کد خبر: ۵۳۴۲۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
یک قانونگذار جمهوریخواه آمریکا یکشنبه شب گفت که ایران از ایالات متحده نمی‌ترسد و باید سیاست واشنگتن تغییر یابد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، «لیندسی گراهام» قانونگذار جمهوریخواه آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران در واکنش به حملات اخیر آمریکا به اهدافی در یمن، سوریه وعراق گفت، ایران از حملات آمریکا هراسی ندارد.

گراهام در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت:« اگر هدف این حملات بازدارندگی ایران است، به طرز فجیعی شکست خورده‌ایم. ... آنها از ما نمی‌ترسند.»

اظهارات این مقام آمریکایی درباره این حملات در حالی است که رسانه‌ها و مقامات برجسته آمریکایی با انتقاد شدید از دولت جو بایدن در خصوص حملات این کشور به عراق و سوریه، این حملات را «دیر» و «شکست‌خورده» توصیف کرده‌اند

گراهام ادامه داد:«ما باید سیاست خود را تغییر دهیم. مردم از ما نمی‌ترسند. این ایده ضربه زدن به صدها هدف ... مهم نیست.»

این قانونگذار تندروی آمریکایی بارها خواستار حمله به تاسیسات ایران شده است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در مصاحبه با «ان‌بی‌سی نیوز» که امروز یکشنبه منتشر شد، گفت ایالات متحده قصد دارد حملات بیشتری را علیه گروه‌های مورد حمایت ایران بعد از حملات اخیر در سوریه، عراق و یمن انجام دهد.

آمریکا چند روز بعد از کشته شدن سه نظامی خود در اردن، در ساعات پایانی جمعه شبگذشته اقدام به حمله به ۸۵ موضع در خاک عراق و سوریه کرد.

ایالات متحده شنبه شب  نیز هم برای چندمین بار ظرف هفته‌های اخیر در عملیاتی مشترک با انگلیس به مناطقی در یمن حمله کرد؛ حملاتی که سخنگوی نیروهای مسلح یمن تعداد آن را ۴۸ حمله هوایی عنوان کرد و گفت که این تجاوزات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

مقامات یمنی همچنین تاکید کرده‌اند عملیات‌ نیروهای مسلح این کشور علیه رژیم صهیونیستی تا پایان تجاوز آن به غزه ادامه خواهد داشت.

سالیوان در اشاره به حملات آمریکا در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت که دستور بایدن برای "پاسخ جدی" در حال انجام است و افزود «(پاسخ) با حملات جمعه شب آغاز شد اما پایان کار نیست. قصد داریم حملات و اقدامات بیشتری انجام دهیم تا پیام روشنی بفرستیم مبنی بر این که ایالات متحده زمانی که نیروهای ما مورد حمله قرار می‌گیرند یا افراد ما کشته می‌شوند، پاسخ خواهد داد».

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با هشدار به سران آمریکا و انگلیس گفت که واشنگتن و لندن با اقدامات نظامی خود در سطح منطقه، در حال دامن زدن به هرج و مرج، بی‌نظمی، ناامنی و بی‌ثباتی با هدف ایجاد فضای تنفسی برای رژیم صهیونیستی هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها