کد خبر: ۵۳۵۴۴۵
زمان انتشار: ۰۲:۲۵     ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
اظهار خرسندی از صدور حکم قصاص برای فرمانده سابق نیروی انتظامی بندر انزلی از سوی مدعیان اصلاح‌طلبی، در حالی است که این طیف سیاسی با اصل حکم الهی قصاص مخالف بوده و به کرات مخالفت خود را بیان کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری ۵۹۸: سرهنگ جعفر جوانمردی، فرمانده سابق نیروی انتظامی بندر انزلی است که در یکی از درگیری‌های اغتشاشات سال گذشته که منجر به از دست دادن جان مهرداد سماک شد، حضور داشت.

پس از شکایت خانواده جان باخته از آقای جوانمردی، دادگاه بدوی در خرداد ماه 1402 وی را به قصاص محکوم کرده که این حکم از سوی دیوان عالی کشور نقض شد؛ با این حال پس از گذشت یک سال، یک دادگاه نظامی هم‌عرض در قزوین مجددا حکم به قصاص فرمانده سابق نیروی انتظامی بندر انزلی داده است.

فارغ از بحث‌های حقوقی این ماجرا که در تخصص نگارنده نیست و در این مقال نیز نمی‌گنجد؛ نکته در خور توجه ماجرا ابراز خرسندی کسانی است که از اساس با قصاص و اعدام مخالف هستند و در مقاطع گوناگون مخالفت خود را با اعدام انواع و اقسامی از تروریست‌ها، جنایتکاران، قاتلان و قاچاقچیان حرفه‌ای ابراز کرده‌اند.

برای نمونه روزنامه اصلاح طلب شرق که بارها در پرونده‌های امنیتی طرف تروریست‌های تجزیه‌طلب ایستاده بود و از آنان با عنوان «زندانی سیاسی کُرد» یاد می‌کرد؛ در پرونده مهرداد سماک آتش‌بیار معرکه شده و با اخبار و مصاحبه‌های گوناگون پیگیر اجرای حکم قصاص برای متهم یاد شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها