کد خبر: ۵۳۱۹۰۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۰۵ آذر ۱۴۰۲
رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که امکان تمدید آتش‌بس در غزه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران  گفت که احتمال تمدید وقفه چهار روزه در جنگ اسرائیل علیه غزه وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا ضمن طفره رفتن از پاسخ به این سوال که جنگ غزه تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد، بر حمایت خود از اسرائیل تاکید و تصریح کرد: فکر می‌کنم شانس برای عملی شدن تمدید آتش‌بس وجود دارد. انتظار و امید من این است جهان عرب و کشورهای منطقه هم به همه طرف‌ها فشار بیاورند تا هرچه سریع‌تر به جنگ پایان دهیم.

او مدعی شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تشویق کرده تا تلفات غیرنظامیان کمتر شود. انتظار می‌رود تعداد بیشتری از اسیران صهیونیست و زندانیان فلسطینی تا روز دوشنبه و در جریان توقف درگیری آزاد شوند.

تاکنون حدود ۱۵ هزار فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند در بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. بر اساس شرایط آتش بس که از اوایل صبح جمعه اجرایی شد، ۵۰ اسیر صهیونیست در غزه در ازای ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی ، طی چهار روز آزاد خواهند شد.

روز جمعه ۳۹ فلسطینی در کرانه باختری اشغالی در ازای آزادی ۲۴ اسیر از جمله ۱۳ اسرائیلی توسط حماس آزاد شدند. پس از آزادی اولین اسیران صهیونیست که در اختیار حماس بودند، بایدن گفت: این تازه شروع کار است اما تا کنون به خوبی پیش رفته است. تل‌آویو اعلام کرده است که در صورت آزادسازی اسرای بیشتر (۱۰ نفر در روز) آماده تمدید آتش بس است.

حماس هم اعلام کرده که اسرایی را که در اختیار دارد، فقط با هزاران فلسطینی که در شرایط سخت در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، مبادله خواهند شد. بسیاری از این زندانیان فلسطینی بدون هیچ اتهامی در زندانهای صهیونیستی نگهداری می‌شوند.

حدود ۲۰۰ کامیون حاوی کمک‌های بشردوستانه نیز به عنوان بخشی از آتش بس روز جمعه وارد منطقه محاصره شده غزه شد و اولین محموله‌های امدادی از زمان آغاز جنگ به شمال غزه در روز شنبه رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها