کد خبر: ۵۳۵۶۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
در حالی که سال گذشته ثبت‌نام از متقاضیان حدود یک ماه قبل از اربعین آغاز شد، ستاد مرکزی اربعین از برنامه‌ریزی برای نام‌نویسی زائران اربعین بیش از ۲ ماه قبل از اربعین خبر داد.

به گزارش سرویس دین و فرهنگ پایگاه تحلیلی خبری 598؛ «ثبت‌نام اربعین ۱۹ خرداد آغاز می‌شود.» این را رئیس ستاد مرکزی اربعین سیدمجید میراحمدی می‌گوید.

با توجه به لزوم برنامه‌ریزی مدون برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین، ثبت‌نام از متقاضیان امسال زودتر از گذشته آغاز می‌شود؛ به طوری که متقاضیان تا ۱۶ تیر یعنی بیش از ۲ ماه تا اربعین فرصت دارند که آمادگی خود را برای تشرف به این حماسه عظیم را اعلام کنند.

سال گذشته حدود یک ماه قبل از اربعین حسینی، سامانه سماح برای ثبت‌نام از متقاضیان باز شد اما با توجه به مشکلات این سامانه، بسیاری از متقاضیان در روزهای نخستین امکان ثبت‌نام نداشتند و برخی هم بدون نام‌نویسی در سماح راهی زیارت اربعین شدند.

چهارم شهریور اربعین است و ستاد مرکزی اربعین پیش‌بینی «تشرف ۵ میلیون زائر» را کرده است. در حالی که سال گذشته نیز مسؤولان پیش‌بینی حضور این تعداد زائران را کرده بودند اما خدمات مناسبی به ویژه در مرزهای زمینی به اندازه حضور حتی ۳.۵ میلیون زائر نبود. با این وجود، وزیر کشور احمد وحیدی می‌گوید که «وظیفه داریم اربعین امسال را بهتر از سال‌های قبل برگزار کنیم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها