کد خبر: ۵۳۱۵۷۷
زمان انتشار: ۰۸:۵۰     ۲۷ آبان ۱۴۰۲
اهداف و جزییات "طرح افزایش فناورانه عملکرد نخلستان‌های کشور" با حضور موسسه جهاد توسعه به عنوان مجری این طرح، در پنجمین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته در بوشهر تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از موسسه جهاد توسعه، این موسسه به عنوان «مجری طرح افزایش فناورانه عملکرد نخلستان‌های کشور» در پنجمین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته در بوشهر حضور یافت و با حضور کارشناسان و مسوولان حوزه خرما به بررسی و ارایه اهداف و جزییات این طرح خلاق می‌پردازد.

طرح افزایش فناورانه عملکرد نخلستان‌های کشور که توسط موسسه جهاد توسعه و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی اجرا می‌شود، با هدف ارتقای کیفیت و کمیت محصولات خرما و مقاوم‌سازی نخلستان‌ها در برابر آفات و بیماری‌ها طراحی شده است.

طرح افزایش عملکرد خرما با مطالعه دقیق نخلستان‌های کشور و تدوین برنامه اختصاصی برای هر نخلستان، نسبت به تدوین برنامه پرورش و مدل اجرایی تغذیه نخلستان اقدام و دستورالعمل پرورش مختص هر باغ را ارایه می‌دهد.

با بهره‌گیری از مدل‌های بدیع و فناورانه و همچنین محصولات دانش‌بنیان در اجرای این طرح، افزایش عملکردی بیش از ۱۵ درصدی محصول نخلستان‌ها نسبت به روش‌های مرسوم، مقاوم‌سازی نخلستان‌ها و افزایش کمی و کیفی محصولات پیش‌بینی می‌شود.

بنابر این گزارش، پنجمین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته با حضور مسوولان، فعالان و متخصصان حوزه خرما و صنایع وابسته از سراسر کشور روز سه‌شنبه در بوشهر آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه، مؤسسه جهاد توسعه به عنوان «مجری طرح افزایش فناورانه عملکرد نخلستان‌های کشور» با برپایی غرفه در سالن خلیج فارس حضور دارد.

این نمایشگاه تخصصی خرما با هدف ارتقای کیفیت و توسعه بازار خرما و صنایع وابسته با شرکت بیش از ۵۵ مجموعه از ۱۰ استان کشور شامل؛ بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، تهران و قم تا ۲۶ آبان ماه ادامه دارد.

در این نمایشگاه محصولات مختلف خرما از قبیل خرمای تازه، خشک، شیره، سرکه، عسل، شکلات، کیک، کلوچه، کنجدک، مربا، ترشی، آبمیوه، نوشیدنی، کمپوت، ژله، آبنبات، نانوایی و بیسکویت را به نمایش گذاشته شده است، همچنین صنایع وابسته به خرما از جمله ماشین‌آلات بسته‌بندی، تولید کود، آبیاری، حفاظت از نخلستان، تولید ظروف و مصنوعات چوبی و جاروبافی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

گفتنی است؛ پنجمین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ آبان از ساعت ۱۷ الی ۲۲ برای بازدید عموم دایر می‌باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها