کد خبر: ۵۳۶۲۷۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سیتیزن‌ها با حذف از لیگ قهرمانان اروپا و با تمرکز بیشتری روی لیگ برتر به مصاف برایتون می‌روند.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه تحلیلی خبری 598: جملات فیل فودن در مورد رسیدن چهارمین قهرمانی متوالی برای منچسترسیتی تداعی جوی شبیه به جو رختکن تیم «ریچموند» در سریال «تد لاسو» را می‌کند. شاگردان تد لاسو در آن مجموعه نمایشی برچسبی در رختکن خود داشتند که روی آن نوشته شده بود «باور»! آنها باور داشتند و با ایمان به کارشان ادامه دادند. در مصاحبه فیل فودن هم نشانه‌های مشابهی دیده می‌شود. ستاره انگلیسی منچسترسیتی می‌گوید؛ «هر بار کفش‌هایمان را در تمرین می‌پوشیم، نوشته‌ای روی دیوار  می‌گوید هنوز هیچ تیمی 4 قهرمانی پیاپی در لیگ برتر را کسب نکرده است. ما می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم». آنها مردی پر انرژی مثل تد لاسو در رختکن دارند به نام پپ گواردیولا و می‌خواهند به جامی برسند که این عصر منچسترسیتی را به تاریخ پیوند می‌زند و تکرار افتخار، این باشگاه را برای دیگران دور از دسترس قرار می‌دهد. این تیم باانگیزه امروز به مصاف برایتون خواهد رفت. میزبان از حال و روز درخشان هفته‌های ابتدایی فصلش دور شده و در نیمه پایینی جدول به پایان قابل قبول در این فصل و موفقیت در آینده می‌اندیشد. بازی امروز، یکی از 6 گام منچسترسیتی برای رسیدن به نوشته روی دیوار رختکن خواهد بود.

برایتون؛ بدترین فرم فصل

نام دزربی هنوز در بین نامزدهای هدایت بزرگ‌ترین باشگاه‌ها دیده می‌شود اما تیمش تیم ماه‌های گذشته نیست. روبرتو دزربی موفق نشد در بحران مصدومیت بازیکنان کلیدی و در این فصل دشوار لیگ برتر انگلیس تا آخرین هفته‌ها برایتون جذاب و هجومی‌اش را در رده‌های بالای جدول نگه دارد. آنها نه تنها موفق به حضور مداوم در بین بالانشینان لیگ نشدند، بلکه در هفته‌های گذشته یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ برتر بوده‌اند و معمولی‌تر از هر زمان دیگری در این فصل به نظر رسیده‌اند. برایتون جاه‌طلبی‌اش را در گودال مصدومیت سالی مارچ و کائورو میتوما جا گذاشت و به ادامه فصل پرداخت. این تیم در 7 بازی آخر خودش فقط یک برد داشته و مجموعه‌ای که تا هفته‌ها عنوان بهترین خط حمله لیگ را بالاتر از بزرگانی مثل سیتی و آرسنال در اختیار داشت در 4 بازی آخر خودش فقط 2 بار موفق به گلزنی شده. با این حال به اقتضای شرایط جدول، امیدها برای رسیدن به یکی از مسابقات اروپایی برای برایتون از دست نرفته و این تیم می‌تواند با کسب نتیجه در بازی‌های باقی مانده، رتبه یازدهم کنونی‌اش را تا هفتم هم ارتقا ببخشد. دی‌زربی لیاقتش برای تحقق چنین رویایی را نشان داده و شاگردان مرد ایتالیایی باید امروز و در ادامه فصل با کسب امتیازهای لازم، سربلندش کنند. گام اول در این پروژه بسیار دشوار تلقی می‌شود و آنها در استادیوم آمکس میزبان منچسترسیتی هستند؛ رقیبی که در تاریخ لیگ برتر انگلیس بیش از هر تیم دیگری برایتون را شکست داده و با انگیزه قهرمانی چهارم و با الهام از نوشته‌های رختکن خودش می‌خواهد برنده همه بازی‌های باقی مانده نام بگیرد. برایتون اگر امروز از این سیتی متمرکز روی لیگ امتیاز بگیرد، می‌تواند به ادامه فصل و نجات جاه‌طلبی در حال غرق شدنش امیدوارتر باشد. آنها یک میزبانی سخت با حضور میهمانی دردسرساز را پیش رو دارند و فقط اگر بتوانند عرصه را بر سیتی تنگ کنند باور می‌کنیم  به فرم ابتدای فصل خود بازگشته‌اند.

منچسترسیتی؛ تمرکز روی لیگ

ماجراجویی در لیگ قهرمانان اروپا با تمام جذابیتش به پایان رسید. سیتی ماند با 2 رقیب و یک جام قهرمانی در لیگ برتر انگلیس که برای بالای سر بردنش به اتکای بازی با کیفیت در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. هواداران این تیم نباید نگران از دست دادن روحیه با توجه به باخت و حذف در اروپا باشند. رختکن سیتی تد لاسوی خودش را در اختیار دارد و پپ با انرژی شبیه به شخصیت اول این سریال و با تجربه‌ افتخارات متعدد می‌تواند ستاره‌هایی در سطح دی‌بروینه و هالند را به اوج آمادگی ذهنی باز گرداند. البته ارلینگ هالند در بازی امروز غایب خواهد بود اما برای تیمی با هدف چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر، 2 رقمی کردن تعداد قهرمانی‌هایش در تاریخ لیگ انگلیس و طعنه زدن به دوران اوج منچستریونایتد، غیبت هالند دردسر بزرگی به شمار نمی‌رود و آنها به آمکس می‌آیند تا مثل بیشتر بازی‌هایشان در این ورزشگاه، باز هم برنده از زمین بیرون بروند. هر 3 بازی گذشته سیتیزن‌ها با حداقل 4 گل زده به پایان رسیده. این تیم برخلاف میزبان امروزش در بهترین فرم فصل برای تحقق بزرگ‌ترین رویاها قرار گرفته و می‌خواهد از فرصت توقف دوباره لیورپول بهره ببرد و یکی از 2 رقیب قهرمانی را با خیال راحت پشت سر بگذارد. آنها می‌توانند با کنار رفتن از لیگ قهرمانان تمرکز کامل خودشان را روی لیگ برتر قرار دهند و این همان پدیده‌ای است که رقبای سیتی از آن بیم داشتند. منچسترسیتی به هیچ نتیجه‌ای به جز برد در بازی امروزش راضی نخواهد بود و یقینا پپ نوشته الهام‌بخش رختکن را باز هم به فیل فودن و سایر هم‌تیمی‌هایش نشان داده و مدافعان عنوان قهرمانی در تدارک تاریخ‌سازی به میدان می‌روند.

سابقه رویارویی

 در تاریخ لیگ برتر انگلیس هیچ تیمی به اندازه منچسترسیتی موفق به بردن برایتون نشده. آبی‌های شهر منچستر تاکنون 11 بار میزبان امروز خود را مغلوب کرده‌اند و با اعتماد به نفس ویژه‌ای به خانه حریف می‌روند. با این حال برایتون هم آخرین حضور سیتی در آمکس را با تساوی به پایان رساند و شاید اگر دزربی هم به اندازه همتای اسپانیایی‌اش در سیتی مهره در ترکیب تیمش داشت، برای بردن بازی، خود باوری بیشتری حس می‌کرد. برایتون آمار خوبی از تقابل با میهمان بزرگ امروزش ندارد و همه داشته‌های این تیم از تاریخ نزدیک رویارویی با منچسترسیتی به تساوی فصل قبل باز می‌گردد. آنها امیدوارند نتیجه قبلی را تکرار کنند. بهترین گلزن تاریخ این مسابقه در میدان امروز هم حاضر خواهد بود و فرصت بیشتر کردن تعداد گل‌هایش را دارد. فیل فودن با 6 گل زده در مقابل برایتون در بین هم‌تیمی‌هایش فقط برناردو سیلوای 4 گله و هالند 3 گله را در تعقیب خود می‌بیند.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

برایتون

تساوی مقابل برنلی، باخت مقابل آرسنال، تساوی مقابل برنتفورد، باخت مقابل لیورپول، برد مقابل ناتینگام فارست.

3 گل زده، 6 گل خورده، 2 بازی بدون گل زده، حداکثر یک گل زده در بازی‌ها و 2 کلین‌شیت.

منچسترسیتی

برد مقابل لوتون تاون، برد مقابل کریستال پالاس، برد مقابل استون‌ویلا، تساوی مقابل آرسنال، تساوی مقابل لیورپول.

13 گل زده، 4 گل خورده، 3 بازی با حداقل 4 گل زده، فقط یک بازی بدون گلزنی، فقط یک مسابقه با بیشتر از یک گل خورده و فقط یک کلین‌شیت.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها