کد خبر: ۵۳۵۸۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
تنی چند از اساتید حوزه علمیه قم نهادهای عالی حوزوی با تقدیر و حمایت از علمیات افتخارآمیز "وعده صادق"، تصریح کردند: جمهوری اسلامی ایران در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، تنی چند از اساتید حوزه علمیه قم نهادهای عالی حوزوی با تقدیر و حمایت از علمیات افتخارآمیز "وعده صادق"، تصریح کردند: جمهوری اسلامی ایران در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

اساتید حوزه و نهادهای عالی حوزوی همچنینی این پیروزی شیرین و غرورآفرین را به محضر بقیة‌الله‌الأعظم (ارواحنافداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، جبهۀ مقاومت و امت اسلامی در سراسر دنیا به ویژه ملت عزیز ایران تبریک گفتند.

گزارشی از حمایت اساتید حوزه و نهادهای عالی حوزوی از عملیات "وعده صادق"

 

آیت الله رجبی: جهاد رسانه‌ای تکمیل کننده عملیات "وعده صادق" است

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تقدیر از علمیات افتخار آمیز "وعده صادق"، تصریح کرد: گام بعدی و تکمیل کننده این جهاد، جهاد رسانه‌ای است که با توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام و تلاش و اخلاص مجاهدان محقق خواهد شد؛ ان‌شاءالله.

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ

با عنایت حضرت بقیه‌الله‌الأعظم (ارواحنافداه) و به دست نیروهای نظامی مخلص جمهوری اسلامی، رژیم غاصب صهیونیستی به خاطر خطای محاسباتی و اقدام سفیهانۀ خود، تنبیه شد.

این اتفاق هرچند جریان رسانه‌ای صهیونیستی بخواهند آن را تقلیل دهند و کوچک نشان دهند؛ اثر خود را گذاشت و معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را تغییر داد.

گام بعدی و تکمیل کننده این جهاد، جهاد رسانه‌ای است که با توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام و تلاش و اخلاص مجاهدان محقق خواهد شد؛ ان‌شاءالله.

این پیروزی شیرین را به محضر بقیة‌الله‌الأعظم (ارواحنافداه)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، جبهۀ مقاومت و امت اسلامی در سراسر دنیا تبریک عرض می‌کنم.

وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

 

گزارشی از حمایت اساتید حوزه و نهادهای عالی حوزوی از عملیات "وعده صادق"

 

 

آیت الله مروی: عملیات غرورآفرین «وعده صادق» معادلات نظامی جهان را به هم زد

آیت الله جواد مروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در ابتدای درس خارج فقه یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ طی سخنانی به تقدیر از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

بسم الله الرحمن الرحیم

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِینَ بِعِزَّتِک، وَ أَیدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِک، وَ أَسْبِغْ عَطَایاهُمْ مِنْ جِدَتِک.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ کثِّرْ عِدَّتَهُمْ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ،

وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ، وَ وَاتِرْ بَینَ مِیرِهِمْ، وَ تَوَحَّدْ بِکفَایةِ مُؤَنِهِمْ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِی الْمَکرِ.

جمهوری اسلامی پس از مدتها صبر حکیمانه حملات گسترده ترکیبی مستقیمی را به سرزمینهای اشغالی و اسرائیل انجام داد. در این حمله نشان داد که قویترین سامانه های پدافندی در دنیا گنبد آهنین، فلاخن داود و سایر سامانه‌ها و تسلیحاتی که غرب در اختیارشان قرارداده بودند نتوانست امنیت کامل را برای رژیم اشغالگر قدس بوجود بیاورد.

پایگاه های هوایی فرودگاه های نظامی و آشیانه های هواپیماهایشان پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمینهای اشغالی، رامون، دیمونا، حیفا از حملات دقیق و ترکیبی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در امان نماندند.

دو نکته فعلاً قابل توجه است:

نکته اول: به نظر اینجانب هر چند خودم را متخصص در این زمینه ها نمیدانم لکن به نظر میرسد نه تنها معادلات خاورمیانه بلکه معادلات نظامی جهان با این حمله تغییر می‌کند و یک تغییر موازنه استراتژیک در خاورمیانه و جهان به وجود می‌آورد.

نکته دوم: نکته مهمتر این است که پیام اسلام ناب مکتب اهل بیت علیهم السلام را به جهان اسلام مخابره کرد که با حصر اقتصادی، هشت سال جنگ تحمیلی، مشکلات مختلفی که در کشور وجود داشت با اعتماد به نفس توانست در مقابل همه قدرتهای نظامی دنیا قد علم کند پیام مکتب اهل بیت علیهم السلام به جهان اسلام پیام استقامت و پایداری است که آثار و برکات فراوان آن در جهان اسلام بروز و ظهور خواهد داشت و نتایجش را خواهیم دید.

تبریک عرض میکنیم به فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای نظامی، سپاه قهرمان، ارتش سرافراز و خانواده های شهدا به خصوص شهدای اخیر و امیدواریم آثار و برکاتش برای امت اسلامی روشن شود و مقدمه ای شود برای بازگشت امت اسلام به هویت اسلامی و ان شاء الله نابودی رژیم اشغالگر قدس.

 

گزارشی از حمایت اساتید حوزه و نهادهای عالی حوزوی از عملیات "وعده صادق"

 

آیت الله اعرافی: عملیات "وعده صادق" مایه افتخار امت اسلام است

آیت الله اعرافی هم امروز در تجمع حوزویان در مدرسه علمیه فیضیه قم در حمایت کامل از عملیات «وعده صادق» و ضربات کوبنده دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران بر پیکره پوشالی رژیم جنایتکار صهیونیستی، در سخنانی اظهار کرد: مدرسه علمیه فیضیه در دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی در طول تاریخ همواره درخشان عمل کرده است؛ ۶۰سال قبل امام راحل، آن قائد عظیم الشان در همین مدرسه بر کرسی نشستند و جهان اسلام را مخاطب قرار دادند و تاکید کردند که اساس دشمنی آمریکا با اسلام است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: این کرسی و جایگاه، جایگاه دفاع از ارزش های اسلام، دفاع از ایران اسلامی و ملت ایران است و یک حلقه ای در ادامه این زنجیره حضور حوزه در دفاع از اسلام است.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: آنچه که توسط رزمندگان اسلام رقم خورده است معادله جدیدی بود که استمرار خواهد داشت و این کار توسط جبهه مقاومت تا محو غده سرطانی صهیونیستی ادامه پیدا می کند.

امام جمعه قم ادامه داد: در این اجتماع عظیم حوزوی چند نکته مهم حائز اهمیت است، اول اینکه آنچه که انقلاب اسلامی برای نخستین بار انجام داده است، معادلات منطقه و جهان اسلام را تغییر داده است، این کار ندای شهدا بود که فلسطین را از حالت دفاعی و انفعالی خارج کرد و به یک عنصر فعال و تهاجمی تبدیل کرده است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: امروز محور مقاومت، اسرائیل را در درون اراضی اشغالی محصور کرده که مایه افتخار امت اسلام است. امروز رژیم جعلی صهیونیستی در درون خانه های غصبی خود مورد هجوم قرار گرفته و این اقدامات نوینی است که از سوی جبهه مقاومت اتفاق افتاده است؛ روزگاری اسرائیل مهاجم بود اما امروزه به عقب رانده شده و زیر رگبار موشک های جبهه مقاومت قرار گرفته است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه این کار قیام بزرگ و آتشفشان امت اسلام است که ادامه خواهد یافت ابراز داشت: رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی تاکید داشتند که منطق ما منطق انسانی و بین المللی است، دکترین انقلاب اسلامی انتخابات میان فلسطینیان اصیل از هر دین و مذهبی است و این مسئله یک اصل پذیرفته شده بین المللی است. اگر رژیم صهیونیستی این منطق را قبول نکند سپاه پیامبر(ص)، انقلاب اسلامی و آتشفشان قهر ملت های مسلمان و محور مقاومت آنان را در شعله های خشم خود خواهند سوزاند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود با اشاره به مقاومت بی نظیر ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس با دست خالی بزرگترین تهاجم غرب و استکبار جهانی را مقاومت کرد اما امروزه دست ما پر است، زرادخانه های محور مقاومت پر است از سلاح های آتشین که شب گذشته دشمن گوشه ای از آن را تجربه کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید نیرومند باشیم؛ روزگاری افرادی مدعی بودند که چه نیازی به سلاح داریم، غلط می گفتند، اشتباه می کردند؛ نیروهای مسلح ما با فرمانده حکیم و شجاع خود وارد این عرصه شدند. مستشاران ما طبق همه قواعد و قوانین بین المللی در سوریه حضور داشتند و خواهند داشت، کنسولگری طبق همه قواعد بین المللی سرزمین ایران می باشد که مورد تجاوز گرفت و ما حق دفاع داریم، این پاسخ ما منطبق بر همه قوانین بشری و انسانی بود.

آیت الله اعرافی گفت: شما اسرائیلی ها همه مقررات جنگ را زیر پاگذاشتید، کودک، زن، مرد، جوان، پیر و بیمارستان را مورد حمله قرار دادید، جنایات جنگی شما در فلسطین و غزه هرگز فراموش نمی شود، شما به بایدن و سران کشورهای اروپایی و برخی حکام ترسوی منطقه نگاه نکنید، دل های عالم و ملت ها با فلسطین است، قلب های مردم دنیا با ایران و انقلاب اسلامی همراه است.

وی افزود: امروز فیضیه اعلام می کند که در تداوم ۶۰سال گذشته خود همواره بیدار است، طلاب و اساتید حوزه در صحنه حاضرند، این جامعه علمی در عرصه جهاد تبیین، دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و هرصحنه ای که لازم باشد حاضر است، چرا که امروزه دروازه های عالم به روی گفتمان انقلاب اسلامی باز است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به پیام های متعدد حملات دیشب سپاه پاسداران اسلامی ابراز داشت: پیام این حمله به قلب اسرائیل این است که امروز روز پیروزی امت اسلام است، امروز روزی است که ۷۵ سال خیانت و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی پاسخ داده می شود، محور مقاومت آماده تر باشد، ملت های مسلمان، دولت ها و سران خود را به حمایت و دفاع از فلسطین وادار کنند چرا که اکنون معادلات جهان تغییر کرده است.

مدیر حوزه های علمیه گفت: امروزه قدرت جدیدی در منطقه متولد شده است، آمریکا امروز دیگر کدخدای جهان نیست و نمی تواند یکه تازی کند؛ اسلام و سپاه پیامبر(ص) یک قدرت بزرگ است و دنیا بداند که گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان اخلاق، معنویت، آزادی و عدالت است.

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود ضمن بیان حمایت قاطع حوزه و روحانیت از برخورد با ناهنجاری ها و بی حجابی ها تاکید کرد: لازم است تشکر و اعلام وفاداری و همراهی کنم و از فرماندهی انتظامی و همه کسانی که در راه مقابله با ناهنجاری های اجتماعی به ویژه بی حجابی تلاش می کنند تقدیر و تشکر نمایم.

 

گزارشی از حمایت اساتید حوزه و نهادهای عالی حوزوی از عملیات "وعده صادق"

 

آیت الله فاضل لنکرانی: باید دست نیروهای مسلح و برادران سپاه را بوسید

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی هم در ابتدای درس خارج امروز یکشنبه ۲۹ فروردین با تقدیر از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»، تصریح کرد: باید دست نیروهای مسلح و برادران سپاه را بوسید.

بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از شروع درس به مناسبت این واقعه بسیار بزرگی که برای ایران و اسلام اتفاق افتاد و قلوب همه ما را شاد کرد، لازم می دانم چند کلمه‌ای صحبت کنم. این حادثه تاریخی پاسخ محکم و قاطعانه‌ای بود که نظام مقدس اسلامی و نیروهای مسلح، خصوصاً برادران عزیز و بزرگوار سپاه به دشمن اصلی اسلام یعنی اسرائیل دادند. امروز اگر کسی بخواهد دشمن اصلی اسلام را معرفی کند مصداقش اسرائیل است و این مجرد یک ادعا نیست، شواهد فراوانی در مبانی فکری صهیونیست‌ها بر عداوتشان با اسلام وجود دارد که فعلاً مجال بیان آن نیست.

کشتارها و ترورهایی که این رژیم در یکی دو دهه اخیر، در داخل و خارج ایران انجام داد، حتی به یک عبارت آنچه را که داعش از جان و مال و عرض مسلمین از بین برد به دستور اسرائیل بود، داعش یک گروه اسرائیلی و آمریکایی بوده و هست. همه این جنایات یک عقده‌ای شده بود در حلقوم نیروهای انقلاب و مسلمانان و مستضعفان جهان. این قتل عام‌هایی که اسرائیل مخصوصاً در شش ماهه اخیر نسبت به زنان و کودکان غزه انجام داد، هزاران انسان‌ بی‌گناه و بی‌دفاعی که به شهادت رساند، ترور سردار بزرگ اسلام شهید قاسم سلیمانی که ولو به حسب ظاهر در مراحل آخر اسراییل خودش را کنار کشید و گفت آمریکا آن را مستقیماً انجام داد اما با برنامه‌ها و همراهی آنها بود و نیز ترور عزیزانی که در کنسولگری ایران در سوریه واقع شد.

این جنایات یک توقعی را در میان جوانان و مردم غیور ایران و همه کسانی که قلبشان برای اسلام می‌تپد ایجاد کرده بود که ایران باید یک پاسخ محکم به این غده سرطانی بدهد و بحمدلله دیشب وعده صادقی که رهبری معظم انقلاب نسبت به تنبیه متجاوز داده بودند به وقوع پیوست. ما نمی‌خواهیم از جنبه حقوقی بحث کنیم که آیا از جهت قانونی چنین امری در صحنه بین الملل جایز است یا نه؟ حقوقدانان و تحلیل‌گران سیاسی اذعان دارند وقتی به کنسولگری یک کشور حمله شود گویا به خاک آن کشور حمله شده و بر اساس بعضی از بندهای منشور سازمان ملل پاسخ به متجاوز یک کار قانونی در عرف بین الملل است هر چند با کمال تأسف امروز قانونی درعرصه بین الملل علیه قدرتهای استکباری رعایت نمی‌شود. این تجاوزهای آمریکا و اسرائیل در مناطق مختلف دنیا هیچ کدام ضابطه قانونی ندارد. حضور آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه و نظایر زیاد دیگر. ولی ما به جنبه دینی مسئله که پاسخ محکم به تجاوز دشمن است از منظر دین می پردازیم، از نگاه دین مقابله با اسرائیل اولا از مصادیق بارز دفاع است که یک حق مسلم عقلایی و مشروع است و ثانیا از مصادیق روشن جهاد ذبی است یعنی جهادی که برای حفظ اساس اسلام است، امروز به خوبی برای جهانیان روشن گردیده که اگر کسی به مقابله با اسرائیل برنخیزد او به دنبال هدم اسلام و کعبه و مدینه و عتبات و همه آن چیزی است که به عنوان مظاهر و شعائر اسلامی مطرح است.

اساساً صهیونیزم برای مقابله با اسلام خلق شده است هر چند به دنبال چپاول منابع مسلمین هم بوده و هست. از این‌رو بر هر مسلمانی لازم است به هر نحوی که می‌تواند با او مقابله کند، انقلاب ما که برای تحقق اسلام و حفظ مکتب اهل بیت(ع) است باید چنین آرمانی داشته باشد و در مقابل کسانی که بخواهند با اسلام مقابله کنند محکم بایستد.

البته همان‌طور که اسلام در بحث جهاد، اصل را بر مسئله جنگ نمی‌نهد، نظام اسلامی ما هم چنین است. امروز برای دنیا روشن شده که ایران به دنبال جنگ نیست، ایران می‌خواهد با همه دنیا ارتباط منطقی و معقول داشته باشد اما در برابر کسانی که بخواهند با او مقابله کنند محکم می‌ایستد. شما می‌بینید دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کنند، سرداران عزیز ما را به شهادت می‌رسانند، داعش را ایجاد می‌کنند و این جنایت‌های فجیع را در غزه مرتکب می شوند، این چه پیامی دارد و چه مسئولیتی برای ما ایجاد می‌کند؟ روشن است که هر مسلمان و هر فرد آزاده‌ای به هر نحوی که می‌تواند باید با آن مقابله کند و در رأس همه و در صف مقدم مجاهدان، نظام اسلامی ایران قرار دارد. این نظام باید در مقابل اسرائیل بایستد، این نظام باید برای نابودی و ریشه‌کن ساختن صهیونیزم تلاش کند، این «باید» یک باید دینی و بر اساس مبانی دینی ماست نه فقط یک باید سیاسی!

در این حرکتی که واقع شد باید دست نیروهای مسلح و برادران سپاه را بوسید، و در درجه اول به امام زمان که حجت حیّ خدای تبارک و تعالی است و همه این رشادت‌ها برای کسب رضایت آن حضرت است تبریک عرض می کنیم، به رهبری معظم انقلاب، فرمانده کل قوا و نیروهای مسلح جان بر کف و مردم غیور ایران و آزادگان جهان تبریک می‌گوئیم. آنچه مهم است این است که باید مراقب باشیم، هدف ما یک هدف دینی و کاملاً مبتنی بر منطق است، اینطور نیست که حتی ایران بخواهد قدرت خودش را به رخ بکشد. نشان دادن قدرت، وجه شرعی و منطقی می‌خواهد که البته آن را هم دارد، اما این پاسخی بود که باید داده می‌شد.

جنایات بی‌شمار این رژیم و عدم پاسخ به آن، در حال ایجاد زمینه یأس و ناامیدی در بین مردم شرافتمند بود، حتی خود اسرائیلی‌ها می‌گفتند ایران ادعا دارد و لفاظی می‌کنند و چنین جرأتی ندارد به ما حمله کند اما بحمدلله امروز آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» و «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» و وعده صادقی که رهبری معظم دادند با رمز یا رسول الله فعلیت و تحقق پیدا کرد تا دشمن سر جای خود بنشیند و دیگر فکر خطای بزرگی را نکند، ان شاء الله به زودی شاهد زوال این رژیم غاصب باشیم.

 

 

استاد هادوی تهرانی: عملیات «وعده صادق» نتیجه دانش و دین مداری بود

استاد حوزه علمیه قم در پیامی تصریح کرد: حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اهداف نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر اسرائیل نشان داد که دانش و درایت و دوراندیشی و دین مداری چگونه می تواند تمام معادله ها را تغییر دهد و یکباره صفحه بازی را دگرگون سازد.

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّمَا تُوعَدُونَ لَصَادِقٌ (الذاریات، ۵)
إِنَّمَا تُوعَدُونَ لَوَاقِعٌ (المرسلات، ۷)

وعده صادق واقع شد. توانایی علمی، درایت مدیریتی، صبر راهبردی و توکل ایمانی ثمرات خود را آشکار ساخت.

حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اهداف نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر اسرائیل در خاک فلسطین مظلوم نشان داد که دانش و درایت و دوراندیشی و دین مداری چگونه می تواند تمام معادله ها را تغییر دهد و یکباره صفحه بازی را دگرگون سازد.

امید است همین دانش، درایت، دوراندیشی و دین مداری در ساحت های دیگر نیز به کار گرفته شود تا نظام مقدس جمهوری اسلامی بتواند از تنگناهای اقتصادی که بسیاری از مردم عزیز ایران اسلامی را رنج می دهد، عبور کند و با همان رویه مشکلات اجتماعی موجود نیز برطرف گردد.

من الله التوفیق و علیه التکلان

 

گزارشی از حمایت اساتید حوزه و نهادهای عالی حوزوی از عملیات "وعده صادق"

 

استاد حوزه علمیه قم: تنبیه رژیم صهیونیستی موجی از شادی در ملت‌های مسلمان پدید آورد

حجت الاسلام والمسلمین سیدیدالله یزدان پناه هم با اشاره به پاسخ دندان شکن و تنبیه پشیمان کننده نیروهای نظامی ایران اسلامی به دشمن صهیونیستی آورده است:

بسم الله القاصم الجبارین

پاسخ دندان شکن و تنبیه پشیمان کننده نیروهای نظامی ایران اسلامی به دشمن صهیونیستی، موجی از شادی در دل ملت های مسلمان پدید آورد و در مقابل این حرکت به‌هنگام و بخردانه در دل دشمنان به ویژه استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی رعب فزاینده‌ای را رقم زد. خداوند سبحان را بر این نعمت بزرگ سپاسگزاریم و پیشانی خضوع را بر آستانه آن حقیقت بی‌همتا فرود می‌آوریم و از صمیم دل بر این منّت بی مانند شکر می‌کنیم.

دشمن صهیونیستی در این رویداد مهم به وضعیتی رسیده است که چه اقدام بعدی جاهلانه را انجام دهد و چه دست از اقدام بردارد، در هر دو صورت سقوط و زوال خود را به شدت نزدیک کرده است و هر دو صورت برای این دشمن شرور و خبیث و کودک کش باخت خواهد بود و این نیز منّت دیگر خدای متعال است.

تمدن غربی با شرارت ذاتی‌اش و مادی گرایی نهادینه‌اش باید منتظر عقب‌نشینی‌های تمدنی وسیعی باشد و ما باید طلعت زیبای تمدن معنوی الهی اخلاقی و اسلامی را شاهد باشیم.

بنده همچون همه مردم ایران اسلامی بر درایت و شجاعت و حکمت رهبر معظم انقلاب خضوع می‌کنم و نیز دست و بازوی دلاورمردان نظامی این فرزندان حیدر کرار و پیروان علی خیبر شکن را می‌بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم. ایامی است که حق سبحانه بیش از پیش جلوه کرده است.

به توفیق الهی ملت مسلمان ایران در پشت رهبر و حکیم فرزانه ایران اسلامی متحد و یک‌دل خواهد بود و هشیارانه از این اتحاد و ایستادگی محافظت خواهد کرد.

 

 

رئیس مرکز خدمات حوزه: پیروزی امروز ثمره التزام عملی به ولایت فقیه است

حجت الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه هم در تجمع کارکنان این مرکز در حمایت از پاسخ دندان شکن نیروهای مسلح به رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: پیروزی امروز ثمره التزام عملی به ولایت فقیه است.

- نصرت امروز نظام اسلامی، نتیجه تدبیر امام خمینی(ره) در تشکیل سپاه پاسداران و تقویت نیروی نظامی کشور و #رهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا در اهتمام به کسب اقتدار و پیشرفت در عرصه‌های مختلف، بویژه تطور علمی کشور و مجاهدت نیروی‌های مسلح است.

- اقدام ارزشمند و مقتدرانه نیروی‌های مسلح ایران اسلامی علاوه بر ثمرات نظامی و غیر نظامی برای محور مقاومت و بازدارندگی، موازنه قدرت در منطقه را تغییر خواهد داد.

- اگر در مباحث دیگر کشور اعم از؛ اقتصاد، سیاست و فرهنگ نیز مانند عرصه‌های نظامی تبعیت از ولایت فقیه عملی می شد، اکنون ‌کشور درگیر مشکلات موجود نبود.

- اگر سران برخی کشورهای اسلامی مزدور و اجیر استعمارگران و در رأس آنها آمریکای جنایتکار، حامی اسرائیل نمی شدند و استقلال خود را بر مبنای دستورات قرآن کریم حفظ می کردند، امروز اقتدار جهان اسلام مثال زدنی بود و شاهد کشتار وحشیانه زنان و کودکان توسط صهیونیست‌ها نبودیم.


 

گزارشی از حمایت اساتید حوزه و نهادهای عالی حوزوی از عملیات "وعده صادق"

 

تقدیر جامعه مدرسین حوزه از پاسخ مقتدرانه به جنایت رژیم صهیونیستی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر از پاسخ مقتدرانه به جنایت رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این حملات جان تازه‌ای به همه رزمندگان راه آزادی قدس دمید و جهان را به آزادی فلسطین و پایان نزدیک سقوط اسرائیل امیدوارتر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

وعده‌ی صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی محقق شد و قدرت ایمان و اقتدار نیروهای مسلح ایران یوم الله دیگری در تاریخ افتخارات ملت ایران ثبت کرد. دست قدرت خدا از آستین ملت ایران بیرون آمد و مشت محکمی بر پیکره‌‍ی ظالمین وارد ساخت «وَما رَمَیتَ إِذ رَمَیتَ وَلکِنَّ اللَّهَ رَمی.»

این حملات جان تازه‌ای به همه رزمندگان راه آزادی قدس دمید و جهان را به آزادی فلسطین و پایان نزدیک سقوط اسرائیل امیدوارتر کرد.

مرحبا به ملت شریف ایران و فرزندان مقتدرشان در نیروهای مسلح که سال‌هاست در میدان جهاد با جبهه ظلم جهانی حضور دارند و پناه مظلومان و مستضعفان هستند.

سلام و رحمت الهی بر روح شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی (رحمت الله علیه) که عزت امروز ایران مدیون آنان است. و سلام بر فرمانده مقتدر ظلم ستیزی و مبارزه با ستمگران؛ حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی).

خداوند همه مجاهدان و رزمندگان مقاومت اسلامی را به تأییدات خود مستظهر و نصرت نهایی بشر را با ظهور قطب عالم امکان حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) محقق گرداند. إن‌شاءالله

«اللهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَقَّ، وَ أَدْحِضْ بِهِ الْباطِلَ، وَ أَدِلْ بِهِ أَوْلِیاءَکَ، وَ أَذْلِلْ بِهِ أَعْداءَکَ»

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

گزارشی از حمایت اساتید حوزه و نهادهای عالی حوزوی از عملیات "وعده صادق"

 

حمایت کامل حوزه‌های علمیه و روحانیت از اقدام غرورآفرین علیه رژیم صهیونیستی

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با حمایت همه جانبه و تشکر از اقدام سراسر غرور و افتخار نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی به این مسئله تاکید می‌نماید جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

بسم الله الرحمن الرحیم

فَمَنِ اعْتَدَی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَی عَلَیْکُمْ. بقره/ ۱۹۴

الجُنُوُد بِإذنِ اللّه حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّةُ إلاّ بِهِم. نهج‌البلاغه، نامه۵۳

«لشکریان، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیّت‌اند و کار شهروندان، جز به آنان استوار نمی‌شود.»

اقدام نیروهای مسلح و فرزندان غیور ایران اسلامی در اعمال حق قانونی و مشروع خود طبق ماده ۵۱ منشورملل متحد و حملات غرور آفرین پهپهادی و موشکی به لانه عنکبوتی اسرائیل کودک‌کش و جنایتکار، موجی از شادی و غرور در میان مستضعفین عالم خصوصا مظلومین فلسطین و نوار غزه که چندین ماه شاهد جنایات سبعانه آن رژیم نامشروع و خبیث بودند، ایجاد کرد و نور امید به پیروزی جبهه حق و اضمحلال این غده سرطانی را پرفروغ‌تر کرد.

رژیم منحوس اسرائیل گویا فراموش کرده است این بیان رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای حفظه‌الله که فرمودند :«دوران بزن دررو تمام شده، اگر بزنید می‌خورید». پس از حمله ناجوانمردانه اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق و به شهادت رساندن شماری از بهترین سرداران و فرزندان عزیز ایران اسلامی، آهنگ انتقام‌ساز و انتقام، اکنون آغاز شد. و در دل نیمه شب شهاب‌های شب‌شکن ایران به پرواز در آمدند و لانه شیاطین را با رمز مبارک یارسول الله مورد هدف قراردادند وَ جَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِلشَّیَاطِینِ وَأَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابَ السَّعِیرِ.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن حمایت همه جانبه و تشکر از این اقدام سراسر غرور و افتخار نیروهای مسلح به این مسئله تاکید می‌نماید جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

بی گمان امت اسلام و ملت بزرگ شجاع ایران در این جهاد مقدس و دفاع از اسلام و امت اسلامی و منافع ملی در کنار رزمندگان اسلام و محور مقاومت خواهند بود و حوزه های علمیه و روحانیت با تاسی به مراجع عظام و همراه ملت ایران در این میدان حضور نقش آفرین خواهد داشت و علما و نخبگان و مراکز دینی سراسر عالم و نهادهای بین المللی را به دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین و حمایت از دفاع و مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی فرا می خواند.

و ما النصر الا من عند الله

مرکز مدیریت حوزه های علمیه

 

گزارشی از حمایت اساتید حوزه و نهادهای عالی حوزوی از عملیات "وعده صادق"

 

حمایت دفتر تبلیغات اسلامی از اقدام مقتدرانه سپاه

دفتر تبلیغات اسلامی اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان و نیز صدها عملیات خرابکارانه و تروریستی در ۴۰ سال اخیر علیه نظام و مردم ایران را دفاعی مشروع و منطبق بر موازین بین المللی و دینی دانست.

بسم الله الرحمن الرحیم

اللَّهُمَّ وَ أَیُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِکَ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِکَ لِیَکُونَ دِینُکَ الْأَعْلَی وَ حِزْبُکَ الْأَقْوَی وَ حَظُّکَ الْأَوْفَی فَلَقِّهِ الْیُسْرَ، وَ هَیِّئْ لَهُ الْأَمْرَ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ، وَ تَخَیَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ الظَّهْرَ ...

(گزیده‌ای از دعای ۲۷ صحیفه سجادیه)

بارپروردگارا هر جنگاوری از پیروان دین تو که به ستیز با آنان برخاسته است یا هر مجاهدی از دنباله‌روان سنت‌های تو که به جهاد آنان رفته است تا دین تو برترین و حزب تو توانمندترین و بهره تو بیشترین باشد، خدایا آسانی را به او بنما و کار را برای او آماده ساز و پیروزی را برایش رقم زن و یارانی برایش برگزین و او را با توان‌مندی پشت‌گرم قرار بده.

دفاع بازدارنده دلیرمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت اسلامی در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان، و نیز صدها عملیات خرابکارانه و تروریستی در ۴۰ سال اخیر علیه نظام و مردم ایران، مجاهدتی تاریخی و به یاد ماندنی بود که قلب میلیون ها ایرانیِ وطن دوست و هر انسان آزاده‌ای در جهان را شاد کرد.

بی شک سیلی نخست فرزندان ایران اسلامی به دشمن تروریست و کودک کش صهیونیستی حرکتی شایسته در مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم بود.

سال‌ها اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها، با انواع ترفندهای مردم فریبانه، پوشانده می شد و گرگ‌های کودک کش با مظلوم نمایی، افکار عمومی جهان را به بازی می گرفتند.

امروز به برکت خون شهداء و مجاهدت مجاهدان جبهه مقاومت و بخصوص پس از طوفان الاقصی، چهره زشت صهیونیسم نمایان‌تر شد و با قتل عام هزاران زن و کودک مظلوم در زندان مناطق اشغالی، تصویری روشن از جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی را نشان داد.

دفتر تبلیغات اسلامی با احترام و درود به ارواح طیبه شهدای عزیز جبهه مقاومت، ضمن حمایت از همه فرزندان برومند اسلام در ایران و سرتاسر کشورهای محور مقاومت از فلسطین تا لبنان و سوریه و عراق و یمن که با رژیم صهیونیستی و حامیانش در حال مجاهده و مبارزه اند، اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دفاعی مشروع و منطبق بر موازین بین المللی و دینی دانسته و بر دست و بازوی رزمندگان سرافرازمان بوسه می زنیم.

وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ۚ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا

و خدا و رسول راست گفتند، و این دیدار دشمن جز بر ایمان و تسلیمشان نیفزود.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

 

گزارشی از حمایت اساتید حوزه و نهادهای عالی حوزوی از عملیات "وعده صادق"

 

بیانیه جامعه المصطفی در حمایت کامل از تنبیه رژیم صهیونیستی

جامعةالمصطفی العالمیه در حمایت حمله دفاعی جمهوری اسلامی ایران و تنبیه رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

بسم الله القاسم الجبارین

إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ

امام خامنه‌ای: رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی / ۱۴۰۳/۰۱/۱۴

با حمد و ثنای الهی وعده صادق تنبیه دردناک رژیم جنایتکار صهیونیستی به همت دلیرمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت اسلامی به وقوع پیوست و رژیم اشغالگر قدس پس از جنایات و جرائم بیشمار، جزای گوشه‌ای از اعمال ننگین خود را دریافت نمود.

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله جنایتکارانه رژیم جعلی اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و جنایات علیه اماکن دیپلماتیک، مطابق با قوانین بین‌الملل و بند ۵۱ منشور سازمان ملل، حق مشروع ملت ایران برای دفاع از خود به شمار می‌آید و مورد حمایت مردم دلیر و سرافراز ایران اسلامی و افکار عمومی جهان است.

جامعةالمصطفی العالمیه با تقدیر از تدبیر و رشادت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جبهه‌ی مقاومت در پاسخ به جرائم بی‌شمار رژیم صهیونیستی و حمایت همه‌جانبه از پاسخ دندان شکن به این رژیم سرکش، تحت رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، اعلام می‌نماید جمهوری اسلامی ایران کاملا از موضع قوی و مطابق حقوق بین‌الملل هرگونه اشتباه محاسباتی در جنگ افروزی رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن را با تنبیه سخت‌تری پاسخ خواهد داد.

والله المستعان و علیه التکلان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها