کد خبر: ۵۳۵۲۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت «حج؛ قرآن‌محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» به عنوان شعار حج آینده انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال ۱۴۰۲ به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این نشست که رئیس، معاونان و چند نفر از مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری شرکت داشتند «حج؛ قرآن‌محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» به عنوان شعار حج تمتع آینده انتخاب و اعلام شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این باره گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی و با توجه به محورها و توصیه‌های مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص انس با قرآن و همچنین شرایط جهان اسلام و به ویژه فلسطین و مشورت‌های صورت‌گرفته شعار حج ۱۴۰۳ انتخاب شده است.

وی گفت: در انتخاب این شعار چالش‌های مهم جهان اسلام و امت اسلامی و به ویژه مردم مظلوم فلسطین و حمایت از مبارزات آنان علیه اشغالگران صهیونیست و آثار عملیات طوفان الاقصی در زنده نگاه داشتن قضیه فلسطین مدنظر قرار گرفته چرا که ظلم و ستمی که امروز توسط رژیم اشغالگر فلسطین اتفاق افتاده بی‎‌سابقه است.

در ادامه این جلسه، آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه اجرایی حج پیش رو و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خصوص اعزام‌های عتبات نوروزی و ماه رمضان مطرح و بررسی شد و حمیدرضا محمدی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از تشکیل کاروان ۲۳ روزه ویژه رمضان برای سفر زمینی به عراق و استقبال زائران خبر داد.

در این نشست همچنین غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از سفر اخیر خود و هیئت همراه به عربستان و پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه‌های مسکن، نقل شهری و بین شهری، پرواز و مشاعر گزارش داد و گفت: با وزارت حج و عمره عربستان به صورت مستمر در ارتباط هستیم تا زمینه اعزام زائران طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در موعد مقرر فراهم شود.

در این جلسه، سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: این مجموعه در ایام تعطیلات نوروزی نیز بی‌وقفه امور حج و عتبات کاروان‌های اعزامی را پیگیری خواهد کرد و ان شاءالله با همراهی مرکز پزشکی معاینات زائران حج ۱۴۰۳ طبق برنامه انجام می‌شود و زمینه برای اقدام‌های بعدی مهیا خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها