کد خبر: ۵۳۴۹۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
یادداشت؛
حرفمان این نیست که چرا مردم به مسافرت می‌روند یا چرا وسایل تردد و جابجایی مسافران انجام می‌شود که خیلی هم خوب و بجاست، اما بیاد داشته باشیم که اولویت اول مدیران مسئول در این ایام تشویق مردم به انجام واجبات این ایام و عقب انداختن برخی امور به بعد از ماه مبارک است.

پایگاه خبری 598-رضا احمد زاده: این تیتر بیشتر کنایه‌ای بود به خودمان و به مسئولانی که ارتباط مستقیم یا موضوع ماه مبارک رمضان داشته و دارند. امروز که چند روز بیشتر به این ماه مبارک نمانده متاسفانه آقایان مسئول بیشتر به فکر سفر‌های نوروزی و تفریحات بخش‌هایی از مردم هستند. در چند روز گذشته هر دفعه که صدا و یا سیما را باز می‌کردم خبر‌ها با افتخار حکایت از آمادگی کشور برای قدوم مبارک نوروز و سال جدید بود. هتل‌ها، میهمانسرا‌ها آماده و... خلاصه دائما آمادگی کشور برای این ایام جار زده می‌شود.

اما متاسفانه طنز تلخ ماجرا آنجاست که ارگان‌های دولتی و سازمان‌هایی که با بودجه بیت المال ارتزاق می‌کنند نیز این همراهی وجود دارد. بودجه‌هایی که این سازمان‌ها گرفته اند و باید خرج تبلیغ دین و دینداری و پاسداری از مرز‌های فرهنگی – دینی مردم ایران باشد. اما گویی این مسئله در الویت بندی نگاه مدیریتی آقایان برای این ایام در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

دلم برای دین اسلام سوخت. برای شهدا برای انقلاب و رهبری و در یک کلام برای جمهوری اسلامی سوخت. چگونه می‌شود در کشوری که هنوز شهدای مفقودالاترش کاروانی وارد کشور می‌شوند دین این قدر در مظلومیت قرارداشته باشد. انفعال تا کی؟ بله این درست است که در ایام ماه مبارک هم می‌شود به مسافرت رفت و با قصد و نیت ده روزه در جایی اسکان یافت و روزه داری کرد لاکن در اوضاع گرانی و تورم افسار گسیخته یادگار دوران دولت اعتدال چگونه می‌توان بدون پشتوانه مالی ده روزه و یا حتی بیشتر در جایی اسکان یافت و ضمن انجام سفر تفریحی! دینداری هم کرد. پاسخش بسیار هم ساده بنظر می‌آید و آن هم این است که باز هم اقشار مرفه و اقشاری که ملک و املاکی در نقاط هدف و یا ثروتی اندوخته دارند براحتی دینداری و تفریح را در آنجا بجا خواهند آورد، اما چرا دولتی‌ها در این مسیر دست افشان و پای کوبان مدیریت مشعشع خود در فراهم آوردن وسایل سور و سات اقشار خاص را به رخ مردم می‌کشند.

حرفمان این نیست که چرا مردم به مسافرت می‌روند یا چرا وسایل تردد و جابجایی مسافران انجام می‌شود که خیلی هم خوب و بجاست، اما بیاد داشته باشیم که اولویت اول مدیران مسئول در این ایام تشویق مردم به انجام واجبات این ایام و عقب انداختن برخی امور به بعد از ماه مبارک است، مگر در کشور تعطیلات کم داریم و یا کمتر جاده‌های شمال مورد استفاده قرار می‌گیرد. افتخار باید به تشویق و ترغیب مردم با برنامه‌های مدون به دینداری است نه روزه خواری و تظاهر به آن را که قطعا آثار آن به معابر و مکان‌های عمومی هم کشیده خواهد شد رزومه افتخاری باشد که در پایان ماموریت، آنرا مدال افتخار سینه خود سازند. ایام جاری بیش از ماه مبارک به اعلام برنامه‌هایی منجر شده است که مرتبط با ایام عادی تعطیلات نورزوی است نه ماه مبارک رمضان. باور ندارید چند روز خبر‌ها را در فضای رسانه‌های مکتوب و مجازی و دیداری و شنیداری رصد کنید تا به غربت دین و دینداری پی ببرید.

والسلام
رضا احمد زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها