کد خبر: ۵۳۵۱۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
اخیرا جریان ضدانقلاب در واکنش به ماجرای طلبه قمی، «کارزار من سلیطه‌ام» را طراحی و ترند کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مشرق: اخیرا کاربران برانداز و چهره‌های رسانه‌ای تاثیرگذار ضدانقلاب کارزاری اینترنتی موسوم به «ما سلیطه‌ایم» طراحی کردند. این کارزار، کنش مجازی کاربران معاند در قبال ماجرای طلبه قمی و حواشی اخیر آن در فضای مجازی است.

این کاربران پس از بازتاب حواشی درمانگاه قم، به بهانه حمایت از مادر قمی، هشتگ «ما سلیطه‌ایم» را راه‌اندازی و ترند کردند. شبکه تروریستی اینترنشنال نیز در اخبار فوری خود، کارزار «ما سلیطه‌ایم» را به تیتر یک خود تبدیل کرده و با دعوت از کارشناسان حوزه زنان، این موضوع را تحلیل می‌کند.

پشت‌پرده سلیطه‌ها در شبکه‌های اجتماعی+ عکس

کارشناسان شبکه اینترنشنال با عنوان حامی هشتگ «ما سلیطه‌ایم» در برنامه حاضر شدند و یکی از آنها در تشریح این هشتگ اظهار می‌کند: «این بحث‌ها بسیار خوب و لازم است و می‌تواند برای ما که با جمهوری اسلامی مبارزه می‌کنیم بسیار مفید باشد».
جریان ضدانقلاب تلاش می‌کند این کارزار را در بخش‌های مختلف جامعه ترویج کند. در این راستا، روز گذشته ویدئویی از یک فعال هنری مجازی بازتاب پیدا کرد که در این ویدئو واژه سلیطه و متنی در توصیف این کارزار را خطاطی و زیبانویسی کرده بود.

پشت‌پرده سلیطه‌ها در شبکه‌های اجتماعی+ عکس

فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران شبکه‌های فارسی زبان نیز نقش به سزایی در تلاش برای ترویج این کارزار در اینترنت داشتند. علی ابراهیم‌زاده، فعال رسانه‌ای وابسته به مسیح علی‌نژاد، نادر سلطان‌پور، مجری شبکه اینترنشنال و بسیاری از چهره‌های تاثیرگذار ضدانقلاب، از این هشتگ حمایت کردند.

پشت‌پرده سلیطه‌ها در شبکه‌های اجتماعی+ عکس

پشت‌پرده سلیطه‌ها در شبکه‌های اجتماعی+ عکس

پشت‌پرده سلیطه‌ها در شبکه‌های اجتماعی+ عکس

آتش شاکرمی، خاله نیکا شاکرمی، دختر شانزده‌ساله‌ای که سال گذشته در جریان اغتشاشات جان باخت، نیز با انتشار یک پست در اینستاگرام از این هشتگ حمایت کرد و مردم ایران را «سلیطه» خطاب قرار داد. از طرفی سالومه سیدنیا، مجری شبکه منوتو نیز علیه او موضع گرفت. البته سیدنیا قصد حمایت از مردم ایران و جلوگیری از ترویج ضدفرهنگ در جامعه ایران را ندارد؛ شبکه منوتو ۱۴ سال، تلاش کرد تا بیشترین اِلمان‌ها و فرهنگ‌های ضدایرانی و اسلامی را در جامعه ایران عادی‌سازی و ترویج کند. این دعواها هم مربوط به اختلافات دو جریان سیاسی سلطنت‌طلب و تجزیه‌طلبان بوده که مدت زیادی است تلاش می‌کنند هربار با موضع‌گیری علیه کارزارهای یکدیگر، کنش‌های متقابل را بی‌اعتبار کنند.

پشت‌پرده سلیطه‌ها در شبکه‌های اجتماعی+ عکس

اما جریان ضدانقلاب با چه هدفی این کارزار را طراحی می‌کند و حاضر می‌شود از مردم درخواست کند که از این واژه‌ها استفاده کرده و به خود توهین کنند؟ مرور حوادث سال گذشته و تحلیل‌های شبکه‌های فارسی‌زبان و همچنین اظهارات فعالان رسانه‌ای ضدانقلاب نشان می‌دهد این جریان به دنبال بهانه‌تراشی برای کنش‌های اعتراضی معترضان داخل ایران است.

از سال گذشته رفتارهای عجیب و توهین‌آمیز مختلفی در کشور شاهد بودیم. این رفتارها گاهی با افراط علیه موازین اخلاقی و اسلامی جمهوری اسلامی همراه می‌شد و فقط یک هدف را دنبال می‌کرد: «لجبازی و مبارزه با مواضع جمهوری اسلامی».

سال گذشته انتقادهای بسیاری از سوی مردم ایران نسبت به این رفتارهای افراطی می‌شد و همین موضوع سبب شد تا اتاق فکر دشمن به دنبال بهانه‌تراشی علیه این انتقادها باشد و کمپین‌هایی طراحی کند تا معترضان ساکن ایران را با عادی‌سازی این کلیدواژه‌ها که معمولاً در فرهنگ ایرانی توهین‌آمیز است، ترس و شرم آنها را در کنش‌های هنجارشکن حذف کنند.

یکی از این کمپین‌ها، «من بی‌ناموسم» بود که سال گذشته پس از شکل‌گیری اغتشاشات طراحی و ترند شد. جبهه دشمن سال گذشته به این نتیجه رسید که باید برای پیشبرد آشوب در ایران و تداوم حضور اغتشاشگران در خیابان، از آنها دربرابر انتقادهای مردم ایران، حمایت و پشتیبانی کند. در پائیز ۱۴۰۱، بخشی از شرکت‌کنندگان در آشوبهای خیابانی برهنه شده و شعار «اغتشاشات» سر می‌دادند.

این اقدامات حتی در خارج از کشور هم با انگیزه افراطی‌تر صورت گرفت و برخی چهره‌های مجازی با هدف مبارزه با جمهوری اسلامی، برهنه بر استیج سخنرانی حاضر می‌شدند.

پشت‌پرده سلیطه‌ها در شبکه‌های اجتماعی+ عکس

پشت‌پرده سلیطه‌ها در شبکه‌های اجتماعی+ عکس

این رفتارها منجر به نارضایتی مردم ایران و اوج‌گیری انتقاد از این جریان شد. مردم ایران بابت عادی‌سازی این رفتارها اعتراض می‌کردند و آن‌ها را لایق فرهنگ غیرت و ناموس‌پرستی مردان و زنان ایرانی نمی‌دانستند. در همین مقطع‌ جبهه دشمن تصمیم گرفت تا برای عناصر خود و آشوبگران، پاسخی را در برابر این انتقادات دست‌وپا کند و عملیات روانی خود را به سمت ایجاد کمپین‌هایی پیشبرد که به‌طورکلی مفهوم ناموس و غیرت را حذف کند.

هفته گذشته هم مجلس ملی فرانسه مجسمه نیم‌تنه و برهنه مهسا امینی را به بهانه روز جهانی زن در سالن خود نصب کرد. عوامل این اقدام در حالی به مهسا امینی توهین کرده و تمثال برهنه او را به‌عنوان نماینده مردم ایران در مجلس خود جای‌گذاری کردند که بارها جامعه ایرانی نشان داده مفهوم حیا و عفت ایرانی و اسلامی، از این جامعه حذف نخواهد شد.

پشت‌پرده سلیطه‌ها در شبکه‌های اجتماعی+ عکس

اوایل سال ۱۴۰۲ بود که رشادت شهید حمیدرضا الداغی در مقابله با مزاحمت ناموسی چند جوان، در جامعه ایران بازتاب یافت و هم در فضای مجازی و هم تشییع پیکر، اقدام ایشان گرامی داشته شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها