کد خبر: ۵۳۳۱۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۱۴ دی ۱۴۰۲
در اکثر محصولات خودروسازان دولتی و خصوصی نسبت به روزهای ابتدایی هفته جاری آرام و به دور از تنش گزارش می‌شود و تنها در چند مورد محدود افزایش قیمت در کف بازار خودرو مشاهده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو امروز، پنبج‌شنبه، ۱۴ دی ۱۴۰۲، نسبت به روزهای ابتدایی هفته جاری آرام و به دور از تنش گزارش می‌شود. طبیعی است که در بازار خودرو همواره چند محصول افزایش یا کاهش قیمت بیشتری را نسبت به دیگر محصولات به نام خود ثبت کنند، بنابراین ملاک تعیین وضعیت حاکم در کف بازار خودرو افزایش قیمت مقطعی و افزایش قیمت ساعتی یک محصول در بازار خودرو به شمار نمی‌آید.

بر این اساس به نظر می‌رسد تحرکاتی که در ابتدای زمستان هیجان جدیدی را به بازار تزریق کرده بود، در روزهای اخیر خنثی شده تا بازار به روزهای سرد خود ادامه دهد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودرو داخلی

در بخش بازار خودروهای داخلی قیمت اکثر محصولات ثابت و بدون تغییر باقی مانده و تنها دو خودرو با افزایش قیمت شدید مواجه هستند که این افزایش قیمت‌ها به دلیل کاهش موجودی این دو خودرو در بازار آزاد است.

در بازار خودرو امروز بیشترین افزایش قیمت متعلق به خودرو پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک است که افزایش قیمت ۱۵ میلیون تومانی را نسبت به روزگذشته در بازار خودرو تجربه می‌کند. در نهایت این خودرو با قیمت ۸۱۵ میلیون تومان در بازار ارزش‌گذاری می‌شود.

دیگر پرچمدار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی نیز از محصولات گروه خودروسازی ایران خودرو است که به دلیل کاهش موجودی مانند خودرو ۲۰۷ اتوماتیک در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است، نام این خودرو تارا V۲ دنده اتوماتیک است که در بازار آزاد خودرو با ۱۰ میلیون تومان جهش قیمت، توسط فروشندگان ۸۱۶ میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شود.

در سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز هیچ‌گونه افزایش قیمت شاخصی در بازار خودرو امروز به چشم نمی‌خورد و طبق روال معمول در بازار هر یک از محصولات پژو پارس سال با موتور XU۷P، کوییک S، سمند سورن پلاس بنزینی و پژو ۲۰۷ سقف پانارومیک دنده اتوماتیک با نوسانات قیمتی در بازه ۲ تا ۵ میلیون تومان مواجه بوده‌اند.

قیمت خودرو امروز ۱۴ دی +جدول

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودرو امروز اکثر محصولات مونتاژی خودروسازان بخش خصوصی و دولتی با ثبات قیمت مواجه هستند و تنها دو خودروی سدان آریزو ۶ پرو و کی ام سی j۷ هر کدام به ترتیب افزایش قیمت ۲۰ میلیون و ۱۰ میلیون تومانی را به نام خود ثبت کردند.

گفتنی است خودرو آریزو ۶ پرو در بازار به مبلغ ۱.۳۸۰ میلیون تومان و خودرو کی ام سی j۷ نیز با قیمت ۱.۵۲۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. اما در بخش خودروهای وارداتی نیز علی‌رغم رکود و ثبات قیمت با نوسان قیمت نسبتا شدید برخی محصولات مواجه هستیم که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی هیوندای النترا مدل ۲۰۱۸ و افزایش قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی سوناتا GLS با مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد که در جدول زیر می‌توانید قیمت در حال عرضه این دو خودرو در بازار آزاد را مشاهده کنید.

قیمت خودرو امروز ۱۴ دی +جدول

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

حضور وزیر صمت در مجلس و ارائه آمار واردات خودرو موجب تنویر افکار عمومی و بازگشت آرامش به بازار خودرو شده است و می‌توان تا مدتی شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار خودرو بود. باتوجه به جلسه روز گذشته شورای رقابت از این پس وظیفه قیمت گذاری خودرو بر عهده سازمان حمایت و وزارت صمت خواهد بود، از این روی باید منتظر ماند و دید که آیا این دو نهاد با افزایش قیمت خودرو در مبدا کارخانه موافقت خواهند کرد یا نه که در صورت تایید افزایش قیمت‌ها آرامش شیشه‌ای و شکننده بازار خودرو از دست خواهد رفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها