کد خبر: ۵۳۲۴۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۲۲ آذر ۱۴۰۲
مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مراسم اعتکاف کانونی است که انسان‌ها در آن با اتکال به ذات اقدس الهی، به تعالی روحی خواهند رسید و بدین‌وسیله وسع و رزق انسان بسیار شده و تقرب الهی برایشان حاصل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، اصغر عبداللهی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور در گفت‌وگویی خبری عنوان کرد: سرشت انسان به گونه‌ای است که در تعلیق نمی‌تواند زندگی کند، بلکه یک منظومه‌ای از تعلق را باید انسان‌ها برای ایجاد حیات طیبه داشته باشند.

وی گفت: در زنجیره ارتباطات، انسان‌ها به فرموده قرآن کریم بایستی یک ارتباطی با خودشان داشته باشند و اگر از آن غفلت کنند، دچار خسران خواهند شد؛ دومین ارتباط نیز، ارتباط با زنجیره طبیعت و مخلوقات خداوند متعال است.

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: ارتباط ریشه‌ای‌تر، ارتباط انسان با خدای متعال است که اگر این ارتباط شکل بگیرد، ارتباط با طبیعت نیز اصلاح خواهد شد و ما در حذف رذائل طبیعت و اخلاقی خود حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: اگر قوه‌های انسانی تحت تربیت الهی و عقلانی قرار بگیرند، شهوت به تولید مثل، غضب به شجاعت، وهمیت به اختراع و اکتشاف تبدیل می‌شود.

عبداللهی مطرح کرد: اعتکاف برنامه‌ای است تا انسان بتواند ریشه ارتباط خود با پروردگارش را عمیق‌تر کند و سپس با دیگر انسان‌ها و طبیعت رابطه حسنه خوبی داشته باشد و به وسیله اعتکاف فاصله بین خالق و مخلوق کم می‌شود.

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتکاف کانونی است که اگر انسان‌ها در آن شرکت کنند، با اتکال به ذات اقدس الهی، به تعالی روحی خواهند رسید و تعالی روحی وقتی اتفاق بیوفتد، وسع و رزق انسان بسیار می‌شود و تقرب الهی برایش حاصل خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها