کد خبر: ۵۳۳۶۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۲۷ دی ۱۴۰۲
رییس جمهور اوکراین تمام خانواده همتای روس خود را به «محاکمه کیفری و حبس طولانی‌مدت» تهدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در جریان سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و تمام خانواده‌اش را به محاکمه کیفری و حبس‌های طولانی‌مدت تهدید کرده است!

رئوس سخنرانی زلنسکی در این مجمع، درخواست برای تسلیحات، پول و مهمات بیشتر بود تا از این طریق اوکراین به جنگ با روسیه ادامه دهد. با این حال، رییس جمهور اوکراین در مقطعی از این سخنرانی به خانواده پوتین پرداخت!

زلنسکی دراین‌باره گفت: پوتین نه در این دنیا و در دنیای دیگر، در آرامش نخواهد بود. این موضوع درباره فرزندان و نوه‌های او هم صدق می‌کند؛ آنها هم روی خوش نخواهند دید نه در این دنیا و در دنیای دیگر.

وی مدعی شد: رییس جمهور روسیه تنها دلیل تداوم جنگ‌ها و مناقشات مختلف است و باید پاسخگو شود تا تجاوز او سایر دیکتاتوری‌ها را گستاخ نکند! بله، ما تروریست نیستیم و در نتیجه محاکمه‌های کیفری برگزار خواهد شد و پس از آن، پوتین و تمام خاندانش چندین و چند سال پشت میله‌ها به تعطیلات خواهند رفت.

زلنسکی به دفعات مدعی شده است که اوکراین در تروریسم دخالت ندارد و در عیمن حال، اذعان کرده که اگر موقعیت فراهم شود، دستور ترور پوتین را خواهد داد!

به گفته رییس اسبق سرویس امنیتی اوکراین، این سازمان از سال ۲۰۱۵ یک واحد فعال عملیات تروریستی دایر کرده است. روزنامه واشنگتن‌پست به‌تازگی درباره زنجیره ترورهای سرویس امنیتی اوکراین شفاف‌سازی کرده است و به نوشته این روزنامه، کی‌یف در عین حال تلاش کرده است تا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) را تبرئه کند؛ نهادی که عمیقاً در لایه‌لایه سرویس اطلاعات اوکراین تنیده است.

اوکراین مقامات محلی و همچنین داریا دوگین و ولادین تاتارسکی خبرنگاران روس را هدف قرار داده است. ترور زاخار پریلپین، نویسنده روس نافرجام بود و سرویس امنیتی روسیه در ماه نوامبر نیز حمله به مارگاریتا سمونیان، سردبیر شیکه تلویزیونی راشاتودی را خنثی کردند.

زلنسکی در حالی به نوه‌های پوتین اشاره کرده است که چند روز پیش آنه اَپلبوم، خبرنگار آمریکایی و همسر رادِک سیکورسکی، وزیر خارجه لهستان، مدعی شد که رییس جمهور روسیه «نوه‌ای مذکری با شهروندی هلندی دارد. منبع اپلبوم، یکی از نزدیکان الکسی ناوالنی، بلاگر روس است که به دلیل اختلاس در زندان به سر می‌برد.

رییس جمهور روسیه از سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۱۳ متاهل بود و دو دختر دارد که از چشم رسانه‌ها دور مانده‌اند. انگلیس در سال ۲۰۱۲ لومیدا اوچرتنایا، همسر سابق وی را تحریم کرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها