کد خبر: ۵۳۱۷۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۲۹ آبان ۱۴۰۲
جانشین بسیج سازندگی همزمان با آغاز هفته بسیج از خدمت رسانی ۳۵۰ گروه جهادی به مردم نیازمند استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، عباس روحی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: بعد از ۲۳ سال از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی، شاهد گسترش فرهنگ جهاد و خدمت در کلیه اقشار جامعه هستیم.

جانشین بسیج سازندگی استان قم با اشاره به ثبت و ساماندهی بیش از یکهزار و ۲۰۰ گروه جهادی در موضوعات و رشته‌های تخصصی بیان کرد: خدمت‌رسانی توسط این گروهها در سطح استان قم صورت می‌گیرد.

وی در خصوص برنامه‌های هفته بسیج گروه‌های جهادی استان قم گفت: شاهد نقش‌آفرینی بیش از ۳۵۰ گروه جهادی در رشته‌های مختلف در امر خدمت رسانی هستیم.

روحی عرصه‌های عمرانی، کمک‌های مومنانه، بهداشت و درمان، تعمیر و مرمت منازل و لوازم خانگی و مشاوره حقوقی بر پایه میز خدمت و سایر عرصه‌های خدمت اعم از کشاورزی، دامداری و دامپروری در طول ده روز را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

وی شروع امر خدمت رسانی گروههای جهادی به مردم را همزمان با آغاز هفته بسیج خواند و افزود: این برنامه با برگزاری مراسم رزمایش جهادگران فاطمی ۳، در تاریخ بیست و نهم آبانماه در محل گلزار شهدا و همزمان با تجدید میثاق جهادگران با شهدا انجام می‌شود.

جانشین بسیج سازندگی قم عنوان کرد: اهداء ده قلم کالای فرهنگی به یکصد مسجد از مناطق محروم و روستایی استان قم و اهداء ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.

وی تهیه و توزیع سبدهای معیشتی به نیازمندان را از دیگر کارهای بسیج سازندگی خواند و بیان کرد: در طول سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰ هزار سبد معیشتی توسط بسیج سازندگی و خیرین به نیازمندان اهدا شده و تا پایان سال، ادامه خواهد داشت.

روحی یکی دیگر از عرصه‌های خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی را موضوع رنگ آمیزی و زیبا‌سازی مدارس خواند و بیان کرد: این برنامه در قالب طرح شهید عجمیان اجرا و بیش از ۸۰ مدرسه رنگ آمیزی شده است.

وی راه‌اندازی مرکز آموزش فنی حرفه‌ای بسیج سازندگی را یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج معرفی و هدف آن را توانمند‌سازی و آموزش تخصصی به گروههای جهادی و عموم بسیجیان خواند.

جانشین بسیج سازندگی گفت: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی موضوع پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد که در سال گذشته بیش از ۹۴ میلیارد تومن در قالب تبصره ۱۶ به متقاضیان اعطاء شد و بیش از ۳۷۰ شغل مستقیم و ۲۲۰ شغل غیر مستقیم منجر به اشتغال شد که امسال نیز همزمان با هفته بسیج این طرح با هدف کاهش بیکاری و توسعه اشتغال اجرا خواهد شد.

وی در پایان با هدف الگو سازی اقتصاد مردمی، موضوع راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه را مطرح و بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۹۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار بسیج راه‌اندازی شده و ۶ صندوق دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها