کد خبر: ۵۳۳۲۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۱۷ دی ۱۴۰۲
برانکو ایوانکوویچ در صورت همکاری مجدد با پرسپولیس با رقم بالاتری قرارداد خواهد بست.

به گزارش پایگاه خبری 598، ظهر شنبه رضا درویش اعلام کرد یحیی گل‌محمدی گفته حال مساعدی برای مربیگری ندارد و تکلیف او روز یکشنبه روشن خواهد شد اما باشگاه پرسپولیس که از روز پنجشنبه به این قطعیت رسیده بود که یحیی نخواهد ماند، دنبال بررسی و مذاکره با گزینه‌ها رفت.

از صبح روز اول هفته گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین احتمالی گل‌محمدی مطرح شد و غیر از نام‌های آشنای چند روز اخیر بحث مهدی تارتار و حتی مجتبی حسینی هم پیش آمد که بحث حسینی خیلی زود تکذیب شد و درباره تارتار هم گفته شد بعد از مذاکره درویش با مدیران باشگاه ملوان آنها با جدایی این مربی در نیم فصل مخالفت کرده‌اند.

در عین حال مانور روی نام برانکو ایوانکوویچ بیشتر و پررنگ‌تر از سایر گزینه‌ها دنبال شد و کار به جزئیات کشید. قرارداد برانکو با فدراسیون فوتبال عمان در پایان جام ملت‌های آسیا به پایان خواهد رسید و گفته شد اگر پرسپولیس با او به توافق برسد سیدجلال حسینی تمرینات را استارت خواهد زد تا برانکو از تیم ملی عمان فارغ شود و برای نیم فصل دوم کار را در دست بگیرد.

در عین حال بحث جریمه ۴ میلیارد تومانی مالیات او هم مطرح است و اگر باشگاه بخواهد این مربی پرافتخار را به خدمت بگیرد باید این مبلغ را هم پرداخت کند.

از دو روز قبل صحبت درباره رقم به خدمت گرفتن برانکو داغ بوده و بحث ۲ میلیون دلار برای عقد قرارداد او مطرح بوده که با وجود تکذیب برخی از رسانه‌ها و ارزان و به صرفه جلوه دادن برانکو اما واقعیت دارد. البته برانکو این رقم را برای خودش نمی‌خواهد و در مجموع رقم پیشنهادی او و کادرش شامل ۲ میلیون دلار می‌شود. کادر او شامل یک مربی دروازه‌بانی، یک مربی بدنساز و یک آنالیزور می‌شود که در پرسپولیس، الاهلی عربستان و تیم ملی عمان همراهش بودند.

جالب اینکه رقم قرارداد این فصل گل‌محمدی با پرسپولیس ۲۵ میلیارد تومان بوده. این یعنی که او یک مربی ۵۰۰ هزار دلاری است و طبیعتاً پرسپولیس نمی‌تواند یک مربی خارجی با این قیمت و با این کارآیی پیدا کند. در عین حال کل رقم قرارداد کادر فنی فعلی پرسپولیس ۶۰ میلیارد تومان است که ۱.۲ میلیون دلار می‌شود اما شامل یحیی گل‌محمدی، محمد عسگری، ولسلی ننکا (مربی دروازه‌بانی)، اوسمار ویرا، په‌په لوسادا (مربی بدنساز)، کریم باقری، سیدجلال حسینی و مهرداد خانبان می‌شود.

در واقع به نظر می‌رسد یحیی و کادرش که تعدادشان دوبرابر تعداد برانکو و کادرش هستند ۸۰۰ هزار دلار کمتر از آنها پول می‌گیرند و طبیعتا مقرون به صرفه‌ترند. موضوعی که باعث شده برخی اعضای هیأت مدیره باشگاه به سمت مربی داخلی رویکرد داشته باشند در حالی که رسانه‌ها و صفحات هواداری غالباً هواداران را به سمت برانکو و گزینه خارجی سوق می‌دهند.

در عین حال جالب اینجاست آنهایی که رقم ۲ میلیون دلاری برانکو و کادرش را تکذیب می‌کنند از رقم قبلی قرارداد برانکو با پرسپولیس صحبت کرده و می‌گویند منطقی نیست که او از آن رقم بالاتر بیاید در حالی از پایان همکاری برانکو با پرسپولیس چهار سال و نیم گذشته و طبیعتاً هم برانکو در صورت همکاری مجدد با پرسپولیس با رقم بالاتری قرارداد خواهد بست هم با در نظر گرفتن تفاوت نرخ دلار با چهار سال و نیم پیش او مربی بسیار گران‌تری برای باشگاه پرسپولیس خواهد بود.

 
منبع: روزنامه ایران ورزشی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها