کد خبر: ۵۳۲۲۹۴
زمان انتشار: ۱۸:۱۸     ۱۶ آذر ۱۴۰۲
این مهم نشان داد هنوز هم وجدان سیاسی جنبش دانشجویی در سرتاسر دنیا بیدار است هر چند اربابان زر و زور و تزویر بخواهند این وجدانها و فطرت های بیدار را خاموش کنند!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه تحلیلی خبری 598؛ با اندکی مطالعه در باب تاریخچه جنبش‌های دانشجویی میتوان فهمید اتفاقاتی که در این چندهفته در سطح دانشگاه های دنیا رخ داده تقریبا میتوان گفت که در تاریخچه جنبش دانشجویی بی‌سابقه بوده است. هم به لحاظ گستردگی و کمیت و هم به لحاظ کیفیت و عمق معرفتی و گفتمانی!

جلسه استیضاح و به معنای واقعی بازجویی از سه تن از روسای دانشگاه های آمریکا رو دیدید؟ به چه جرمی؟ به جرم اینکه در دانشگاه های تحت مدیریت آمریکا علیه رژیم صهیونیستی تجمع و تظاهرات صورت گرفته! آنقدر حجم اعتراضات دانشجویی در آمریکا گسترده و عمیق بوده است که صدای مجلس نمایندگان آمریکا درآمده. این یقینا اتفاق کوچکی نیست و نمی شود به سادگی از آن عبور کنیم.

این مهم نشان داد هنوز هم وجدان سیاسی جنبش دانشجویی در سرتاسر دنیا بیدار است هر چند اربابان زر و زور و تزویر بخواهند این وجدان‌ها و فطرت های بیدار را خاموش کنند!

در تاریخچه جنبش دانشجویی اروپا و آمریکا به غیر از حوادث دهه های 1960 و 1970 و در مقطعی کوتاه در ماجرای جنبش وال استریت،جنبش دانشجویی را اینقدر سرزنده و بیدار ندیده بودیم.

آدمی وقتی این صحنه ها را می بیند عمیقا حسرت می خورد که چرا در زمانه ای که دانشجویان آمریکایی و اروپایی اینگونه فریاد مظلومیت فلسطین را سر می دهند هنوز هم هستند عناصر دانشجویی و غیر دانشجویی که در داخل ایران یا نسبت به ماجرای فلسطین و ظلم های رژیم سفاک صهیونیستی ساکت اند و یا تبدیل به پیاده نظام رژیم صهیونیستی شده و شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر می دهند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها