کد خبر: ۵۳۵۴۴۱
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید گفت: پایتخت نشینان و گردشگران نوروزی در روز طبیعت ازحضور و اتراق در مناطق مورد هشدار بپرهیزند.

به گزارش پایگاه خبری 598،  حامد یزدی مهر، عصر شنبه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در نخستین شب از لیالی قدر، اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی وقوع وزش باد شدید در ظهر یکشنبه تا روز دوشنبه در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان و ناپایداری‌های متناوب همرفتی بین ساعات ظهر تا شب یکشنبه و سه شنبه و چهارشنبه در نیمه شمالی استان تهران پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه منطقه اثر مخاطره، کل استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی و ارتفاعات پیش بینی شده است، گفت: از شهروندان تهرانی خصوصاً ساکنین مناطق مذکور می‌خواهیم از حضور در ارتفاعات و داربست‌ها خودداری کنند.

یزدی مهر در خصوص احتمال سقوط اشیا از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال و امکان خسارت به تجهیزات شهری از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها هشدار داد و بیان کرد: احتیاط در فعالیت‌های عمرانی و پرهیز از تردد و پارک خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره ضروری است.

وی افزود: با توجه به احتمال خیزش موقت گردوخاک و کاهش شعاع دید و کاهش موقت کیفیت هوا در مناطق مستعد در نواحی شمالی به ویژه ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات بالادست رشد ابرهای همرفتی و وزش باد شدید موقتی و رگبار باران به احتمال وقوع رعد و برق و بارش تگرگ و لغزندگی بعضی معابر و جاده‌های کوهستانی اشاره کرد و در خصوص احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص وقوع مه رقیق و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و عنوان کرد: عدم استقرار در موقعیت‌های مرتفع نظیر داربست‌ها و دکل‌های مخابراتی، اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای آموزشی پرهیز از نکات مورد توجه و مهم هشدار مدیریت بحران است.

یزدی مهر در ادامه بر عدم قرار گرفتن و چرای دام در ارتفاعات و پرهیز از صعود به قله‌ها، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به صدور هشدار زرد هواشناسی، پایتخت نشینان و گردشگران نوروزی در روز طبیعت از حضور در مناطق مورد هشدار خودداری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها