده واقع در مرکز این باریکه دست کم ۴۵ فلسطینی را به شهادت رساندند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر تعداد بالای شهدای این بمباران وحشیانه، تعداد زیادی از فلسطینی‌ها نیز زیر آوار مانده اند.

از سوی دیگر نهادهای سازمان ملل فعال در زمینه حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: ما به آتش بس فوری در نوار غزه بنا به دلایل انسانی نیاز داریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: محروم کردن ساکنان نوار غزه از نیازمندی‌های اولیه زندگی و بمباران منازل و پناهگاه‌ها و بیمارستان‌های آنها غیرقابل قبول است.

جنگنده‌های صهیونیست طی یک شب ۴۵۰ منطقه در غزه را بمباران کردند

اذعان صهیونیست‌ها به شکست‌ناپذیری حماس در نبرد زمینی غزه

سرلشکر «گیورا آیلند» رئیس سابق شعبه عملیات و برنامه‌ریزی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که هیچ نشانه‌ای دال بر شکست حماس وجود ندارد.

وی تصریح کرد که مبارزان حماس را می‌بینیم که با پهپادهای خود و موشک‌های ضدزره دست به عملیات‌هایی از قبل برنامه‌ریزی شده و پیچیده می‌زنند و قادر به جایجایی نیروها از مکانی به مکان دیگر هستند و حداقل بر ۸۰ درصد از زیرساخت‌های زیرزمینی کنترل کامل دارند و می‌دانند چگونه به اقدامات ما واکنشی سریع داشته باشند.

آیلند اظهار داشت که غزه هنوز هم مستحکم‌ترین هدف و نقطه در جهان است.

اذعان صهیونیست‌ها به شکست‌ناپذیری حماس در نبرد زمینی غزه

تعداد نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده بازهم افزایش یافت

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت «شاحار کوهن» گروهبان وظیفه این رژیم در حمله به شمال نوار غزه اذعان کرد.

با هلاکت این نظامی صهیونیست تعداد نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده از ۷ اکتبر تاکنون به ۳۴۸ تن رسیده است.

روز گذشته ارتش صهیونیستی اعلام کرد که گروهبان جوناتان میمون از تیپ ناحال در حمله زمینی به نوار غزه کشته شده و یک افسر و یک سرباز دیگر هم به شدت زخمی شده‌اند.

آموس هرئیل تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص با اشاره به خطرات حمله زمینی به غزه تصریح کرده بود که وجود تعداد بی‌شماری ادوات جنگی اسرائیلی در داخل نوار غزه موجب شده تا این ادوات و جنگ‌افزارها به اهدافی آسان برای مبارزان مقاومت تبدیل شوند.

تعداد نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده بازهم افزایش یافت

عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی/ ۲نظامی صهیونیست زخمی شدند

اخبار اولیه از حمله با سلاح سرد به صهیونیست‌ها در نزدیکی باب الساهره یکی از دروازه‌های بخش قدیمی قدس حکایت دارد. شمار زیادی از نیروهای امنیتی اسرائیلی راهی این منطقه شدند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که نظامیان اسرائیلی به سمت جوانی فلسطینی در این منطقه تیراندازی کردند. برخی منابع گفته‌اند این عملیات در نزدیکی مرکز پلیس رژیم صهیونیستی در نزدیکی باب الساهره به وقوع پیوسته است.

افسران ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کردند: فکر نمی‌کردیم فلسطینی‌ها اینگونه مبارزه کنند

روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی نوشت: افسران ارتش اسرائیل اذعان دارند که توانمندی نبرد و رزم نیروهای حماس بالاتر از چیزی است که پیشتر دیده بودند و پیش بینی می‌کردند.

در ادامه این گزارش به نقل از افسران ارتش رژیم صیونیستی آمده است: شرایط کنونی گروه‌های فلسطینی در نوار غزه بسیار دور از نقطه فروپاشی است.

روزنامه عبری زبان معاریو اذعان کرد: گروه‌های فلسطینی به خوبی خود را برای این نبرد زمینی آماده کرده‌اند.

این روزنامه در ادامه نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مقاومت گروه‌های فلسطینی با افزایش پیشروی‌های نظامیان اسرائیلی در غزه تشدید می‌شود.

فکر نمی‌کردیم فلسطینی‌ها اینگونه مبارزه کنند

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل: اسرائیل علیه یک ملت در یک سرزمین اشغال شده می‌جنگد

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: ما شاهد فروپاشی سیستم‌های بهداشتی در غزه هستیم و این مساله نشان دهنده حجم فاجعه کنونی در این منطقه است.

وی در ادامه افزود: اسرائیل با یک کشور دیگر نمی جنگد بلکه با یک ملت در یک سرزمین اشغال شده می جنگد.

از سوی دیگر آژانس آن روا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: ما به دلیل قطع راه‌های ارتباطی نمی‌توانیم با نیروهای خود در غزه تماس برقرار کنیم.

در همین راستا سازمان بهداشت جهانی نیز تاکید کرد: ما نسبت به قطع مجدد راه‌های ارتباطی و تماس‌ها در نوار غزه همزمان با حملات شدید علیه این باریکه به شدت نگران هستیم.

۲ روز قبل نیز نهادهای وابسته به سازمان ملل در بیانیه مشترک با انتقاد از وضعیت انسانی در غزه، خواستار توقف جنگ در این باریکه شدند.

در این بیانیه آمده است: بیش از نیمی از ساکنان غزه در شرایطی سخت و ناگوار در مراکز آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل بدون دسترسی به آب و غذای کافی اسکان داده شدند.

اسرائیل علیه یک ملت در یک سرزمین اشغال شده می‌جنگد

ادامه بمباران غزه و هدف قرار دادن بیمارستان کودکان

شبکه المیادین گزارش داد جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به حملات هوایی خود علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند به طوریکه تنها طی بمباران منطقه الزوایده در مرکز غزه ۱۰ فلسطینی تاکنون به شهادت رسیده اند.

این جنگنده‌ها ساعاتی قبل طبقه سوم بیمارستان کودکان رنتیسی واقع در نوار غزه را هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین منازل مسکونی را در ۲ منطقه الهوجا و العجارمه واقع در مرکز اردوگاه جبالیا در شمال غزه بمباران کردند.

هدف قرار دادن بیمارستان کودکان غزه

در جریان بمباران یک منزل مسکونی در محله تل السلطان واقع در غرب شهر رفح ۱۵ فلسطینی به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه ای را علیه شهر خانیونس در جنوب نوار غزه انجام دادند. خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی در اردوگاه الشاطی واقع در غرب نوار غزه را بمباران کردند.

وقوع درگیری‌های مسلحانه در کرانه باختری

نظامیان اشغالگر در ادامه حملات روزانه خود، به منطقه عناتا واقع در شمال شرق قدس اشغالی یورش برده و تعدادی از فلسطینی‌های ساکن این منطقه را بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین تعداد زیادی از فلسطینی‌های ساکن اردوگاه شعفاط واقع در قدس اشغالی را بازداشت کردند.

هدف قرار دادن بیمارستان کودکان غزه

جوانان فلسطینی نیز در منطقه الجبل شمالی واقع در نابلس تلاش کردند مانع پیشروی‌های اشغالگران صهیونیست شوند.

اخبار واصله از فلسطین اشغالی از وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست در شهر طوباس حکایت دارد.

نبرد سنگین مقاومت با عناصر متجاوز در چند محور در غزه

گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های سنگین میان نیروهای فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در چند محور در شمال غرب و جنوب شهر غزه حکایت دارد.

هدف قرار دادن بیمارستان کودکان غزه

افزایش تعداد نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت شاحار کوهن گروهبان وظیفه این رژیم در حمله به شمال نوار غزه اذعان کرد.

با هلاکت این نظامی صهیونیست تعداد نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده از ۷ اکتبر تاکنون به ۳۴۸ تن رسیده است.

گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل علیه یک ملت در یک سرزمین اشغال شده می جنگد

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین تاکید کرد: ما شاهد فروپاشی سیستم‌های بهداشتی در غزه هستیم و این مسأله نشان دهنده حجم فاجعه کنونی در این منطقه است.

وی افزود: اسرائیل با یک کشور دیگر نمی جنگد بلکه با یک ملت در یک سرزمین اشغال شده می جنگد.

آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل نیز اعلام کرد: ما به دلیل قطع راه‌های ارتباطی نمی‌توانیم با نیروهای خود در غزه تماس برقرار کنیم.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: ما نسبت به قطع مجدد راه‌های ارتباطی و تماس‌ها در نوار غزه همزمان با حملات شدید علیه این باریکه به شدت نگران هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها