کد خبر: ۵۳۱۵۹۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۲۷ آبان ۱۴۰۲
در سایه عدم نظارت کافی بر تورهای کویرنوردی؛
عدم نظارت کافی بر تورهای کویرنوردی، باعث شده است تا این تورها به محلی برای اقدامات هنجارشکنانه و خلاف شئونات اسلامی تبدیل شود.

قبح‌شکنی و قانون‌شکنی‌ که عادی شده است/ تورهای کویرگردی یا تورهای هنجارشکنی؟

 

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری 598، امروزه تورهای کویرگردی زیادی برگزار می‌شود که در طی آن علاقه مندان تفریحات زیادی از جمله شتر سواری،‌ رالی،‌ موتور سیکلت سواری و کویر نوردی را تجربه میکنند.

اما در برخی موارد عدم نظارت کافی بر تورهای کویرنوردی، باعث شده است تا برخی از این تورها به محلی برای اقدامات هنجارشکنانه و خلاف شئونات اسلامی تبدیل شود.

قابل توجه اینکه این عدم نظارت تا جایی پیش رفته است که هنجارشکنان در کمال آسودگی، تصاویر و فیلم‌های اقدامات شنیع خود را با هشتگ و لوکیشن در شبکه‌های اجتماعی برای دیگران به اشتراک می‌گذراند.

کشف حجاب، شکسته شدن حدود شرعی در رابطه زن و مرد نظیر رقص‌ مختلط، سرو مشروبات الکلی، استفاده از آلات قمار در کنار بازی‌ها و سرگرمی‌های خارج از عرف و ... از جمله صحنه‌هایی که برای این گروه‌ها تبدیل شده است.

تاکید بر لزوم توسعه گردشگری در سال‌های اخیر، باعث شده است تا دستگاه‌های متولی این کار _نظیر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی_ آزادی عمل بیشتری برای تورهای گردشگری و واحدهای بوم‌گردی قائل شوند.

از طرفی برخی تورهای گردشگری نیز برای سودآوری، شرایطی که منجر به هنجارشکنی و آزادی‌های نامشروع را می‌شود را برای مشتریان خود فراهم کرده و بدون هیچ‌گونه نظارتی دست آنان را برای هر اقدام شنیعی باز گذاشته‌اند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها