کد خبر: ۵۳۳۸۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
آیت‌الله سعیدی:
امام‌جمعه قم اعتکاف را فرصتی برای تفکر و در نتیجه آن تحول در زندگی دانست و گفت: یکی از حوزه‌های تفکر، مطالعه و تأمل در روش‌ها و شیوه‌های نفوذ شیطان در انسان است؛ باید به این نکته توجه شود که شیطان راه‌های فریب انسان را به‌خوبی بلد است و از روش‌های نرم و تدریجی برای فریب انسان استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار مسئولان ستاد اعتکاف کشور که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با گرامی داشت مناسبت‌های ماه رجب و آرزوی پیروزی مسلمانان بر کفار در این ماه مبارک گفت: خداوند در آیه ۱۹ سوره آل‌عمران می‌فرماید کسانی که در حالات مختلف مخلوقات و چینش و نظم آنها تفکر می‌کنند به این معرفت می‌رسند که خدایا این مخلوقات را باطل نیافریده است و چگونه می‌شد انسان که اشرف مخلوقات است را باطل آفریده باشد.

وی ایام اعتکاف را وقت خوبی برای تفکر دانست و افزود: هم در قرآن و هم در روایات نسبت به وظیفه و فریضه فکرکردن تأکید شده است و پیامبر (ص) در باب تفکر فرمودند تفکر مایه حیات و زنده‌بودن قلب شخص بابصیرت است؛ همان‌طور که اگر شخص چراغ داشته باشد به برکت نور آن در تاریکی‌ها راه می‌رود و نجات پیدا می‌کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حضرت علی (ع) فرمودند برترین عبادت تفکر است، افزود: همچنین از امیرالمؤمنین (ع) روایت شده که تفکر در امور خیر زمینه‌ساز و بستر وقوع خیر است و همچنین فرمودند اندیشه در عواقب امور انسان را از مهلکه‌ها نجات می‌دهد.

وی تفکر را موجب تحول و تغییر در انسان دانست و گفت: به همین خاطر است که یک‌لحظه تفکر از ۷۰ سال عبادت بهتر است زیرا می‌تواند سرنوشت انسان را تغییر دهد و کسری‌ها و کمبودها را به یاد انسان آورد.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه باید ایام اعتکاف جرقه و شروعی برای تفکر به‌خصوص برای جوانان و نوجوانان باشد، گفت: یکی از حوزه‌های تفکر، مطالعه و تأمل در روش‌ها و شیوه‌های نفوذ شیطان در انسان است؛ باید به این نکته توجه شود که شیطان راه‌های فریب انسان را به‌خوبی بلد است و از روش‌های نرم و تدریجی برای فریب انسان استفاده می‌کند؛ به تعبیر دیگر شیطان هم حوصله زیادی دارد و هم مهندسی بلد است.

وی بر لزوم تدبیر خادمان اعتکاف برای تأمین خوراک معنوی معتکفین علاوه بر نیازهای مادی آنها تأکید کرد و گفت: اعتکاف فرصتی برای یافتن رزق معنوی است و برای این کار باید لوازمش به‌خوبی فراهم شود تا معتکفین با دست پر از اعتکاف خارج شوند و این به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها