کد خبر: ۵۳۱۷۴۳
زمان انتشار: ۱۵:۵۹     ۲۵ آبان ۱۴۰۲
شیخ محمد السالم:
عضو جمعیت علمای بازگشت به فلسطین: اگر تا پیش از این تنها جهاد اسلامی به ایران نزدیک بود اما امروز حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین با خون خود پای میثاق‌نامه حمایت ایران از مظلومین فلسطین را اثر انگشت زده‌اند. چراکه امروز گروه‎‌های مقاومت پیروزی‌های خود را مدیون کمک‌های ایران می‌دانند.

به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه خبری 598؛ «طوفان الاقصی» امروز یادآور آیه شریفه «کَمْ مِنْ فِئَة قَلیلَة غَلَبَتْ فِئَةً کَثیرَةً بِاِذْنِ اللهِ» در قرآن کریم است. این روزها جهانیان با چشمان خود شاهد هستند که اگرچه غزه تنها و محصور است اما به اذن الهی در برابر باطل مظلومانه پیروز است.

فلسطین و غزه در این مدت به تنهایی مقابل دشمن صهیونیستی ایستادگی کرده و درعین حال مدعیان حقوق بشر مصداق مردمانی هستند که خفته‌اند و جز با مرگ بیدار نخواهند شد. کشورهایی همچون عربستان و امارات که خود را زعیم کشورهای عربی مسلمان می‌دانند، در این مدت به طرز خفت‌باری در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کردند.

در واقع «طوفان الاقصی» پرده از چهره غیرواقعی کشورهای به ظاهر حامی حقوق بشر کنار زد و چهره واقعی آنان را به رخ جهانیان کشاند. خبرنگار 598 به همین مناسبت در گفتگو با شیخ محمد السالم از جمعیت علمای بازگشت به فلسطین سئوالاتی را پیرامون مسئله فلسطین طرح کرده است.

عربستان و امارات، دوسر مار در جنایت بر علیه فلسطین/ مردم فلسطین در حوادث اخیر ارزش ایران را بهتر درک کردند/ حماس امروز برخلاف گذشته پای میثاق با ایران با خون خود اثر انگشت زده است

نظر شما درخصوص موضع‌گیری اخیر اجلاسیه کشورهای اسلامی در عربستان در مسئله فلسطین چیست؟ آیا این موضع‌گیری متناسب با سطح جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌باشد؟

موضع‌گیری کشورهای عربستان و امارات در قبال جنایات رژیم صهیونیستی بسیار بسیار بد بود. عربستان و امارات در جریان جنایات بر علیه فلسطین خودشان سر مار هستند.

 

انتظار مردم فلسطین از کشورهای اسلامی چیست؟

امروز مردم فلسطین منتطرند تا ملت‌های مسلمان به نجات ما بیایند همانطورکه برای نجات فرد درحال غرق شدن در دریا می‌شتابند؛

 

آیا تا به امروز این اتفاق رقم خورده است؟

خیر، تا به الان اتفاق نیافتاده است. امروز که فشارها، سختی‌ها و تهدیدات بر علیه ملت فلسطین به بالاترین سطح خود رسیده، فلسطین ارزش حمایت مردم ایران از آرمان فلسطین را بیشتر و بهتر درک کرده است.

اگر تا پیش از این تنها جهاد اسلامی به ایران نزدیک بود اما امروز حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین با خون خود پای میثاق‌نامه حمایت ایران از مظلومین فلسطین را اثر انگشت زده‌اند. چراکه امروز گروه‎‌های مقاومت پیروزی‌های خود را مدیون کمک‌های ایران می‌دانند.

حماس صراحتا بیان می‌کند که اگر کمک‌های ایران نبود امروز نمی‌توانستیم شاهد پیروزی‌های گروه‌های مقاومت در فلسطین باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها