کد خبر: ۵۳۵۱۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد:
میرحیدری از عزم قاطع پلیس استان برای ساماندهی اتباع غیرمجاز خبر داد و در ادامه افزود: با توجه به پیامد‌ها و نارضایتی‌های ایجاد شده، حتماً در سال آینده با اتباع غیرمجاز برخورد خواهیم کرد و در سال جاری نیز آمار مهاجران غیرقانونی که از استان رد مرز شدند، ۵۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری 598، سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهار کرد: فراجای قم تلاش کرد در چند مأموریت مهم اخیر خود در ایام دهه فجر و ۲۲ بهمن، نیمه شعبان و انتخابات، ضریب امنیت را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه قم در جایگاه دوم کاهش آمار سرقت قرار دارد، گفت: پلیس مصمم به ساماندهی گاراژ‌های ضایعاتی است و این انبار‌ها به خارج از محیط شهری منتقل می‌شوند تا هم از آلودگی بصری و منظر شهری جلوگیری شود و هم در کاهش سرقت مؤثر است.

فرمانده انتظامی قم از کاهش ۱۴ درصدی سرقت در قم خبر داد و گفت: سرقت‌های خرد ۹ درصد، سرقت‌های مهم ۱۶ درصد، سرقت مسلحانه ۶۰ درصد، سرقت به عنف ۱۲ درصد، سرقت تحت پوشش مأمور ۴۲ درصد، سرقت از مغازه‌ها ۴۷ درصد، سرقت از منازل ۲۸ درصد، سرقت اتومبیل ۱۹ درصد، سرقت موتورسیکلت ۲۵ درصد و سرقت بار و محموله ۱۸ درصد کاهش داشته است.

میرحیدری از افزایش سرقت احشام در قم خبر داد و گفت: تنها سرقتی که در قم افزایش داشته است، سرقت احشام بوده که با توجه به افزایش قیمت گوشت، توجه مجرمان را بیش از قبل معطوف خواهد کرد و دامداران عزیز استان باید بیش از گذشته مراقب باشند.

وی همچنین از کاهش آمار سه درصدی نزاع و درگیری در قم خبر داد و گفت: شرایط ما در این حوزه نسبت به گذشته، ۳۰ درصد بهبود پیدا کرده، اما همچنان باید در این زمینه تلاش کرد.

فرمانده انتظامی قم همچنین به کاهش ۲۱ درصدی تجاوز به عنف اشاره کرد و گفت: امسال فقط یک مورد آدم‌ربایی در قم اتفاق افتاده و این جرم نسبت به سال گذشته ٨۵ درصد کاهش داشته است.

میرحیدری در ادامه از افزایش ۱۶ درصدی وقوع قتل در استان خبر داد و گفت: آمار شرارت هم افزایش داشته، اما بیشتر قتل‌ها و شرارت‌ها در حالت طبیعی نبوده است و قاتلان مشروبات الکلی مصرف کرده بودند.

وی همچنین به افزایش ۶۴ درصدی جرائم سایبری در قم اشاره کرد و افزود: امسال با تلاش مأموران انتظامی استان، ۴۵٠٠ کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف شده است.

فرماندهی انتظامی قم از افزایش دستگیری معتادان متجاهر خبر داد و تصریح کرد: مسئولان استان به دنبال بهره‌گیری از ماده ۴۲ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر هستند تا بخشی از محکومان مواد مخدر یا روان‌گردان‌های صنعتی غیردارویی به جای زندان در اردوگاه‌های خاص نگهداری شوند و تا زمان بهبودی کامل، رها نشوند که جامعه آسیب ببیند.

میرحیدری همچنین از افزایش ۱۰ درصدی تصادفات در استان و کاهش یک درصدی آمار جان‌باختگان خبر داد و گفت: آمار مصدومین تصادفات، ۱۱ درصد کاهش داشته است و در رابطه با رفع نقاط حادثه‌خیز انتظار داریم راهداری و شهرداری پیگیری کنند.

وی همچنین از عزم قاطع پلیس استان برای ساماندهی اتباع غیرمجاز خبر داد و گفت: با توجه به پیامد‌ها و نارضایتی‌های ایجاد شده، حتماً در سال آینده با اتباع غیرمجاز برخورد خواهیم کرد و در سال جاری نیز آمار مهاجران غیرقانونی که از استان رد مرز شدند، ۵۵ درصد افزایش داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها