کد خبر: ۵۳۲۶۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۳۰ آذر ۱۴۰۲
تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌ها و اردوگاههای اسرا در غزه، صدای دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش را هم درآورد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با تداوم بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش بر لزوم بهبود شرایط به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان تأکید کرد.

شبکه الجزیره گزارش کرد، اسرائیل همچنان به بمباران غزه ادامه می‌دهد و در جدیدترین حملات خود، اطراف بیمارستانی در رفح و اردوگاه اسرای جبالیا در شمال غزه نوار غزه را بمباران کردند که در پی آن دهها نفر شهید و زخمی شدند.

گوترش در واکنش به جدیدترین تحولات غزه گفته است که باید شرایط بهبود یابد تا بتوان «عملیات گسترده بشردوستانه» را در بحبوحه تشدید آوارگی و گرسنگی مردم غزه پیش برد.

از سوی دیگر رأی‌گیری درباره قطعنامه شورای امنیت برای افزایش کمک‌ها به غزه روز گذشته در پی نگرانی‌ها از وتوی این قطعنامه از سوی آمریکا به تعویق افتاد و به امروز (پنجشنبه) موکول شد.

دست‌کم ۲۰ هزار فلسطینی در جنایات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر این تعداد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دولت آمریکا تا کنون با تکرار روایت صهیونیست‌ها چندین قطعنامه را که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بوده وتو کرده است. در تازه‌ترین اقدام در این راستا، واشنگتن هفته پیش با ایستادن مقابل رأی ۱۳ کشور دیگر درخواست اعضای سایر اعضای شورای امنیت برای پایان جنگ در غزه را ناکام گذاشت. تنها کشور دیگری که با این قطعنامه موافقت  نکرد انگلیس بود که به آن رأی ممتنع داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها