کد خبر: ۵۳۵۵۷۰
زمان انتشار: ۱۵:۵۳     ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
استاد دانشگاه شهید بهشتی:
استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی نیازمند زمان است، گفت: اقتصاد ایران از دهه‌های گذشته درگیر موضوع تورم بوده و دولت سیزدهم نیز میراث‌دار این مشکلات است برای حل این مشکلات گام‌های مناسبی مانند احیای واحدهای تولیدی راکد و حمایت از تولیدکنندگان صورت گرفته است که نتایج آن در میان مدت خود را نشان خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، حسین صمصامی، استاد گروه اقتصاد دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیدار روز گذشته مسئولان با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: اقدامات مناسبی توسط دولت‌ها در بخش زیربنایی صورت گرفته است، مقام معظم رهبری نیز با درایت این اقدامات را در دو بخش مثبت و تجربه های تلخ دسته بندی کردند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی نیازمند زمان است، بیان کرد: اقتصاد ایران از دهه‌های گذشته درگیر موضوع تورم بوده است و  دولت سیزدهم نیز میراث‌دار این مشکلات است برای حل این مشکلات گام‌های مناسبی مانند احیای واحدهای تولیدی راکد و حمایت از تولیدکنندگان صورت گرفته است که نتایج آن در میان مدت خود را نشان خواهد داد.

وی افزود: دولت‌های مستقر در سال‌های اخیر تحت تاثیر سیاست‌ واحد و غلط تعیین  نرخ ارز بر اساس بازار، تورم سنگینی را به سفره مردم تحمیل کردند، حل این مشکل نیازمند اتخاذ تصمیمات متعدد در حوزه کلان است و نتایج آن در کوتاه مدت خود را نشان خواهد داد.

صمصامی با بیان اینکه رونق تولید علاوه بر تامین تسهیلات نیازمند بهبود فضای کسب و کار است، عنوان کرد: تامین منابع مالی توسط دولت باید با نرخ معقولانه صورت بگیرد، افزایش نرخ سود تسهیلات باعث کاهش توان رقابت در بازارهای بین المللی و داخلی خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها