کد خبر: ۵۳۳۷۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۳۰ دی ۱۴۰۲
کارشناسان به موفقیت ملی‌پوشان فوتبال امیدوارند
کارشناسان فوتبال کشورمان اعتقاد دارند که اتحاد تیمی و یکدست بودن تیم امیر قلعه‌نویی نقطه قوت و اتکای ایران در جام ملت‌های آسیاست.
به گزارش پایگاه خبری 598، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا جمعه شب به مصاف هنگ‌کنگ رفت تا شاگردان امیر قلعه نویی از امروز آماده رویارویی با امارات در آخرین بازی مرحله گروهی باشند. بازی ایران و امارات سه‌شنبه از ساعت 18:30 برگزار می‌شود. از تیم ملی فوتبال ایران به عنوان یکی از مدعیان سنتی فوتبال آسیا یاد می‌شود ولی از آخرین قهرمانی این تیم در جام ملت‌های آسیا بیش از 40 سال می‌گذرد. با این همه علاقه‌مندان به فوتبال توانایی و ظرفیت تیم فعلی را بالا می‌دانند و امیدوارند که ایران امسال در قطر طلسم را شکسته و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
 
 تاکید قلعه‌نویی و طارمی بر اتحاد تیمی
هر چند روند حاکم بر فوتبال ما نشان می‌دهد از نظر تشکیلات و مدیریت از برخی تیم‌های آسیایی عقب هستیم ولی اتحاد تیمی و یکدست بودن تیم امیر قلعه‌نویی نقطه قوت و اتکای ایران در جام ملت‌های آسیاست تا جایی که مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در کنفرانس خبری پیش از بازی با هنگ‌کنگ گفت: سرمربی تیم ملی همیشه به یک موضوعی اشاره می‌کنند، راجع به کسانی که روی نیمکت می‌نشینند این موضوع صدق می‌کند. ۱۱ بازیکن در ترکیب حضور دارند و چه خوب چه بد بازی می‌کنند، کسانی که به بازی وارد می‌شوند تکلیف بازی را مشخص می‌کنند و این مسئله را همیشه در جلسات فنی به بازیکنان می‌گویند. قطعا شک نکنید این تیم از لحاظ همدلی و یکدستی، یکدست‌ترین تیم چند سال اخیر است که همدلی از داخل زمین به بیرون هم کشیده شده است که بازیکنان خارج از ترکیب از بازیکنان داخل زمین که گل هم زده‌اند خوشحال‌تر هستند. 
 
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی هم در مورد اینکه اتحاد در تیمش چطور شکل گرفته است، گفت: تیمی می‌تواند موفق باشد که به واقع یک تیم باشد. در گذشته تیم‌هایی حتی در باشگاه‌ها و تیم ملی بودند که شرایط خوبی از نظر بازیکنی داشتند اما تیم نبودند حتی به دسته پایین‌تر هم سقوط کردند. از وقتی در تیم ملی آمدیم سعی کردیم این موضوع را حل کنیم. نه اینکه قبلا نبوده باشد اما با کمک بازیکنان بزرگ‌تر آن را کامل‌ترش کردیم. ببینید در تعویض‌هایی که داشتیم این‌طور بوده و در بازی‌های آینده می‌تواند به ما کمک کند. در مصاحبه قبلی هم گفتم اگر مربی صداقت داشته باشد خیلی از مشکلات حل می‌شود. وقتی بازیکن صداقت را از مربی ببیند با کیفیت و قدرت بیشتری برای تیمش بازی می‌کند.
 
قلعه‌نویی درخصوص اینکه همه انتظار دارند تیم ملی با مربی ایرانی قهرمان شود، گفت: خدمت شما عرض کنم که هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. فکر و ذکر ما بازی فرداست و برای ما یک نوعی فینال است. یک برنامه کلی برای این بازی‌ها داریم که طبق این برنامه کلی بازی به بازی پیش می‌رویم. بعد از اینکه مشخص شد حریف ما در مرحله حذفی چه تیمی است از لحاظ تمرکزی و فنی باید در آن بازی که حکم فینال را دارد تمرکز کنیم. فوتبال یک‌سری شانس‌ها و یک‌سری اتفاقات خودش را دارد. شما برنامه‌ریزی کردید و آنالیز دارید ولی با یک اشتباه بچه‌گانه تیم شما ۱۰ نفره می‌شود. در مجموع از نظر فنی و توانایی یکی از تیم‌های خوب این جام هستیم و خوشحالم که همه این را می‌گویند. خوشبختانه از نظر فنی تیم بسیار خوبی هستیم. امیدواریم بازی به بازی بهتر شویم. 
 
 این تیم، بهترین تیم ایران است
کارشناسان فوتبال کشورمان نیز اعتقاد دارند که تیم فعلی یکی از بهترین‌های تیم‌های تاریخ است و می‌تواند در جام ملت‌های آسیا به موفقیت برسد. نادر فریادشیران مربی اسبق تیم ملی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس عنوان داشت: این بازیکنان، الان بهترین و بالاترین کارایی را دارند. برخی می‌گویند حضور در جمع 4 تیم هم کار بزرگی است. چرا سقف آرزوها را پایین بیاوریم؟ از اول بگویید باید قهرمان شویم. هم شانس و هم بازیکنان طراز اول را داریم. علی‌رغم اینکه اشکالات زیادی در مدیریت فوتبال می‌بینم اما دعا می‌کنم و آرزو دارم تیم ملی ما با شایستگی هرچه تمام‌تر به بالاترین مقام این تورنمنت برسد. 
 
مربی اسبق تیم ملی درخصوص اینکه به زعم بسیاری تیم کشورمان الان هجومی‌تر شده و استفاده از بازیکنانی مانند سامان قدوس که در دوره‌های قبلی کمتر مورد توجه بود اثباتی بر این ادعاست، عنوان کرد: قطعا باید به داشته‌های خودمان توجه کنیم. وقتی ابزار فوتبال تهاجمی را داشته باشید و از آن استفاده نکنید، این مشکل کادرفنی خواهد بود. وقتی بازیکنانی مانند طارمی، آزمون، جهانبخش، انصاری‌فرد، قائدی و قدوس را داریم باید استفاده کنیم. الان نیروهای رسیده و کاملی داریم. این امکان را داریم که به قهرمانی برسیم. اگر تفکرمان غیر از این باشد، هیچ شانسی نداریم. 
 
 ایران می‌تواند به فینال صعود کند
اصغر مدیرروستا مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران هم در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم گفت که توقع از تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی رفتن به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است. وی تاکید کرد: اعتمادبه‌نفس بازیکنان ما زیاد است و اگر مقداری ضعف‌های‌مان را برطرف کنیم در دیدارهای بعدی دچار مشکل نخواهیم شد. نسل خوبی در تیم ملی داریم که یک‌سری از آنها در اروپا شناخته شده هستند. توقع‌مان از تیم ملی حضور در فینال جام ملت‌های آسیاست. امیدوارم این اتفاق بیفتد و تیم ملی پس از سال‌ها بتواند به عنوان قهرمانی آسیا دست یابد.
 
محسن بیاتی‌نیا از کارشناسان فوتبال کشورمان هم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا، ایران را بهترین تیم آسیا دانست و گفت: شک ندارم تیم ملی کشورمان تا فینال می‌رود و فقط باید بازیکنان‌مان تمرکز کافی داشته باشند. همه اعضای تیم ملی به دنبال این هدف هستند. امیدوارم قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به دست‌آوریم تا بتوانیم دل مردم کشورمان را شاد کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها