کد خبر: ۵۳۱۵۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۲۵ آبان ۱۴۰۲
شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، امروز گزارش داد که هیچ مدرکی دال بر کشف شبکه تونلی حماس در زیر بیمارستان الشفاء و صحت ادعای ارتش اسرائیل وجود ندارد.

شبکه آمریکایی CNN، امروز (پنجشنبه، ۱۶ نوامبر)، با اشاره به یورش نظامیان اسرائیلی به بیمارستان «الشفاء» در غزه، اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر کشف شبکه تونلی حماس در زیر این بیمارستان وجود ندارد.

این شبکه آمریکایی گزارش داد: «مطمئناً هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نیروهای اسرائیلی یک تونل چند سطحی با اتاق‌های زیرزمینی را کشف کرده‌ باشند. چیزی که در نقشه‌های ارائه شده توسط سخنگوی ارتش در کنفرانس مطبوعاتی تقریباً سه هفته پیش خود آن را نشان داد».

 

 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، حدود سه هفته پیش با انتشار ویدئوهایی مدعی وجود یک شبکه چند سطحی از تونل‌های حماس و استفاده مقاومت از آن برای اهداف نظامی در زیر بیمارستان الشفاء شده بود. 

شبکه المیادین با بازنشر این خبر نوشت: بامداد چهارشنبه (دیروز، ۱۵ نوامبر)، نظامیان صهیونیست در یورش به بیمارستان الشفاء، تفتیش اتاق‌های مختلف آن و بازجویی از کادر درمان و آوارگان فلسطینی که در این بیمارستان پناه گرفته‌اند، مدعی شد که «سلاح و مرکز فرماندهی عملیات حماس را در داخل بیمارستان الشفا» کشف کرده است. 

اما «منیر البرش» مدیر کل وزارت بهداشت غزه، شامگاه همان روز، این ادعا را رد و تاکید کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی بعد از ورود غیرقانونی به مجتمع پزشکی «الشفاء» در نوار غزه هیچ سلاحی در این مجتمع پیدا نکردند.آنها در این یورش، مجتمع پزشکی الشفاء را تخریب و تجهیزاتی را که تنها در این مجتمع وجود داشت، از بین بردند. تنها چیزی که در بیمارستان دیدند، بیمار و پناهجو بود. اسرائیلی‌ها دو مهندس از کارکنان بیمارستان الشفاء را دستگیر کرده‌اند و تعداد زیادی از تانک‌های اسرائیلی در حال حاضر مقابل مجتمع پزشکی الشفاء مستقرند».

شمار زیادی از نیروهای رژیم صهیونیستی، بامداد چهارشنبه، با ادعای وجود تونل‌ها و تسلیحات نیروهای مقاومت زیر مجتمع پزشکی الشفاء به صورت غیرقانونی و ناگهانی وارد این مجتمع پزشکی شدند و پس از چندین ساعت بازجویی و تفتیش، این بیمارستان را ترک کردند و در مجاورت آن مستقر شدند. 

اما اسرائیلی‌ها همچنان بر انتشار اخبار گمراه‌کننده افکار عمومی اصرار دارند و حاضر به پس گرفتن ادعای خود در خصوص این بیمارستان نیستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها