کد خبر: ۵۳۴۴۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
دغدغه ای دوستانه با اساتید دانشگاهی؛
برخی که حتی ادعای انقلابی گری دارند چنان در پیله‌ی‌ سکوت و محافظه کاری گرفتار و زمینگیر می شوند که حتی زمینه‌ی تعجب جریان مقابل را نیز فراهم می سازد.

محافظه‌کاری با ادعای انقلابی‌گری!پایگاه خبری 598: در میانه‌ی ایام اللهی که به عنوان دهه فجر سعی در گرامیداشت آن داریم، با یکی از اساتید دغدغه مندِ دانشگاهی گپ و گفتی دوستانه داشتم با محوریت این پرسش که به راستی چرا برخی اساتید که بعضاً داعیه انقلابی دارند و به عنوان نخبه‌ی انقلابی از آن ها یاد می شود آن طور که باید و شاید در فضای رسانه ای در راستای دفاع از انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهات مربوط به آن کنش و واکنشی نداشته و حتی موضع گیری ملایمی هم در رابطه تحولات روز ندارند.
آنچه این دوستِ فرزانه و فرهیخته ما بدان اشاره داشت ناظر به نکته ای است که نیازمند تعمق افزون تری است؛ به قول این رفیقِ شفیق، دوستان موضعی نمی گیرند از این بابت که یا مسئولیتی دارند و یا نگران هستند که در آینده موضع گیری صریحشان به مانعی برای دست یابی به مناصب و پست های دانشگاهی و یا اجرایی کشور تبدیل شود.
دردآورتر این است که می شنویم و می بینیم برخی که حتی ادعای انقلابی گری دارند چنان در پیله‌ی‌ سکوت و محافظه کاری گرفتار و زمینگیر می شوند که حتی زمینه‌ی تعجب جریان مقابل را نیز فراهم می سازد.
این در حالی است که امروز انقلاب اسلامی و رهبر مقتدر اما مظلوم آن، نیاز به نقش آفرینی افرادی دارد که به ویژه در طیف نخبگانی جامعه قرار داشته و به هر نحوی، مرجعیتِ بخش هایی از مردم به خصوص جوانان تحصیل کرده یا در حال تحصیل برعهده دارند.
سخن و گلایه در این زمینه بسیار است با این حال آن چه حائز اهمیت است این که در کورانِ حوادث رنگارنگ و گاه پیچیده روزگار فعلی، باید با انرژی و انگیزه بالا آن هم توأم با نیت خدایی و مخلصانه برای انقلاب و ارزش های آن کار کرد چه آن که به تعبیر رهبر عزیزمان به قله نزدیک شده ایم و در این شرایط حساس تاریخی، اگر در ادامه مسیر، کوتاهی و سستی نشان دهیم، چه بسا زمان به قله رسیدن برایمان بیش از پیش به طول بینجامد و همین مساله خسران های فراوانی به همراه دارد که نیاز به تذکار ندارد.
از سوی دیگر تجربه 45 سال گذشته ثابت می کند هرجا تفکر و روحیه انقلابی یعنی خلوص، پاک‌دستی، خدا و خلق را دیدن و خود را ندیدن، تخصص متعهدانه و... حاکم بوده، بر خلاف آنچه علیه آن تبلیغ می‌شود شاهد خط‌شکنی همراه با تلاش و تدبیر و تفکر و اقدام جهادی در جهت دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده بوده ایم.
کلام سکاندار انقلاب در این زمینه همچنان راهگشاست آن جا که می فرمایند:"روحیه انقلابی یعنی ترس نداشته باشید، ملاحظه‌کاری نداشته باشید، محافظه‌کاری نداشته باشید، وقتی تشخیص دادید عمل کنید، اقدام کنید، پیش بروید، به توقّف راضی نشوید، کارها را تزیینی انجام ندهید. گاهی انسان یک کاری انجام می‌دهد، حالت تزیینی و تشریفاتی دارد، اینها سَم است. کار را جدّی انجام بدهید، اینها تحوّل را عملی می‌کند..."

*سید محمدمهدی موسوی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها