کد خبر: ۵۳۴۳۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در گفت‌وگو با ایسنا درباره تمهیدات ترافیکی ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن در پایتخت گفت: برابر اعلام ستاد برگزاری مراسم دهه فجر به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب تاریخی و شکوهمند اسلامی ایران، راهپیمایی مردم ایران از ساعت ۹ صبح روز ۲۲ بهمن آغاز شده و شهروندان تهرانی پس از طی مسیرهای سیزده‌گانه تعیین شده، در میدان بزرگ آزادی تجمع خواهند کرد. در همین راستا نیز یکسری تمهیدات ویژه ترافیکی برای نظم‌دهی به عبور و مرور از سوی پلیس در نظر گرفته شده است که طی دو مرحله اجرا خواهد شد.  

وی با اشاره به مرحله اول اجرای محدودیت‌های ترافیکی گفت: مرحله اول اجرای محدودیت ها از ساعت ۲۲ امشب، شنبه ۲۱ بهمن آغاز می‌شود. مرحله دوم نیز از ساعت شش صبح روز یکشنبه، ۲۲ بهمن ماه تا پایان مراسم و در مسیرهای سیزده گانه تعیین شده برای راهپیمایی اجرا خواهد شد.  

 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور
اعلام مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران
موسوی‌پور درباره مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مسیر شماره ۱ از مسجد امام حسین(ع) آغاز شده و با عبور از میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب و خیابان آزادی به میدان آزادی منتهی می‌شود. مسیر شماره ۲ از مسجد جامع ابوذر شروع شده و با عبور از میدان ابوذر، خیابان ابوذر، بزرگراه آیت اله سعیدی به میدان آزادی می‌رسد.  

وی ادامه داد: مسیر شماره ۳ از مسجد امام هادی(ع) آغاز شده و با عبور از خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی و بزرگراه آیت اله سعیدی به میدان آزادی ختم می‌شود. مسیر شماره ۴ نیز با آغاز از مسجد دارالسلام و عبور از میدان منیریه، خیابان معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب و خیابان آزادی به میدان آزادی منتهی می‌شود.  

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به مسیر شماره ۵ راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این مسیر از مسجد الجواد(ع) آغاز شده و با عبور از میدان هفتم تیر، خیابان مفتح، خیابان انقلاب و خیابان آزادی به میدان میدان آزادی خواهد رسید. مسیر شماره ۶ هم از مسجد حضرت امیر(ع) آغاز شده و پس از گذر از خیابان کارگرشمالی، میدان انقلاب و خیابان آزادی در میدان آزادی به پایان خواهد رسید.  

موسوی‌پور با بیان اینکه مسیر شماره ۷ از مسجد المهدی(عج) آغاز شده و از خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی عبور کرده و به میدان آزادی می‌رسد، گفت:  مبدا مسیر شماره ۸ مسجد ابوالصدق است و با عبور از خیابان امام خمینی(ره)، خیابان کارون، خیابان آذربایجان و خیابان آزادی به میدان آزادی می‌رسد. مسیر شماره ۹ نیز از مسجد امام سجاد(ع) آغاز شده و با عبور از خیابان آیت اله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه و خیابان محمدعلی جناح به میدان آزادی منتهی می‌شود.  

به گفته وی مسیر شماره ۱۰ از مسجد قمربنی هاشم آغاز شده و با گذر از خیابان شهید بختیاری و بزرگراه شهید آیت الله سعیدی به میدان آزادی منتهی می‌شود. مسیر شماره ۱۱ نیز از مسجد جامع رسول اکرم(ص) در تهرانسر شروع شده و با عبور از بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال الملک و بزرگراه شهید لشگری در میدان آزادی به پایان می‌رسد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه مسیر شماره ۱۲ از مسجد نظام مافی آغاز می‌شد و از بلوار ایت الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه و بزرگراه محمدعلی جناح گذر کرده و به میدان آزادی می‌رسد، گفت: مسیر شماره ۱۳ از مسجدامام خمینی (ره)   شروع شده و با عبور از بلوار شهید نفیسی و بزرگراه لشگری به میدان آزادی منتهی می‌شود.

کدام معابر تهران در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن مسدود است؟
وی با اشاره به به محدودیت‌های تردد در مرحله اول اجرای محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: محدودیت‌های مرحله اول از ساعت ۲۲ روز شنبه آغاز شده و بر اساس آن شاهد  انسداد ضلع شمال غربی میدان آزادی حدفاصل خیابان محمدعلی جناح تا بزرگراه لشگری خواهیم بود. همچنین در مسیر شرق به غرب خیابان آزادی از ابتدای خیابان شهید برادران عزیزی به سمت غرب، غرب به شرق جاده مخصوص ازابتدای راستگرد مخصوص به آیت اله سعیدی به سمت میدان آزادی، بزرگراه جناح از خیابان دانش به سمت جنوب و دسترسی رینگ خارجی ضلع جنوب میدان آزادی به رینگ داخل میدان محدودیت تردد وجود دارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره محدودیت‌های تردد در مرحله دوم اجرای طرح نیز گفت: این محدودیت‌ها از ساعت شش صبح روز یکشنبه ۲۲ بهمن آغاز می‌شود. براین اساس در طول خیابان آزادی از میدان آزادی تا میدان انقلاب، در ادامه تا میدان فردوسی و در صورت نیاز برابر ابلاغ رده های فرماندهی تا میدان امام حسین(ع) ممنوعیت تردد برای خودروهای سواری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در جاده مخصوص کرج از دوربرگردان تأمین اجتماعی (بعد از پل ستاری) تا میدان آزادی نیز ممنوعیت تردد خودروهای سواری اعمال خواهد شد، گفت: در بزرگراه محمد علی جناح از فلکه دوم صادقیه تا میدان آزادی، بزرگراه آیت اله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی و کلیه رمپ و لوپ های پل غیرهمسطح بزرگراه شیخ فضل اله، ورودی به بزرگراه محمدعلی جناح نیز با ممنوعیت تردد وسایل نقلیه مواجه است.

موسوی پور افزود: در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از میدان جمهوری تا خیابان آزادی و در ادامه شمال به جنوب خیابان توحید از میدان توحید تا خیابان آزادی، بزرگراه یادگار امام(ره) از خیابان تیموری تا دورگرد ضلع جنوبی به سمت خیابان آزادی، خیابان برادران شهید رحمانی از میدان رحمانی تا جاده مخصوص کرج، خیابان های حبیب اللهی، اکبری و بلوار برادران شهید عزیزی از آخرین تقاطع به سمت جنوب تا خیابان آزادی نیز محدودیت تردد وسایل نقلیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در خیابان کارگر حدفاصل خیابان جمهوری تا بلوار کشاورز و خیابان‌های فردوسی و قرنی حدفاصل خیابان های جمهوری تا سمیه نیز محدودیت تردد اعمال شده است، گفت: در خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل خیابان جمهوری تا خیابان آیت الله طالقانی و میدان ولی عصر(عج) و همچنین خیابان های عمود بر خیابان آزادی در ضلع شمالی شامل خیابان‌های دکتر قریب شمالی، اسکندری شمالی از خیابان فرصت شیرازی به سمت خیابان آزادی، رودکی شمالی و خوش شمالی از خیابان نیایش تا آزادی نیز با محدودیت تردد مواجه است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در خیابان‌های عمود بر خیابان آزادی در ضلع جنوبی شامل خیابان‌های جمالزاده، نوفلاح، زارع، اوستا، ساسان به سمت خیابان آزادی، اسکندری جنوبی، رودکی جنوبی، خوش جنوبی از کلهر به سمت شمال تا خیابان آزادی، خیابان جیحون از بهنود به سمت شمال تا خیابان آزادی و خیابان‌های عمود بر خیابان انقلاب در ضلع شمالی شامل خیابان استاد نجات اللهی، خیابان فلسطین، وصال شیرازی و خیابان قدس از طالقانی به سمت جنوب و خیابان ۱۶ آذر از بلوار کشاورز و پورسینا و خیابان حافظ به جنوب انسداد کامل انجام خواهد شد.

به گفته موسوی پور در خیابان‌های عمود بر خیابان انقلاب در ضلع جنوبی شامل خیابان های خارک از استاد شهریار، ابوریحان، رازی، دانشگاه، ۱۲ فروردین، منیری جاوید از دکتر لبافی نژاد به سمت شمال تا خیابان انقلاب، زیرگذر استاد معین در هر دو مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال نیز محدودیت تردد وسایل نقلیه اعمال شده است. در خیابان سپاه از میدان سپاه به سمت جنوب انسداد کامل و بالعکس از تقاطع ابن سینا و فخرآباد به شمال اعمال شده است.

توقف در کدام معابر تهران در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن ممنوع است؟
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در خصوص محدوده های ممنوعیت توقف نیز گفت: محدوده‌های ممنوعیت و پاکسازی معابر در مرحله اول از ساعت ۲۲ امشب در مسیر شرق به غرب خیابان آزادی از ابتدای خیابان شهید برادران عزیزی به سمت غرب، غرب به شرق جاده مخصوص از ابتدای راستگرد مخصوص به آیت اله سعیدی به سمت میدان آزادی، بزرگراه جناح از خیابان دانش به سمت جنوب و دسترسی حلقه خارجی ضلع جنوب میدان آزادی به حلقه داخلی میدان آزادی اجرا می‌شود و رانندگان نباید خودرو و موتورسیکلت خود را در این معابر پارک کنند.

وی ادامه داد: همچنین از ساعت شش صبح روز یکشنبه نیز توقف و پارک خودروی سواری در هر دو مسیر بزرگراه جناح از میدان آزادی تا فلکه دوم صادقیه، هر دو مسیر جاده مخصوص از میدان آزادی تا پل اکباتان، هر دو مسیر بزرگراه آیت اله سعیدی از میدان آزادی تا میدان فتح و هر دو مسیر خیابان آزادی از میدان آزادی تا میدان فردوسی و در ادامه تا میدان امام حسین(ع) ممنوع است.

موسوی پور در خصوص مسیرهای جایگزین برای تردد رانندگان در این روز نیز گفت: بزرگراه امام علی(ع)، شمال به جنوب خیابان مفتح، تونل توحید، شمال به جنوب بزرگراه ستاری – بزرگراه لشگری –خیابان معراج – شمال به جنوب سعیدی و زیر گذر استادمعین مسیرهای جایگزین برای تردد رانندگان در این روز است.

اعلام محل توقف اتوبوس‌های شرکت واحد در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران
وی درباره محل توقف و چینش اتوبوس های شرکت واحد نیز گفت: محل های توقف و چینش اتوبوس های شرکت واحد در مسیرهای :شمال به جنوب بزرگراه اشرفی اصفهانی تا قبل از سازمان آب، ضلع شمال خیابان شهیدگلاب، شمال به جنوب خیابان شهید برادران رحمانی از میدان رحمانی تا قبل از مخصوص، شمال به جنوب خیابان شهید عزیزی (در هر دو جهت یک لاین عبوری)، هر دو جهت بلوار معراج به سمت آزادی، ضلع جنوبی خیابان حجاج به سمت آزادی، جنوب به شمال بزرگراه آیت الله سعیدی حدفاصل میدان فتح تا خیابان دامپزشکی، جنوب به شمال خیابان ۲۱ متری جی حدفاصل خیابان طوس تا خیابان آزادی، شرق به غرب خیابان طوس حدفاصل خیابان ۲۱ متری جی تا بلوار استاد معین، جنوب به شمال خیابان شهیدان، جنوب به شمال خیابان میمنت، جنوب به شمال زنجان جنوبی، هر دو مسیر خیابان حبیب الهی، مسیر شرق به غرب خیابان آذربایجان، جنوب به شمال بزرگراه نواب از خیابان دامپزشکی تا میدان توحید، بزرگراه یادگار امام(ره) حدفاصل خیابان نیکرو تا خیابان آزادی، خیابان کارگر شمالی حدفاصل بلوار کشاورز تا میدان انقلاب، خیابان دانشگاه حدفاصل خیابان جمهوری تا خیابان انقلاب، خیابان ولیعصر (عج) حدفاصل خیابان جمهوری تا خیابان انقلاب، خیابان فردوسی حدفاصل خیابان جمهوری تا میدان فردوسی است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره مسیرهای مجاز تردد تاکسی در این روز نیز گفت: مسیرهای مجاز تردد تاکسی در خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل میدان ولیعصر(عج) تا تقاطع انقلاب (محل استقرار میدان ولیعصر(عج))، بزرگراه لشگری حدفاصل پل ستاری تا میدان آزادی یا ورودی فرودگاه مهرآباد (محل استقرار پل ستاری)، خیابان کارگر جنوبی حدفاصل میدان حر تا تقاطع جمهوری (محل استقرار میدان حر)، خیابان فردوسی حدفاصل میدان امام خمینی(ره) تا میدان فردوسی (محل استقرار میدان امام خمینی(ره)) وبزرگراه لشگری قبل از دورگرد تأمین اجتماعی به منظور انتقال مسافرین و راهپیمایی کنندگان به محدوده فرودگاه می باشد.

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد درکلیه معابر دارای محدودیت تردد از ورود و تردد موتورسیکلت و همچنین حرکت خلاف جهت وسایل نقلیه جلوگیری خواهد شد. همچنین خروجی سه راهی فرودگاه از طریق خیابان معراج به سمت بزرگراه آیت الله سعیدی باز بوده و تردد به سمت جنوب مجاز خواهد بود.

به گفته موسوی پور پایانه مسافربری غرب از ساعت ۲۳ امشب تا پایان مراسم تعطیل بوده و اتوبوس‌هایی که از شهرستان های غرب کشور به مقصد تهران مسافر حمل کرده‌اند، از طریق بزرگراه آزادگان به سمت پایانه جنوب هدایت خواهند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها