کد خبر: ۵۳۳۴۲۳
زمان انتشار: ۰۷:۲۹     ۲۱ دی ۱۴۰۲
وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای در حمایت از اقدام آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی نوشت: ایران اقدام دولت آفریقای جنوبی را اقدامی مسئولانه، شجاعانه و شرافتمندانه مبتنی بر حقوق بین‌الملل در دفاع از ملت فلسطین ارزیابی می‌نماید.

به گزارش پایگاه خبری 598،  وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه 20 دی ماه در بیانیه‌ای از اقدام دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت کرد.

متن کامل بیانیه وزارت خارجه کشورمان به شرح زیر است:

بیش از سه ماه متوالی از حملات نظامی همه جانبه و وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و نیز ساکنان کرانه غربی می‌گذرد و رژیم یادشده در سایه حمایت همه جانبه، نامحدود و بدون قید و شرط برخی دولت‌ها، مرتکب همه انواع جنایات مندرج در کنوانسیون‌های بین المللی علیه ملت مظلوم فلسطین گردیده و این جنایات همچنان ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر با محکوم کردن شدید جنایات جنگی و نسل کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت فلسطین، حمایت خود را از رویکرد مقاومت بعنوان اقدام رهایی بخش و حق مشروع و شناخته شده طبق حقوق بین الملل برای ملت فلسطین در مقابله با اشغالگری، اعلام می‌نماید.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر لزوم اقدام فوری و قاطع مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد در ایجاد بازدارندگی مؤثر و توقف کامل حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه و با تاکید بر نوع نگاه و رویکرد اصولی خود نسبت به رژیم صهیونیستی بعنوان رژیمی جعلی و نامشروع، مراتب حمایت خود را از اقدام دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم یادشده نزد دیوان بین‌المللی دادگستری با استناد به کنوانسیون پیشگیری و مجازات نسل کشی 1948 اعلام می‌نماید.  

جمهوری اسلامی ایران اقدام دولت آفریقای جنوبی را اقدامی مسئولانه، شجاعانه و شرافتمندانه مبتنی بر حقوق بین‌الملل در دفاع از ملت فلسطین ارزیابی می‌نماید و خواستار حمایت قاطع جامعه بین‌المللی به منظور احراز مسئولیت بین المللی و مسئولیت کیفری مرتکبین می‌باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها