کد خبر: ۵۴۵۹۲
زمان انتشار: ۲۰:۱۶     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
نشریه داخلی همایش در اقدامی قابل توجه یک صفحه خود را به معرفی استوره های اردبیل اختصاص داده بود که در این میان عکس ها و زندگی نامه علی دایی بازیکن استوره ای فوتبال کشورمان برای میهمانان خارجی بیشتر جلب توجه می کرد
اولین همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام با تاکید بر حوزه قفقاز امروز در حالی برگزار شد که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر  استقبال بی سابقه ای توسط نخبگان، علما، دانشمندان و مردم از آن به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ما، این همایش در روز اول برگزاری خود با حاشیه های جالبی همراه بود که خواندن ان خالی از لطف نیست.

- برخی مهمانان همایش در حالی صبح امروز از تهران به مقصد اردبیل عزیمت کردند که با توجه به حضور علی نیکزاد وزیر راه و ترابی در هواپیمای حامل میهمانان همایش این پرواز با تاخیر قابل توجهی روبرو بود.

- افتتاحیه این همایش در حالی برگزار شد که حضور طلاب و شخصیت های کشورهای خارجی شرکت کننده در آن بسیار چشمگیر بود.

- از نکات قابل توجه همایش حضور وزیری بود که حوزه کاریش ارتباط خاصی با همایش نداشت و به همین علت نیکزاد خیلی زود سالن ولایت شهرستان اردبیل ، محل برگزاری همایش را ترک کرد.

- از دیگر نکات جالب همایش امروز استقبال بی سابقه حاضران کشورهای اذربایجان و ترکیه از سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل بود، بنحوی که وی در ساعات تنفس همایش مشغول گرفتن عکس یادگاری و دادن امضا به این حاضران بود.

- نشریه داخلی همایش در اقدامی قابل توجه یک صفحه خود را به معرفی استوره های اردبیل اختصاص داده بود که در این میان عکس ها و زندگی نامه علی دایی بازیکن استوره ای فوتبال کشورمان برای میهمانان خارجی بیشتر جلب توجه می کرد.

- در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پیام های جداگانه ی حضرت آیت الله سبحانی و حضرت ایت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم نشاط خاصی را برای میهمانان حاضر در نشست فراهم کرد چرا که توجه دو مرجع تقلید شیعیان به این همایش در نوع خود قابل توجه بود.

- در ورودی سالن برگزاری سند فرمان های پادشاهان دوره های مختلف تاریخی ایران از جمله : شاه عباس، فتحعلی شاه، شاه سلطان حسین، نادر شاه افشار، آقا محمد خان قاجار و ... در خصوص احکام صادره برای والیان مناطق حوزه قفقاز به نمایش در امده بود که توجه زیادی را در خصوص سابقه تاریخی این کشورها به خود اختصاص داده بود.

 

- از جمله برنامه های بعد از ظهر همایش حضور میهمانان حاضر در نشست در منطقه دیدنی و گردشگری، آبگرم سرعین است که برای حاضران خارجی باعث معرفی آثار گردشگری کشورمان می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها