کد خبر: ۵۳۴۶۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
تا شما هستید و رادیو و تلویزیونی که پشت تیم ملی و بچه‌ها نیست صد سال دیگر در جام ملت‌ها و جام جهانی موفق نمی‌شویم.

به گزارش پایگاه خبری 598، جام ملت‌های آسیا تمام شده ولی حواشی و شایعات آن نه. در همین چند روز گذشته همچنان بحث‌ها در رد یا تایید کادر فنی و عملکرد فدراسیون داغ بوده است. 

داریوش مصطفوی در ابتدا و در پاسخ به این سوال که تیم ملی را چطور دیدید به «اعتماد» گفت: «برای تیم ملی قبل از جام ملت‌ها زحمات زیادی کشیده شد. در عین کمبودها، از جمله بازی تدارکاتی و موارد دیگر. سرمربی و کادر فنی و بازیکنان دل به این تیم دادند که شاید بعد از 48 سال قهرمانی را در قطر به دست آورد. من با این تجربه بالای 65 سال در فوتبال، زمانی که 18 سالم بود در تیم ملی بازی کردم و الان 80 سال سن دارم و با شما حرف می‌زنم، هیچ زمانی این تعداد بدخواه و دشمن را نسبت به تیم ملی چه در داخل و خارج ندیدم.»

او ادامه داد: «در داخل نشریات و سایت‌های مختلف به خصوص رادیو و تلویزیون به خصوص شبکه ورزش از روزی که جام ملت‌ها شروع شد تا روزی که به پایان رسید، مخالفت کردند. یک فردی به نام خیابانی که مزاحم فوتبال مملکت است، ول‌کن معامله نبود. نمی‌دانم او چه دشمنی با فوتبال دارد. او احساس می‌کند فقط خودش فوتبال را می‌فهمد ولی به نظرم او تنها کسی است که اصلا فوتبال را نمی‌فهمد! چون اینها فوتبال بازی نکرده‌اند. اینها شرایط جامعه را نمی‌دانند چیست. اینها یک تریبون دست‌شان است و می‌نشینند و آزاد هم هستند. مدیر شبکه و تهیه‌کننده مجری شبکه را مجاب می‌کنند که مخالفت کنند و آنها هم مخالفت می‌کنند با تیم. در داخل اینهایی که شمردم؛ سایت‌ها و روزنامه‌ها و رادیو و تلویزیون. نمی‌دانم هم چرا. بالاخره یک نفر باید سرمربی تیم ملی می‌شد.»

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در ادامه یکی از انتقادات همیشگی قلعه‌نویی از رسانه‌ها در مورد تفاوت برخورد با خودش و سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی را وسط کشید و ادامه داد: «کی‌روش برای فوتبال ما چه کار کرد که همه شما دست به سینه او بودید؟ چه کار کرد که قلعه‌نویی نکرد؟ که الهویی نکرد؟ که آزمون و بقیه نکردند؟ مهدی قایدی، کریم انصاری‌فرد، قلی‌زاده، طارمی و همه برای مملکت چه کار نکردند؟ چرا به آنها حمله می‌کنید؟ شما با سرمربی بد هستید. سرمربی زیر بار حرف‌های نامربوط شما نمی‌رود. ولی با بچه‌ها چه کار دارید؟ صدماتی که شما به تیم از نظر روحی روانی زدید هیچ دشمن خارجی نمی‌توانست بزند. من برای یک بازی (مسابقه با امارات) و کمتر از 48 ساعت به قطر رفتم. بچه‌ها را دیدم، همبستگی را دیدم، احترام به سرمربی را دیدم، احترام به بزرگ‌تر و پیشکسوت و خودم را دیدم. اینها چه کار برای فوتبال نکردند که مستحق این هستند که شما در رادیو و تلویزیون مملکت یا سایت‌های مختلف این‌طوری به آنها حمله کنید؟»

مصطفوی با اشاره به پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی در مورد تبانی بازیکنان دست به دست می‌شود، گفت: «یک آدم وطن ناپرست (اسمش را آقای مصطفوی آورد اما ما نمی‌توانیم بیاوریم) می‌آید یک پیامی را در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند که بچه‌های پول گرفتند! بچه‌ها پول نگرفتند؛ شما دروغ می‌گویید و ذهن مردم را خراب می‌کنید. شما وطن ناپرست‌ها و اجنبی‌پرست‌ها هستید که فوتبال مملکت را خراب کردید. از سرمربی تا کمک‌ها تا بازیکنان تا تدارکات همه در خدمت مردم بودند. من دیدم به چشم خودم. ولی خب فوتبال است. گاهی روز خوب فوتبال است و گاهی هم روز بد. در بازی با قطر اگر آن توپ آخر می‌رفت توی گل دهان شما بسته می‌شد ولی همان باعث شد الان بتوانید هر چه دل‌تان می‌خواهد را در رادیو تلویزیون مملکت بگویید. تا شما هستید و رادیو و تلویزیونی که پشت تیم ملی و بچه‌ها نیست صد سال دیگر در جام ملت‌ها و جام جهانی موفق نمی‌شویم. رادیو و تلویزیون و رسانه‌ها و سایت‌های نابخرد قهرمانی را از ایران گرفتند.»


از رئیس اسبق فدراسیون فوتبال پرسیدیم آیا تیم هیچ ایراد فنی نداشت؟ او با غلط شمردن این سوال پاسخ داد: «در هر تیمی ایراد فنی هست. نمی‌توانیم بگوییم کامل بازی کرده ولی تیم ملی بیشتر از آنچه گل بخورد موقعیت از دست داد. من نمی‌گویم فوتبال ما کامل است. برزیل هم کامل نیست. تیم‌های بزرگ هم کامل نیستند. با این تدارکات تیمی و با این بودجه و فشار بر فدراسیون باید شرایط را سنجید. من آنجا که بودم سراغ رئیس فدراسیون را گرفتم. گفتند رفته تهران برای بچه‌ها پاداش تهیه کند. این وظیفه بسیار سنگینی است. وقتی روح و ذهن یک رئیس فدراسیون در نزدیک‌ترین روز مسابقات این باشد که بچه‌ها راضی باشند زندگی خود رئیس فدراسیون و دم و دستگاه فدراسیون از نظر روحی به‌هم می‌ریزد.»
مصطفوی گفت: «تا وقتی امثال مثل او در صداوسیما جولان می‌دهند و مهمان‌ها با نظر اینها تعیین می‌شوند و می‌آیند ما راه به جایی نمی‌بریم و قهرمان نمی‌شویم. کسی که می‌آید در جامعه ورزش باید درونش صاف باشد. متاسفانه ما دروغ و حسادت داریم. ترتیباتی که گذاشته می‌شود تا یک تیم قهرمان نشود در مملکت ما زیاد بود. شما با قلعه نویی بد هستید بچه‌ها چه گناهی کردند؟ با قلعه‌نویی و بچه‌ها بد هستید ملت ایران چه گناهی کرده‌اند؟ ملت تشنه پیروزی بود. من آن چیزی که گفتم خدا را گواه می‌گیرم از ته دل گفتم و اعتقاد دارم. خیلی چیزهای بیشتر هم می‌دانم که نمی‌گویم تا جامعه فوتبال بیشتر آزرده نشود. در این مسابقات همه زحمت کشیدند و باید از همه تشکر کرد. راس‌شان فدراسیون و در انتها تدارکات تیم ملی. وسط هم سرمربی تیم ملی که بسیار زحمت کشید.»
از داریوش مصطفوی در مورد انتشار آن پیام‌هایی که خودش اشاره کرده بود، پرسیدیم. او در این رابطه اظهار داشت: «این حرف‌ها توسط کسانی مطرح می‌شود که فرهنگ و مملکت ما را دوست ندارند. اصلا سابقه نداشته که در فوتبال آسیا بیایند 50 -40 میلیون دلار خرج کنند که به سرمربی و بازیکنان شاخص پول بدهند و صدایی از کسی در نیاید!» مصطفوی ادامه داد: «در این پیام‌ها آمده به بازیکنان پول داده شده که جلوی قطر وا بدهند. اسم کسانی هم در این پیام‌ها آمده از امیر قلعه‌نویی تا بازیکنان دیگر و حتی فدراسیون. اینها پاک‌تر و شریف‌تر از آن هستند که بخواهند پول بگیرند تیم ملی مملکت را ببازانند. این توطئه می‌تواند هم از طرف افرادی باشد که آن طرف آب هستند هم آدم‌هایی که در داخل مملکت خودمان هستند که به هیچ چیز و هیچ کس اعتقاد ندارند. برای پیشبرد مقاصدشان به هر کاری دست می‌زنند. دروغ گفتن کار زشتی است اما این دروغ نیست، توطئه است.»
مصطفوی تصریح کرد: «آن آدم‌هایی که من در قطر دیدم و با آنها صحبت کردم از بازیکن و مربی تا بدنساز و مربی و بقیه آدم‌های پاک و منزهی هستند و برای پول هر کاری نمی‌کنند. ممکن است قرارداد ببندند ولی قانونی است و کارشان را می‌کنند.»
مصطفوی گفت: «دست از این توطئه‌ها‌ بردارید! این تیم ملی باید برود در مقدماتی جام جهانی و خود جام‌جهانی بازی کند. با هر مدیری و هر انتخاباتی. اینها سبب شود که مردم روی‌شان را به تیم ملی نکنند. مردم با توجه به اتفاقاتی که در چند سال اخیر رخ داده روی خوشی به تیم ملی نشان ندادند. یواش‌یواش داشت این روی خوش به وجود می‌آمد. شاید با قهرمانی تیم ملی این اتفاق می‌افتاد اما نشد دیگر. فوتبال است به هر حال. یک سمتش برد است و یک سمتش باخت.»
از رئیس فدراسیون فوتبال در دهه 70 که موفق شد ایران را برای نخستین‌بار بعد از انقلاب راهی جام جهانی کند، پرسیدم شما که در قطر حضور داشتید و به اردوی تیم ملی هم رفتید تا دقایقی با بازیکنان صحبت کنید در مورد میزان پاداش پرداختی به بازیکنان چیزی نشنیدید؟ مصطفوی جواب داد: «من که قطر بودم، البته من به صورت شخصی رفتم. توسط یکی از دوستان نزدیکم که سابقه رفاقت 30 ساله با او دارم به قطر دعوت شدم. حتی فدراسیون فوتبال به من تعارف کرد و برایم بلیت گرفت ولی من صلاح ندیدم که بروم و به خاطر دوستی که با آن آقا داشتم به دعوت او رفتم. آنجا متوجه شدم بازیکنان یک پاداشی را که از قبل طلبکار بودند دریافت کرده‌اند. برای این بازی‌ها فکر نکنم چیزی دادند. چیزی در حدود 800 میلیون تومان. این هم مهم است که طبق دستور بازرسی کل کشور آنهایی که خارج از بازیکنان و کادر بودند یا در استخدام نهادهای دیگر قرار داشتند، پاداش نگرفتند.»

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها