کد خبر: ۵۳۲۴۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۲۲ آذر ۱۴۰۲
بلایی که انصارالله بر سر نتانیاهو آورده است؛
در واکنش به وتوی طرح ضد اسرائیلی توسط آمریکا و در پی حمله انصارالله یمن به کشتی حامل نفت نروژ برای رژیم صهیونیستی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن گفته است که تصمیم منع عبور کشتی‌ها به سمت رژیم صهیونیستی به مثابه وتویی در برابر وتوی آمریکا در قبال توقف جنگ غزه است.

به گزارش پایگاه خبری 598، در واکنش به بیش از هفت دهه اشغالگری و نسل‌کُشی تدریجی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس انجام دادند و ضربه‌ای مهلک به این رژیم زدند. این رژیم که ناتوان از جلوگیری از این عملیات بود برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و شروع به بمباران این منطقه کرد تا انتقامش را از کودکان غزه بگیرد. حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی برای تل‌آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. اما حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی عراق از همان فردای عملیات در حمایت از مردم غزه وارد گود شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا، را زیر فشار بردند. بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها مضاعف شود که از قضا ورودی طوفانی و تأثیرگذار داشت. پیش از آتش‌بس چندروزه چند حمله و توقیف کشتی‌های اسرائیلی توسط مقاومت یمن صورت گرفته بود.

پس از اتمام آتش‌بس نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد كه یک کشتی صهیونیستی را در حمایت از مردم فلسطین توقیف کرده‌اند‌ و نیز خبر آمد که کشتی باری مرتبط با اسرائیل مورد اصابت موشک یمنی در دریای سرخ قرار گرفته است. حتی پنتاگون نیز از حمله یمنی‌ها به ناوشکن آمریکایی و چند کشتی تجاری در دریای سرخ خبر داد. همچنین روز دوشنبه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت خبر داد یکی از کشتی‌هایی که توسط یمن هدف قرارگرفته در حال غرق شدن است. در این شرایط که حملات مکرر مقاومت یمن صهیونیست‌ها را مستأصل کرده است، عکسی منتشر شده است که نشان می‌دهد دانشجویان یمنی بر روی کشتی توقیف‌شده رژیم صهیونیستی جشن فارغ‌‌التحصیلی برگزار کردند تا بیش از پیش رژیم آپارتاید اسرائیل توسط یمنی‌ها تحقیر شود. این حملات همچنان ادامه دارد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی هدف قرار دادن یک کشتی نفتکش در حال حرکت به سمت سرزمین‌های اشغالی را تایید و بر ادامه عملیات ارتش کشورش علیه رژیم صهیونیستی تا زمان توقف تجاوزات به غزه تاکید کرد.

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در این‌باره اظهار کرد: «در حمایت از ملت مظلوم فلسطین که در حال حاضر در نوار غزه در معرض کشتار، ویرانی و محاصره هستند و در پاسخ به ندای آزادگان ملت بزرگ یمن و امت عربی و اسلامی، نیروی دریایی ارتش یمن عملیات نظامی منحصربه‌فردی را علیه کشتی نفتکش نروژی آستریندا که به سمت اسرائیل در حرکت بود، انجام داد و این کشتی با موشک دریایی مناسب هدف قرار گرفت.» وی گفت: «نیروهای مسلح ما طی دو روز گذشته موفق شدند از عبور چند کشتی که به هشدارهای نیروی دریایی ارتش یمن پاسخ دادند، جلوگیری کنند و اگر این کشتی نروژی به هشدارها بی‌توجهی نمی‌کرد هدف قرار نمی‌گرفت.» در واکنش به این حمله و همچنین در واکنش به وتوی چند روز پیش طرح ضد اسرائیلی توسط آمریکا، «ضیف‌الله الشامی»، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی در صنعا، گفته است: «تصمیم منع عبور کشتی‌ها به سمت رژیم صهیونیستی به مثابه وتویی در برابر وتوی آمریکا در قبال توقف جنگ غزه است.» وزیر اطلاع‌رسانی همچنین افزود که «ملت یمن در فعال کردن اهرم‌های فشاری که در اختیار دارد در برابر سیاست‌های حمایت‌گرانه آمریکا از رژیم صهیونیستی درنگ نخواهد کرد.» او گفته است: «ما نمی‌توانیم درد مردم غزه را ببینیم و اقدامی انجام ندهیم، اقدامات جدید ما یک وتوی یمنی در مقابل وتوی آمریکا است.»

یمن شکست رژیم صهیونیستی را سرعت می‌بخشد
خبر دیگر آن‌که «عبدالباری عطوان»، سردبیر روزنامه رأی‌الیوم، در گزارشی نوشت: «ارتش یمن و دولت صنعا با محاصره دریایی، نظامی و تجاری رژیم صهیونیستی و حامیانش از جمله آمریکا و بستن باب‌المندب و تمام دریای سرخ و بحرالعرب در برابر تمام کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر اراضی اشغالی در حرکت هستند، قوی‌ترین حمایت را از مقاومت فلسطین در نوار غزه و مقابله با جنگ نسل‌کشی و پاکسازی نژادی دو میلیون فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا به عمل آورد.» او همچنین گفت: «ارتش یمن با هدف قرار دادن کشتی‌های رژیم صهیونیستی و ناوهای آمریکا و فرانسه تنها بیشتر دولت‌ها و ارتش‌های عربی که در برابر جنگ رژیم صهیونیستی در غزه سکوت کرده‌اند، در تنگنا قرار نداده، بلکه احتمالا شکست این تجاوز و پایان دادن به آن را در یک چالش جسورانه علیه محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا سرعت می‌بخشد.»

رسانه‌های عبری: اسرائیل در شمال در تله افتاده‌
از مقاومت لبنان نیز خبر می‌رسد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که متولا، شتولا، کریات شمونا و دیگر شهرک‌های هم‌مرز با لبنان در طول ۲۴ساعت در معرض شلیک موشک‌ها هستند. به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری می‌گویند «دست حزب‌الله همچنان در شمال دست برتر است» و شهرک‌نشینان شمال به منطقه بازنخواهند گشت مگر اینکه واقعیت تغییر کند. آنها به‌دلیل نبود امنیت قصد خروج دائمی از آنجا را دارند.» رسانه‌های رژیم صهیونیستی افزودند: «متولا، شتولا، کریات شمونا و دیگر شهرک‌های هم‌مرز با لبنان در ۲۴ساعت در معرض شلیک موشک‌ها هستند. حزب‌الله در نزدیکی مرزها است و شلیک موشک‌ها را افزایش داده و حملات دقیق‌تر و خطرناک‌تر شده‌اند.» این رسانه‌ها ادامه دادند: «حزب‌الله تبدیل به تهدیدی بزرگ‌تر شده زیرا آژیرهای خطر در شمال کار نمی‌کنند.»

«تزوی یحزقلی»، تحلیلگر امور عربی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: «حزب‌الله لبنان در شمال همچنان زمام امور را در دست دارد چراکه حزب‌الله تصمیم می‌گیرد که فشار را بیشتر کند یا نه و می‌داند که اسرائیل خویشتنداری می‌کند. به نظر می‌رسد شمال در جنگی قوی است. جاده‌ها خالی هستند. اسرائیل در شمال در تله افتاده ‌است.» همچنین «شلومی آلدار»، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، در شمال نیز گفت: «آن‌چه در شمال می‌گذرد جنگ موشک ضد زره است. اسرائیلی‌ها در جنگ دوم لبنان در منازل ماندند و فکر می‌کردند کاتیوشا یک سلاح بسیار تهدیدکننده است، اما موشک‌های ضد زره امروز تهدیدکننده‌تر هستند.» وی گفت: «شهرک‌نشینان شمال هرگز به این منطقه بازنمی‌گردند مگر اینکه واقعیت تغییر کند. آنها همیشه فکر می‌کنند که دولت آنها را نادیده گرفته است.»

وزیر جنگ رژیم اسرائیل: آماده توافقی احتمالی با حزب‌الله هستیم!
خبر دیگر آن‌که گویا این تله مسئولین رژیم آپارتاید را مستأصل کرده است. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اظهار این‌که این رژیم قصدی برای ماندن در غزه ندارد، در موضع‌گیری جدیدی در قبال حزب‌الله لبنان که عقب‌نشینی آشکاری از مواضع پیشین این رژیم محسوب می‌شود، گفت که تل‌آویو آماده توافقی احتمالی با حزب‌الله لبنان است، مشروط بر اینکه هر توافقی شامل منطقه امن در امتداد مرز و تضمین‌های امنیتی مناسب باشد.

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در مورد تحولات امنیتی در امتداد مرز سرزمین‌های اشغالی با لبنان گفت: «اقدامات اسرائیل در غزه مورد توجه حزب‌الله قرار دارد. اگر حزب‌الله اجازه دهد فرآیند توافق صورت می‌گیرد، من اکنون به جزئیات آن نمی‌پردازم، اما واضح است که باید شامل شرایطی باشد که در آن فاصله ایمن از ما تا نیروهایی که می‌توانند به خاک اسرائیل شلیک کنند، یا نیروهایی که می‌توانند در داخل اسرائیل وارد عمل شوند، وجود داشته باشد. اگر این امکان وجود داشته باشد، با تضمین مناسب، می‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها