کد خبر: ۵۳۱۶۲۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۲     ۲۷ آبان ۱۴۰۲
معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار طی گزارشی از اشتغال در بخش صنعت اعلام کرد نرخ بیکاری به پایین ترین رقم ۲۰ سال اخیر و تعداد بیکاران به پایین‌ترین سطح دریک دهه اخیر رسید.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال با انتشار اینفوگرافیکی اعلام کرد برای سومین بار نرخ بیکاری رکود کاهشی جدیدی را ثبت کرد.

دراین اینفوگراف آمده است با بررسی شاغلین بخش صنعت و رکود شکنی در این بخش مشخص شد اشتغال به وجود آمده از کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

با وجود افزایش جمعیت جویای کار نرخ بیکاری به پایین ترین رقم 20سال اخیر و تعداد بیکاران به پایین ترین سطح دریک دهه اخیر رسید.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار اخیراً‌ در گفت وگو با تسنیم از افزایش اشتغال حدود 315هزار نفری نیروی کار فارغ التحصیلان در تابستان 1402خبر داد و گفت:نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در تابستان 1402برابر 12درصد اعلام شده است که کمترین نرخ بیکاری در 7 ساله گذشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار اعلامی مرکز آمار در بازه زمانی تابستان 1386 تا تابستان 1402 نرخ بیکاری کل کشور در تابستان 1402 برابر 7.9 درصد اعلام شده است که کمترین نرخ بیکاری در بازه 17 ساله است. بیشترین نرخ بیکاری نیز مربوط به تابستان 1389 با نرخ 13.7 درصد است. لازم به ذکر است که نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته تابستان 1401 کاهش یک درصدی داشته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها