کد خبر: ۵۳۴۴۰۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
شب پایانی جشنواره فیلم فجر در قم با استقبال پرشور تماشاگران از سه فیلم دفاع مقدسی «مجنون»، «احمد» و «آسمان غرب» همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری 598، پرونده چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در شب پایانی این جشنواره در قم با اکران شش فیلم بسته شد.

سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر قم در نخستین سانس خود با انبوهی از تماشاگران سینما برای تماشای فیلم‌های «مجنون»، «احمد» و «آسمان غرب» روبه‌رو بودند.

اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در شب پایانی برگزاری جشنواره در سینما ونوس در حالی به تماشای «احمد» به کارگردانی امیر عباس ربیعی نشستند که حتی یک صندلی خالی هم در سالن باقی نمانده بود.

«احمد» موضوع بکری دارد و به یکی از برجسته‌ترین فرماندهان هشت‌سال دفاع مقدس نه در جبهۀ جنگ که در عرصه‌ای دیگر یعنی اولین ساعات پس از وقوع زلزلۀ مرگ‌بار بم در پنجم دی ١٣٨٢ پرداخته است.

فیلم با محوریت فرماندهی امدادرسانی شهید کاظمی پیش می‌رود و می‌کوشد چهره‌ای مردمی از او به تصویر بکشد اما در ارائه تصویر دقیق از شخصیت ویژه و تأثیرگذار شهید احمد کاظمی به تماشاگر نمی‌تواند به طور کامل موفق عمل کند.

«دروغ‌های زیبا» ساخته مرتضی آتش‌زمزم که محصول مشترک ایران و بنگلادش است، آخرین فیلمی بود که برای هنرمندان و اصحاب رسانه در سینما ونوس به نمایش درآمد که در جلب رضایت مخاطبانش ناکام بود.

اما سینما تربیت در شب پایانی جشنواره پذیرای انبوهی از علاقه‌مندان به سینمای دفاع مقدس برای تماشای فیلم «مجنون» ساخته مهدی شامحمدی با موضوع شهید مهدی زین‌الدین و رشادت‌های رزمندگان لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در عملیات خیبر بود.

در حالی که تمامی بلیت‌های «مجنون» در همان روز اول جشنواره به فروش رسیده بود، بسیاری از علاقه‌مندان به امید خرید بلیت از گیشه راهی سینما تربیت به صف شده بودند اما به دلیل نبود حتی یک صندلی خالی، موفق به تماشای این فیلم نشدند و به خانه برگشتند.

پیش از شروع فیلم «مجنون»، گروه سرود دانش‌آموزی به اجرای سرود «بهمن خونین جاویدان» پرداختند و فضای سالن سینما را در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت کردند.

سینما تربیت در دومین سانس خود با نمایش فیلم «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز حداد با چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر وداع خوبی داشت و تماشاگران را با رضایت به خانه بدرقه کرد.

اما مخاطبان جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی «بازار شهر» به تماشای «آسمان غرب» ساخته محمد عسگری نشستند که روایت رشادت‌های شهید شیرودی و خلبانان هوانیروز ارتش در روزهای ابتدایی دفاع مقدس است.

محمد عسگری سال گذشته فیلم «اتاقک گلی» را در شب پایانی جشنواره در سینما تربیت روی پرده داشت و حالا امسال «آسمان غرب» دومین فیلم بلند سینمایی او در شب پایانی جشنواره به نمایش درآمد که به لحاظ درام از اثر اول فیلمساز به مراتب عقب‌تر بود.

جشنواره فیلم فجر در قم که از روز ۱۶ بهمن‌ماه با اکران انیمیشن «رویا شهر» آغاز به کار کرده بود در شب پایانی جشنواره و در آخرین سانس پردیس سینمایی بازار شهر نیز همین انیمیشن جذاب روی پرده رفت که مورد تشویق و رضایت تماشاگران قرار گرفت و حسن ختام اکران‌ فیلم‌های جشنواره چهل‌ودوم در استان قم بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها