کد خبر: ۵۳۱۳۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۷ آبان ۱۴۰۲
با تساوی پرسپولیس در برابر استقلال تاجیکستان صعود این تیم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به اما و اگر افتاد.

به گزارش پایگاه خبری 598، تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته تا دقیقه ۷۲ بازی با تک گل مهدی ترابی از استقلال تاجیکستان پیش بود، اما سرانجام حملات استقلال تاجیکستان نتیجه داد و سنین سبایی در یک موقعیت تک به تک با بیرانوند موفق شد دروازه این سنگربان را باز کند تا بازی یک بر یک شود و در پایان دو تیم هر کدام یک امتیاز به دست آورند.

پرسپولیسی‌ها با برتری در این بازی می‌توانستند ۹ امتیازی شوند و راه صعود را بدون اما و اگر برای خود هموار کنند اما با تساوی در بازی با استقلال حالا این تیم برای صعود از گروه مرگ باید به مصاف یاران رونالدو در النصر عربستان و کوتینیو در الدحیل قطر برود. بازی‌هایی که معادله صعود از این گروه را برای پرسپولیسی‌ها به شدت سخت و پیچیده کردند.

شاگردان گل‌محمدی چگونه صعود خواهند کرد؟ عبور از کریس و کوتینیو در یک ماموریت غیرممکن

پرسپولیس اگرچه هنوز شانس صعود به عنوان صدرنشین گروه پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را روی کاغذ دارد و همه چیز در دست خود این تیم است اما با توجه به بازی این تیم در ورزشگاه مرسل پارک عربستان برابر النصر آن هم با آن همه ستاره، به نظر می‌رسد پرسپولیس در تقابل با سعودی‌ها باید ماموریت غیرممکنی را برای صدرنشینی این گروه پشت سر بگذارد و حریف متمول عربستانی خود را در این کشور شکست دهد.

پرسپولیس اما یک گزینه دیگر برای صعود از گروه مرگ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را در پیش دارد. با توجه به فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا، ۳ تیم دوم برتر گروه‌های پنج‌گانه از منطقه غرب آسیا می‌توانند به همراه پنح تیم برتر این گروه‌ها جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را نیز کسب کنند. این مورد گزینه در دسترس‌تری برای یحیی و شاگردانش خواهد بود، هر چند با تساوی برابر استقلال این گزینه هم برای پرسپولیسی‌ها سخت شده است. پرسپولیس هم اکنون با ۲ برد یک مساوی و یک باخت با ۴ گل زده و ۳ گل خورده و تفاضل مثبت یک در رده چهارمِ برترین تیم‌های دوم غرب آسیا قرار گرفته است.

در گروه یک، العین با صد در صد پیروزی در صدرجدول قرار گرفته و بعد از آن پاختاکور و آهال ترکمنستان ۴ امتیازی هستند. با توجه به شرایط گروه‌های منطقه غرب آسیا به نظر می‌رسد از این گروه تنها العین به دور بعدی صعود خواهد کرد و سایر تیم‌های این گروه هیچ شانسی برای صعود به دور حذفی این رقابتها را نخواهند داشت.

شاگردان گل‌محمدی چگونه صعود خواهند کرد؟ عبور از کریس و کوتینیو در یک ماموریت غیرممکن

در گروه دو بعد از الشارجه که با ۸ امتیاز در صدر جدول قرار دارد، نسف قارشی ازبکستان با ۲ برد، یک مساوی و یک باخت و ۵ گل زده و ۳ گل خورده در رده دوم قرار گرفته و تنها بخاطر یک گل زده بیشتر بالاتر از پرسپولیس در رده سوم برترین تیم دوم منطقه غرب آسیا قرار گرفته است. نسف در دو بازی پیش رو خود در خانه باید به ترتیب به مصاف الفیصلی اردنی برود که با برد مقابل السد امیدهای خود برای صعود را زنده کرده و بعد از آن باید به مصاف السدی برود که به دنبال جبران مافات و صعود به دور بعدی رقابت‌هاست. این تیم نزدیک‌ترین گزینه به پرسپولیس در رده صعود است و اگر شاگردان گل‌محمدی کمی هوشیارتر باشند، می‌توانند با کنار زدن این تیم صعود کنند.

در گروه سه نیز دیگر نماینده ما یعنی سپاهان قرار دارد. تیمی که با برد پرگل برابر آلمالیق حالا با ۷ امتیاز در رده دوم گروه بعد از الاتحاد قرار گرفته است و با ۲ برد و یک مساوی و یک شکست و تفاضل مثبت ۸ در رده دوم برترین تیم‌های دوم منطقه غرب آسیا قرار گرفته است. سپاهان در بازی‌های پیش روی خود ابتدا باید در خانه به مصاف نیروی هوایی عراق برود تیمی که با برد الاتحاد حالا امیدوار به سود شده است و این می‌تواند کار صعود را برای شاگردان مورایس سخت کند. در بازی آخر نیز این تیم باید در عربستان به مصاف الاتحاد برود که به دنبال صعود به عنوان صدرنشین به دور بعدی رقابت‌ها است. پرسپولیس همچون لیگ بیست و دوم می‌تواند منتظر لغزش سپاهان باشد تا اینبار به دور بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

در گروه چهار نیز با توجه به حذف قطعی نساجی و مومبای سیتی هند و با توجه به اینکه هم نوف باخور ازبکستان و هم الهلال عربستان ۱۰ امتیازی هستند، به نظر می‌رسد از این گروه دو تیم به دور بعد صعود خواهند کرد و از حالا این دو تیم بلیط‌های خود را برای حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را رزرو کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها