کد خبر: ۵۳۲۸۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۴     ۰۶ دی ۱۴۰۲
ام‌‌‌ البنین های انقلاب؛
بدون فداکاری مادران شهدا، جنگ و دفاع از حرم، مردمی اداره نمیشد و هیچگاه موفق نمی‌شد. ام البنین‌های دفاع مقدس، این گهر‌ها بایستی دوران جوانیشان برجسته شده و الگوی مادران نسل حاضرقرار گیرند.

سرویس فرهنگی پایگاه خبری ۵۹۸: مادران و همسران شهدا به تاسی از حضرت ام البنین (س) در هشت سال دفاع مقدس و در جریان دفاع از حرم، عباس‌های رشید خود را برای حضور در میدان مبارزه با دشمن بعثی و تکفیری و برای دفاع از اسلام، بدرقه کردند؛ بانو‌هایی که ام‌البنین‌های انقلاب شدند.

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در سخنانی ضمن تبریک روز تکریم مادران و همسران شهدا درخصوص  ام البنین بیان داشت: درود خدا بر بانویی که بعد از شنیدن خبر شهادت چهار دلاورش گفت: فرزندان من و آنچه در زیر آسمان است، فدای حسینم باد. «ای کاش فرزندانم و تمامی آنچه در زمین است فدای حسین می‌شد و او زنده می‌ماند.»، فاطمه کلابیه همر دوم امام علی ع دارای چهار فرزند بوده و فرزندان به مادر رفته و به شجاعت و دلیری مشهور بوده‌اند، علاقه ام‌البنین به اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) و اطاعت از امام زمان خویش بوده است. وی روز‌ها به قبرستان بقیع می‌رفت و برای امام حسین (ع) و فرزندانش سوگواری می‌کرد.

ایشان در خصوص ام البنین‌های انقلاب اظهار داشت: درود و رحمت خدا بر ۲۰۰  هزار مادر شهید یک الی ۹ فرزند تقدیم انقلاب کرده اند. بخصوص مادرشهیدان والامقام اسدالله و بهروز (مسعود) پازوکی از این دیار فرمانده حقیر نیز در لشکر ۲۷ بودند؛ و درود و رحمت الهی بخصوص بر مادران ۴۵ هزار شهید مفقودالاثردفاع مقدس که سال‌ها چشم انتظاری کشیدید و بعد از سال‌ها چشم انتظاری برپیکر تفحص شده فرزندشان حاضر شدند و بویژه بر ۲ هزار شهید دفاع مقدس که هنوز نامعلومند و چشم انتظار و برخی نیز ندیده به حمت الهی رفتند؛ و درود خدا بخصوص بمادران شهدای مدافع حرم، که تحمل دوری هجرت را هم داشته اند. مادران بهشتی‌ای که فرزندانشان را بهشتی کردند.

وی در خصوص مادران شهدا گفت:  مادران شهدا، شیر پاک، همراه با رعایت پاکی و خلوص عجین با اشک به فرزندشان دادند و لقمه پاکی پدران شهدا به فرزندان دادند و پروزش درستی که فرزندانشان را بار اوردند و صالح پرورش دادند و شیر بیشه میدان نبرد پروراندند. و در هنگام اعزام به حبهه رضایت دادند زینب گونه آن‌ها را برای حضور در جبهه‌ها، آن‌ها را تشویق می‌کردند و از دامن آن‌ها فرزندان به معراج رفتند و هنگام دریافت خبر شهادت فرزند دلبندشان پذیرای آن شدند و سال‌ها در فراغ فرزندشان صبوری کردند و بخصوص در مفقودی فرزندشان صبر ایوب پیشه کردند؛ و بی هیچ چشم داشتی زندگی سالم و ساده داشتند و همواره همگام با انقلاب مطیع و محب رهبر انقلاب بودند.

ایشان در خصوص تاثیر مادران شهدا بیان داشت: بدون فداکاری مادران شهدا، جنگ و دفاع از حرم، مردمی اداره نمیشد و هیچگاه موفق نمی‌شد.

وی در خصوص مادران اسوه بیان داشت: ام البنین‌های دفاع مقدس، این گهر‌ها درصد کمی شان مانده اند و بایستی دوران جوانیشان برجسته شده و الگوی مادران نسل حاضرقرار گیرند.

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت: عرصه‌های مختلف کشور و جهان در گام دوم انقلاب نیاز به جوان مومن انقلابی دارد و ام البنین‌های مسلمان باید پرورش دهنده نیاز‌های عصر حاضر و اتی باشند و زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشند.

* محمدحسین رضایی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها