کد خبر: ۵۳۷۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

امام جمعه تبريز گفت: تنها در صورتي مردم تبريز در مقابل كنسولگري جمهوري آذربايجان تجمع نمي كنند كه دولت باكو طي بيانيه رسمي عدم برگزاري رژه همجنس بازان را تاييد كند.

به گزارش آران نيوز، به دنبال سخنان اخير آيت الله مجتهد شبستري در خطبه نمازجمعه در خصوص لزوم تجديد نظر دولت باكو در برگزاري رژه همجنس بازان و نيز تاييد خواسته گروه هاي مردمي تبريز مبني بر تجمع اعتراض آميز در مقابل كنسولگري جمهوري آذربايجان، علي عليزاده، سركنسول جمهوري آذربايجان در تبريز به ديدار امام جمعه اين شهر شتافت و به اخبار منتشر شده در مورد تجمع مقابل كنسولگري جمهوري آذربايجان در تبريز اشاره كرد و گفت: برگزاري مسابقات يوروويژن نتيجه پيروزي نمايندگان جمهوري آذربايجان در مسابقات سال گذشته بود و برنامه اي براي رژه همجنس بازان در اين مسابقات در نظر گرفته نشده است. وي با اشاره به نقش و محبوبيت آيت الله مجتهد شبستري در نزد مردم استان اظهار داشت: درخواست عاجزانه ما از شما اين است تا دستور فرماييد تجمعي در اين رابطه صورت نگيرد.

آيت الله مجتهد شبستري در اين ديدار با اشاره به مشتركات ديني، تاريخي و فرهنگي موجود بين دو كشور افزود: نظر به اينكه ما همه مسلمانيم، وظايف مسلماني ايجاب مي كند اگر عملي كه خلاف مسلمات اسلام در كشور خودمان يا كشورهاي همسايه صورت پذيرد مراتب اعتراض خود را اعلام داريم، مسئله همجنس بازي در دين مقدس اسلام قبيح ترين عمل است.

نماينده ولي فقيه با بيان اينكه اگر اين عمل در يك كشور مسلمان ديگر غير از جمهوري آذربايجان نيز صورت مي گرفت ما به شدت آن را محكوم مي كرديم، افزود: رژه همجنس بازان در يك كشور مسلمان به معني ترويج آن بوده و اين خلاف صريح مسلم اسلام است.

آيت الله مجتهد شبستري در ادامه افزود: زماني كه مردم ديندار تبريز احساس كردند كه چنين برنامه اي در حاشيه مسابقات يوروويژن در جمهوري آذربايجان تدارك ديده شده است ابراز تاسف كرده و درخواست تقاضاي تظاهرات كردند كه بنده ابتدا مخالفت كرده و به يك تذكر در نمازجمعه بسنده كردم و اعلام كردم اگر به اين تذكر ترتيب اثر داده نشود با تجمع و تظاهرات موافقت خواهيم كرد كه متاسفانه پس از آن تذكر اخبار موثقي مبني بر آمادگي دولت باكو براي برگزاري يوروويژن منتشر شده است و ما براساس تكليف شرعي با خواست مردم موافقت كرديم و الان نيز چنانچه دولت شما طي بيانيه رسمي عدم برگزاري رژه همجنس بازان را تاييد كند ما از مردم مي خواهيم تجمع نكنند.

آيت الله شبستري در پايان همچنين با اشاره مناقشه قره باغ و سالگرد اشغال شوشا ضمن تاسف از تداوم اشغال اين مناطق، اظهار داشت: ما همواره از تماميت جمهوري آذربايجان حمايت كرده ايم و اشغالگري ارامنه را محكوم مي كنيم و درخواست ما از دولت جمهوري آذربايجان اين است به جاي رسيدگي به چنين مسائلي به فكر مناطق اشغال شده باشد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها